news-background
news-background

واکنش «ریز احمد»، «آنیا تیلور جوی»، «دیوید فینچر»، «ال فنینگ» و دیگران به کسب نامزدی در گلدن گلوب ۲۰۲۱

بعضی از نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱ چهارشنبه از فرط خوشحالی اشک شوق ریختند. «کیلی کوئوکو» بازیگر سریال «مهماندار» (The Flight Attendant) یکی از این ستارگان بود که ویدیوی واکنش خود به کسب نامزدی را در صفحه‌ی اینستاگرامش به اشتراک گذاشت. در ادامه برخی دیگر از واکنش‌ها آمده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

عوامل فیلم «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) از جمله «کلوئی ژائو» کارگردان و «فرانسیس مک‌دورمند» بازیگر فیلم نوشتند: «توجه «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» باعث افتخار ماست – متشکریم که «سرزمین خانه‌به‌دوشان» را شایسته دریافت جایزه دانستید. هرچند این فرصت را نداشته‌ایم که با فیلم به سراسر دنیا سفر کنیم، اما از تمامی فستیوال‌های سینمایی و ژورنالیست‌هایی چون شما سبب شناساندن فیلم به مخاطبین جهانی شدند قدردانی می‌کنیم.»

«آماندا سایفرید» بازیگر فیلم «منک» (Mank) می‌گوید: «این رؤیایی بود که به حقیقت پیوست! دیوید فینچر این فرصت را در زندگی به من داد تا بتوانم داستان ماریون دیویس را به اشتراک بگذارم. از بازی در نقش این زن فوق‌العاده مستحکم، شوخ و مصمم در همکاری نادری با دیوید فینچر و پدر عزیزش جک لذت بردم. بسیار قدردان دوستانم در اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود هستم که مرا برای فیلمی که حقیقتاً هنر فیلمسازی را گرامی می‌دارد نامزد کرده‌اند.»

«ونسا کربی» بازیگر فیلم «تکه‌های یک زن» (Pieces of a Woman) می‌گوید: «این فیلم همیشه در مورد مادران و خانواده‌هایی که عزیزی را از دست داده‌اند، شناساندن داستان آن‌ها، و شکستن سکوت در مورد مسئله‌ای که به ندرت از آن حرف زده می‌شود بوده است. از نت‌فلیکس قدردانی می‌کنم که سبب شد افراد بسیاری این لحظات را تجربه کنند، و از اتحادیه متشکرم که از داستانی در مورد شهامت و مقاومت زنان در برابر اندوهی که گاهی همه‌ی ما را به هم وصل می‌کند پشتیبانی کرد.»

«هلنا بونهام کارتر» بازیگر سریال «تاج» (The Crown) نت‌فلیکس می‌نویسد:‌ «برای من باعث افتخار است که امروز صبح نامزد گلدن گلوب شدم، اما جای خوشحالی است که می‌بینم بسیاری از همکارانم موفق به کسب نامزدی شده‌اند، از جمله خود سریال «تاج». بهترین و رضایت‌بخش‌ترین نقشی بود که داشتم و امیدوارم که در این دوران دیوانه‌وار موجب اندکی سرگرمی شود. دلتنگ خانواده‌ی ساختگی خود شده‌ام. حالا که نوبت ما به پایان رسیده، هدیه‌ای خوشایندتر از این نمی‌شد دریافت کرد.»

«ماریا باکالووا» بازیگر فیلم «بورات ۲» (Borat 2) می‌گوید: «نامزدی برای بازی در نقش زنی شگفت‌انگیز به نام «توتار» تا ابد یکی از نقاط عطف بازیگری و حتی زندگی‌ام خواهد بود. از ساشا [بارون کوئن] قدردانی می‌کنم که امروز در کمال شایستگی به همراه فیلم نامزد شد. خوشحال‌ترین انسان روی زمینم و امیدوارم که این نامزدی سبب توجه بیشتری به استعدادهای بازیگری بلغارستان و اروپای شرقی شود.»

«سارا پولسن» بازیگر سریال «راچد» (Ratched) می‌نویسد: «بازی در نقش «میلدرد راچد» توفیقی اجباری بود و نامزدی‌های امروز به زیبایی آن افزود. برای نامزدی سینتیا [اریوو] خوشحالم و به تمام بازیگران درخشان و عوامل خستگی‌ناپذیر سریال افتخار می‌کنم. از آقای «رایان مورفی» و اتحادیه به خاطر این نامزدی قدردانی می‌کنم.»

«آنیا تیلور جوی» بازیگر سریال «گامبی وزیر» (The Queen's Gambit) می‌گوید: «خبری شگفت‌انگیز در ابتدای روز بود – از اتحادیه برای اظهار محبت به «اما» و «گامبی وزیر» قدردانی می‌کنم. چه لذتی.»

«آرون سورکین» کارگردان و نویسنده‌ی فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» (The Trial of the Chicago 7) می‌نویسد:‌ «از طرف صدها نفری که در تولید «دادگاه شیکاگو ۷» مشارکت کردند از اتحادیه قدردانی می‌کنم، و مفتخریم که به همراه این نامزدهای شناخته‌شده در مراسم حاضر می‌شویم. زمستان گذشته وقتی فیلم را می‌ساختیم معتقد بودیم که داستانش امروز قابل درک است. فکر نمی‌کردیم که حتی قابل‌درک‌تر از آن شود، اما شد.»

