news-background
news-background

واکنش سلبریتی‌ها به درگذشت «محمدرضا شجریان»

«محمدرضا شجریان» استاد آواز و موسیقی‌دان سنتی ایران پس از چندین سال مبارزه با بیماری سرطان، پنجشنبه ۱۷ مهر ماه در سن ۸۰ سالگی از دنیا رفت. درگذشت این اسطوره‌ی موسیقی را «همایون شجریان» فرزند «محمدرضا شجریان» در صفحه‌ی اینستاگرامش تأیید کرد و نوشت: «خاک پای مردم ایران به دیار معشوق پرواز کرد.»

درگذشت «خسرو آواز ایران» که نامزد دریافت دو جایزه‌ی گرمی نیز شده بود، چهره‌های شناخته‌ی بسیاری را به واکنش واداشت. «اصغر فرهادی» کارگردان برنده‌ی اسکار «جدایی» (A Separation) می‌نویسد: «با تمام وجود غمگینم. محبوب قلب‌های ایرانیان جهان را ترک کرد. صدای آسمانی‌اش، نام پراحترامش و آزادگی ستایش‌برانگیزش با وجود بدخواهی دشمنان حقیرش، در تاریخ این سرزمین برای همیشه درخشان باقی خواهد ماند.»

«بهمن فرمان‌آرا» کارگران فیلم‌هایی چون «شازده احتجاب» نوشت: «بدرود استاد شجریان. شما برای همیشه در دل و روح ما زنده خواهید بود. شما مرغ سحر ملت ایران بودید.»

«بهنوش طباطبایی» نوشته است: «آقا! شما در زمین هم آسمانی بودید و حالا، شادان و غزل‌خوان و سبک‌بال به در میکده رفتید، به اوج آسمان‌ها... وای بر ما که نالان و خیزان و خسته از سنگینی کوله‌بار هیچ‌بودن‌های خودمان به ناکجاها می‌رویم تا اعماق زمین...»

«فاطمه معتمد‌آریا» بیت شعری از سعدی نقل می‌کند: «بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران، کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران»

«غزل شاکری» نوشته است: «صدا و جادوی نوا و نفس شما برای همیشه در گوش جانمان نشسته و نبودنتان داغی شد بر دل. سیاهی چند سال سکوتتان هم بماند به روی هر آنکس که شما را خاموش خواست. بدرود مرغ باغ ملکوت...»

رادیوی ان‌پی‌آر در سال ۲۰۱۰ با انتشار گزارشی تحت عنوان «اعتراض با شعر» شجریان را یکی از پنجاه صدای برتر جهان موسیقی نامید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۲۸

?تسلیت

نمایش اسپویل
۱۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۲۰

خدا رحمتش کنه ????

نمایش اسپویل
۱۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۷:۰۸

بزرگان ادب و هنر هیچوقت نمیمیرند.... همچنان که فردوسی و حافظ و سعدی با آثارشان زنده اند استاد شجریان هم با آثارشان زنده خواهند ماند.... ????

نمایش اسپویل
۱۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۴۳

به تاریخ پیوست... آثار بسیاری برای موسیقی پارسی به جا گذاشت ‌. تسلیت

نمایش اسپویل
۱۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۰

یادش گرامی ❤?

نمایش اسپویل
بیشتر