news-background
news-background

واکنش منتقدین به The Many Saints Of Newark؛ تصاویر افتتاحیه فیلم در نیویورک

اولین نقدهای فیلم «خیل قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) که پیش‌درآمدی برای سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) است، همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه در نیویورک با حضور ستارگان منتشر شد. این فیلم در حال حاضر از ۳۷ نقد ثبت شده در «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۱ درصد دریافت کرده است.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «آنتونی سوپرانو جوان در یکی از پرآشوب‌ترین دوران تاریخ نیوآرک در حال رشد و مرد شدن است در حالی که گانگسترهای رقیب خانواده خلافکار و قدرتمند دی‌مئو را در شهری که درگیر شورش‌های نژادی است به چالش می‌کشند. «دیکی مالتیسانتی» که در این دوران سخت گرفتار شده، می‌کوشد وظایف شخصی و حرفه‌ای‌اش را انجام دهد – مردی که آنتونی نوجوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را به یکی از قدرتمندترین خلافکارانی که می‌شناسیم تبدیل می‌کند.»

«جان برنتال»، «کوری استال»، «بیلی مگنوسن»، «ری لایوتا»، «لزلی اودوم جونیور»، «مایکل دروسی»، «ورا فارمیگا»، و «جان ماگارو» دیگر بازیگران این فیلم به نویسندگی «دیوید چیس» خالق سریال «سوپرانوها» خواهند بود. «آلن تیلور» که چندین اپیزود از «سوپرانوها» را ساخته کارگردان این فیلم بوده است.

«اوون گلایبرمن» منتقد «ورایتی» می‌نویسد: «اگر از هواداران متعصب «سوپرانوها» باشید (کیست که نباشد؟) چند نکته کلیدی از «خیل قدیسان نیوآرک» طلب خواهید کرد، و اولین موردش این است که فیلم مانند سریال قابل‌استناد و قابل‌دیدن باشد. این فیلم به نویسندگی «دیوید چیس» و «لارنس کونر»، و کارگردانی «آلن تیلور» که بعضی از قسمت‌های سریال را ساخته، کم و بیش این خواسته را اجابت می‌کند. فیلمی است سرزنده، صریح و جذاب، فیلمی که تفسیری جالب ارائه می‌دهد در مورد اینکه چگونه دنیای «سوپرانوها» به وجود آمده.»

«مایک رایان» منتقد «آپ‌راکس» می‌نویسد: ««خیل قدیسان نیوآرک» داستان پیشینه شخصیت «تونی سوپرانو» نیست. اما دور از حقیقت نیست که چنین برچسبی به آن بزنند زیرا رویدادهای بسیاری در این فیلم وجود دارد که آینده تونی را شکل می‌دهد. اما در این فیلم، تونی اغلب یک نظاره‌گر است. منظورم این است که کسی نباید تنها به این علت که فیلم یک پیش‌درآمد است آن را از دست بدهد برای اینکه اتفاقات بسیار زیادی در «خیل قدیسان» در حال وقوع است – فیلمی که از چند هفته قبل تاکنون نتوانسته‌ام به آن فکر نکنم.»

«لیا گرین‌بلات» نویسنده «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید: «بازیگران شخصیت‌های مکمل بسیار خوبی چون «کوری استال» و «بیلی مگنوسن» می‌آیند و می‌روند، گاهی به شکل ناگهانی (یا ابزار یا یک وسیله مسلح) و زنان اغلب باید شرایط را به حالت عادی برگردانند. شخصیت تونی بی‌تجربه و حساس با بازی «مایکل گاندولفینی» نیز بیشتر آنجا حضور دارد تا شاهد قضایا باشد؛ پسری گمگشته در دنیای بزرگسالان. «خیل قدیسان» نمی‌تواند مثل سریال «سوپرانوها» باشد – بدون زمان و بدون آن‌هایی که نمانده‌اند تا [با لهجه ایتالیایی] بگویند، فراموشش کنید. اما به عنوان یک فیلم صد و چند دقیقه‌ای، به اندازه کافی مثل بازگشت به خانه است.»

«دیوید ارلیک» منتقد «ایندی‌وایر» می‌نویسد: «این فیلم را «آلن تیلور» کارگردان کهنه‌کار «سوپرانوها» با اعتمادبه‌نفس و بی‌ادعا ساخته، فیلمی که می‌خواهد لحظات بیشتری از یک سریال محبوب را خلق کند زیرا تأکید دارد که هرچه بیشتر بسازید باز هم کافی نخواهد بود. نتیجه، تعمداً فیلمی در راستای برآورده ساختن خواسته‌های هواداران و همزمان یک درام جنایی جذاب شده است.»

«دیوید رونی» منتقد «هالیوود ریپورتر» نوشته است: ««خیل قدیسان» بیشتر مثل یک پاورقی است تا الحاقیه‌ای ارزشمند برای میراث عظیم سریال.»

«خیل قدیسان نیوآرک» ۱ اکتبر در سالن‌های سینما و شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید