news-background
news-background

واکنش «ریچارد هموند» به اتهامات ضد-هم‌جنس‌گرایی

«ریچارد هموند» همچنان از شوخی خود در مورد اینکه مردان دگرجنس‌گرا بستنی نمی‌خورند دفاع کرد و در مقابل اتهام ضدهم‌جنس‌گرا بودنش ایستاد. در حین فصل سوم سریال «تور بزرگ» (The Grand Tour) نیز «ویل یانگ» به «جرمی کلارکسون» یکی دیگر از مجریان شو تاخته بود زیرا او هم «جیپ رانگلر» را «خودروی مردان هم‌جنس‌گرا» خوانده بود.

در فصل بعدی «تور بزرگ» هموند، کلارکسون و «جیمز می» برنامه را در استودیو اجرا نمی‌کنند و تغییراتی در فرمت آن ایجاد می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که قرار نیست این سه تن در مورد لحن شوخی‌های خود تجدید نظر کنند. هموند در مصاحبه با «مترو» می‌گوید: «این انتقادات آزاردهنده است. ما مخالف هم‌جنس‌گرایی نیستیم! اگر بگوییم باید مراقب باشیم که حرف‌هایی ضدهم‌جنس‌گرایانه به زبان نیاوریم به این معناست که مخالف هم‌جنس‌گرایی هستیم، بنابراین قرار نیست از این دست مسائل دوری کنیم زیرا مخالفتی با آن نداریم.»

هموند ۴۹ ساله در ادامه توضیح می‌دهد:‌ «اما اگر راستش را بخواهید، مردم در کمین این دست مسائل نشسته‌اند. اتهامی که همیشه به ما می‌زدند این بود که توهین جنسیتی می‌کنیم. [می‌گفتند:] ما خوب می‌دانیم که در مورد زن و ماشین چه گفته‌اید.» ما چه گفته‌ایم؟ چیزی نگفته‌ایم – من یک همسر و دو دختر دارم که اگر چنین حرف‌هایی بزنم مرا کبود می‌کنند. اما هرگز چنین چیزهایی نگفته‌ایم. ما مردانی میان‌سال و از طبقه‌ی متوسط هستیم، بنابراین شاید این حقیقت به چنین تصوری منجر شده باشد.»

او به شوخی خود در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌کند. او در یکی از اپیزودهای سریال به صورت غیرمستقیم گفته بود تنها مردان هم‌جنس‌گرا در خودروی خود بستنی می‌خورند. این گفته‌ی او واکنش‌های تندی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. هموند می‌گوید: «یک نفر مرا توئیت کرد و گفت: «مردانگی‌ات تا این حد شکننده‌ است؟» یعنی چه؟ آیا این حرف بدین معناست که یک مرد هم‌جنس‌گرا نمی‌تواند مردانه رفتار کند؟ با ایجنت من تماس بگیرید. او یک هم‌جنس‌گراست اما سرسخت‌ترین و مردترین مردی است که در عمر خود دیده‌ام.»

در فصل جدید «تور بزرگ»، کلارکسون، هموند و می با قایق به کامبوج و ویتنام و دریاچه‌ی آب شیرین تونله ساپ سفر می‌کنند. آن‌ها به همراه عوامل سریال در حین فیلمبرداری گرفتار طوفان شدند و تا مرز از دست دادن جان خود هم پیش رفتند. هموند در این سفر دچار عفونت پا شد.

«جرمی کلارکسون»‌ ۵۹ ساله نیز که پیش از این «گرمایش زمین» را «یک دروغ» می‌دانست با سفر به جنوب شرقی آسیا و دیدن خشکی «دلتای رود مکونگ» که از چند کشور از جمله کامبوج و ویتنام می‌گذرد نظرش در این باره تغییر داده است.

«اندی ویلمن» شورانر «گرند تور» اخیراً فاش کرده که قصد دارد در دهه‌ی میلادی آینده سریال را به پایان برساند و به سراغ فیلمسازی برود. او از سال ۲۰۰۲ با کلارکسون همکاری کرده و در سال ۲۰۱۵ با قراردادی که ۲۰۶ میلیون دلاری گزارش شد، با آمازون وارد مذاکره شد تا مجریان «تخت گاز» (Top Gear) را به «تور بزرگ» بیاورد.

«تور بزرگ تقدیم می‌کند: دریانوردان» (The Grand Tour presents Seamen) ۱۳ دسامبر (جمعه ۲۲ آذرماه) از آمازون پرایم ویدیو پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید