news-background
news-background

واکنش منتقدین به فیلم Venom: Let There Be Carnage

سونی پیکچرز فیلم ابرقهرمانی «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» (Venom: Let There Be Carnage) را از جمعه این هفته در بازارهای آمریکا اکران می‌کند. این فیلم با همکاری استودیوهای مارول تولید شده و «تام هاردی» برای بازی دوباره در نقش «ادی براک» بازگشته است.

با آغاز پیش‌نمایش‌های این دنباله و نزدیک شدن به تاریخ اکران عمومی، اولین نقدهای فیلم اجازه انتشار پیدا کرده‌اند. «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۶ درصد دریافت کرده و با نقدهای اغلب مثبتی مواجه شده است.

«اندی سرکیس» استاد موشن-کپچر این فیلم را کارگردانی کرده و جانشین «روبن فلایشر» شده است. مشارکت سرکیس در تولید دنباله «ونوم» در سال ۲۰۱۹ تأیید شد. «کلی مارسل» نویسنده فیلمنامه و «مارکو بلترامی» آهنگساز دنباله «ونوم» بوده‌اند در حالی که «رابرت ریچاردسون» که در سال ۲۰۱۷ با فیلم «نفس» (Breathe) با سرکیس همکاری کرده، به عنوان فیلمبردار همکاری داشته است.

در دنباله این فیلم براک ژورنالیست با بازی هاردی در مقابل «کارنج» یا «کلتوس کسدی» قرار می‌گیرد. در پایان قسمت اول «ونوم» فاش شده بود که نقش «کارنج» را «وودی هارلسون» ایفا خواهد کرد. کسدی یک قاتل زنجیره‌ای در کتاب‌های کامیک است.«نایومی هریس»، «استیون گراهام»، «شان دلانی»، «لورنس اسپلمن» و «لری الومبامیو»، «میشل ویلیامز» و «رید اسکات»  دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

در ادامه گزیده‌هایی از نقدهای منتشر شده برای «ونوم: بگذار کشتار به پا شود» می‌آید:

«آی‌او۹» می‌نویسد:‌ «واقعاً ساده است. اگر از هواداران قسمت اول «ونوم» بوده باشید، از این دنباله هم لذت خواهید برد. هرآنچه که در مورد لحن طنز، شخصیت‌های عالی، و جلوه‌های ویژه هیجان‌انگیز قسمت اول فیلم مارول و سونی جواب داده، در اینجا با تمام قدرت بازگشته است. با این حال، اغلب هرچه که جواب نداده بود نیز بازگشته است، بنابراین احساس شما در مورد قسمت اول برای این یکی تعیین‌کننده خواهد بود.»

«لس‌آنجلس تایمز» می‌نویسد: «با این حال، حتی وقتی که هواداران کتاب‌های کامیک به شکل غیرقابل اجتنابی با دیدن صحنه‌های انقلابی پس از تیتراژ تا مرز جنون برسند، آن فیلم تماشایی موعود نیست که سرگرم‌کنندگی‌اش ناب و تأثیرگذار است. این مضامین خانه، عشق و همراهی است که باعث می‌شود برای دنباله سرکیس، «ونوم» بیشتری بخواهید و به سرعت بخواهید.»

«اسوشیتد پرس» معتقد است که دنباله «ونوم» وقتی سعی می‌کند یک فیلم اقتباس شده از کتاب‌های مصور نباشد در بهترین حالت خودش است: «این حقیقت ممکن است برای فیلم‌های اسپین‌‌آف آینده «اسپایدر-ورس» صدق نکند، اما «اندی سرکیس» کارگردان، «کلی مارسل» نویسنده، و «تام هاردی» ستاره و تهیه‌کننده از این ضعف آگاهی دارند. و تصمیمات هوشمندانه‌ای اتخاذ کرده‌اند تا بیشتر بر روی رابطه عجیب میان ادی براک و سیمبیوت بیگانه‌اش تکیه کنند.»

«هالیوود ریپورتر» می‌نویسد: «بهترین چیزی که می‌توان در مورد اکشن فیلم گفت این است که فراتر از دو ساعت و نیم نمی‌رود. این مدت بدون احتساب تیتراژ و صحنه‌های مخفی فیلم است که وعده بازگشت به ریشه‌های «ونوم» را می‌دهد. آخرین فیلمی که «مرد عنکبوتی» با شخصیت «ونوم» (که در سال ۲۰۰۷ پخش شد) بدترین فیلم اکران شده چندگانه تا امروز است. در اینجا امید آن می‌رود که وقتی این دو به هم برخورد کردند وضع بهتر باشد – یا دست کم سرگرم‌کننده‌تر.»

در نقد «واشینگتن پست» آمده است: «اگر قسمت اول را دوست داشته‌اید، از این یکی هم خوشتان خواهد آمد. خشن‌تر از قسمت اول است و تا مرز ناخوشایندی پیش می‌رود، اما خون و خون‌ریزی فیلم بی‌علت نیست. سریع و لذت‌بخش است و در داستانی دلنشین در مورد رفاقت، پذیرش خود و اهمیت شکلات پنهان شده. به هر حال هر کسی عادت‌های ناخوشایند خودش را دارد.»

«ورایتی» می‌نویسد: ««بگذار کشتار به پا شود» که بیشتر توسط «اندی سرکیس» ستاره موشن-کپچر تبدیل شده به کارگردان بلاک‌باسترها مدیریت شده تا اینکه کارگردانی شود، تمامی نشانه‌های یک دنباله بی‌دقت که برای پول ساخته شده را دارد. طراحی صحنه دم‌دستی به نظر می‌رسد، جلوه‌های ویژه از سر و روی فیلم می‌ریزد، و خنده‌ها عموماً از ولخرجی‌های فیلم شکل می‌گیرد. اما به هر حال شخصیت «کارنج» معرفی شده، و از این جهت، مأموریت با موفقیت انجام شده است. البته جالب این است که سازندگان برای تولید دنباله و اکرانش در سالن‌های سینما شتاب‌زده بوده‌اند، و نمی‌دانسته‌اند که یک پاندمی جهانی از راه می‌رسد و انتشار فیلم را یک سال به تأخیر می‌اندازد. ای‌کاش عجله نکرده بودند و از این فرصت برای خلق داستانی بهتر استفاده می‌کردند.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۰۱:۰۲

چی نوشتن اینا؟ چرا از فیلم اول تعریف میکنن؟ چند سالشونه منتقدا اصلا چرا باید اینطوری از فیلم اول تعریف کنن وقتی که یه سناریو مزخرف و کسل کننده داشت چرا باید انقدر به قسمت اول برگردن و اینو خوب جلوه بدن در حالی که مطمئنن افتضاح و بده دقیقا مثل قسمت اول نمیدونم منتقدا عوض شدن یا دنیا عوض شده یا یه *فیلم خوب* عوض شده

نمایش اسپویل