«گلن کلوس» بازیگر فیلم «مرثیه هیل‌بیلی» (Hillbilly Elegy) می‌گوید: «از «ران هاوارد» قدردانی می‌کنم که فرصت بازی در نقش «ماما» را داد، و از گروه گریم متشکرم که هنرشان به من امکان داد این شخصیت را بهتر بشناسم، و از «ایمی آدامز» برای بازی جسورانه و غم‌انگیزش.»

«گری اولدمن» بازیگر «منک» (Mank) می‌نویسد:‌ «علی‌رغم یک سال پاندمی‌زده و پرتشویش، پایبندی به سنت‌ها نوعی تسلی و آرامش‌خاطر به همراه می‌آورد، شاید نشانه‌ی امیدواری به پایان این وضعیت است. گلدن گلوب نماد سنت و حالت عادی است. بنابراین، توجه اتحادیه افتخار بسیار بزرگی برای من است. افتخار می‌کنم که در کنار همکاران هنرمندم قرار گرفته‌ام و به‌شدت افتخار می‌کنم که از فیلم «منک» امروز تجلیل شد.»

«ترنت رزنر» آهنگساز «منک» و انیمیشن «روح» (Soul) می‌گوید: «هر دو فیلم «منک» و «روح» ما را به عنوان آهنگساز به راه‌های ناشناخته‌ای هدایت کرد. بسیار خوشحالیم که هر دو فیلم نامزد شده‌اند. از پیکسار و دیوید فینچر به خاطر فرصت این همکاری سخاوتمندانه و واکاوی این عرصه‌‌های غنی قدردانی می‌کنیم.»

«کری مالیگان» بازیگر فیلم «زن جوان آینده‌دار» (Promising Young Woman) می‌نویسد:‌ «هنر «امرالد فنل» در فیلم به‌شدت منحصربه‌فرد و سرکشانه بود. او یکی از بااستعدادترین کارگردانانی است که با آن‌ها همکاری کرده‌اند. خوشحالم که او برای این پروژه به سراغ من آمد و در کنار «کلوئی ژائو»  و «رجینا کینگ» نامزد شد. می‌خواهم از «مارگو رابی» و کمپانی «لاکی‌چپ» او قدردانی کنم که به تولید این فیلم کمک کرد.»

«توماس وینتربرگ» کارگردان «یک دور دیگر» (Another Round) می‌گوید: «این یک افتخار است که فیلمی در مورد پذیرش زندگی در این سال دشوار پذیرفته می‌شود. از همکاران شگفت‌انگیزم در پشت و مقابل دوربین قدردانی می‌کنم، به‌ویژه «مدس میکلسن» بزرگ که در کنار دیگر بازیگران، سخت کوشیدند مرا به خنده اندازند و موفق شدند.»

«ریز احمد» بازیگر فیلم «آوای متال» (Sound of Metal) می‌گوید: «از اتحادیه به خاطر این افتخار بزرگ قدردانی می‌کنم. بازی در نقش «روبن» مرا تغییر داد. هدیه‌ای بود از طرف «داریوش ماردر» با نبوغ جسورانه‌اش، و همدردی رادیکال اساتید من «جرمی لی استون»، «لیتون گرنت»، «گای لیکاتا» و «گرگوری برگر-سوبک». تشکر ویژه‌ای دارم از جامعه‌ی ناشنوایان که مرا راهنمایی کردند و نیز «پل راکی» و «الیویا کوک» و تمامی عوامل و بازیگران فیلم.»

«دیوید فینچر» می‌نویسد:‌ «از اتحادیه صمیمانه قدردانی می‌کنم که «منک» را لایق دانستند. برای گری، آماندا، ترنت [رزنر] و اتکاس [راس] و تمامی اعضای گروه تولید که برای ساخته شدن فیلم سخت کار کردند. راستی، می‌دانم که در جایی یک نویسنده [جک فینچر] بسیار خوشحال است.»

«ال فنینگ» بازیگر سریال «کبیر» (The Great) می‌گوید: «بسیار هیجان‌انگیز بود. همه احتمالاً فریاد زده‌اند «زنده باد» برای اینکه ما در سریال همین کار را می‌کنیم.» او در مورد موفقیت سریال اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم لحن بسیار خاصی دارد که برای یک دنیای تاریخی زیبا و مطبوع است. به‌شدت تجملاتی است اما نوعی صمیمیت در آن وجود دارد. آن طنز تلخ و حس شوخ‌طبعی را دارد که می‌توانید بخندید اما سپس عواطف و احساسات سخت به جریان درمی‌آیند.»

«متیو رایس» بازیگر سریال «پری میسون» (Perry Mason) می‌گوید: «نکته جنون‌آمیز در مورد این صنعت این است که شما توپ‌های زیادی را به هوا پرتاب می‌کنید و امیدوارید که مانند سیاره‌ها دقیق به حرکت درآیند و جواب می‌دهد. بنابراین، از اینکه جواب می‌دهد احساس آسودگی می‌کنید.»

رایس می‌گوید به‌رغم اینکه سریال «پری میسون» سفارش ساخت فصل دوم را دریافت کرده، او هنوز متن اپیزودهای جدید را نخوانده است: «نویسندگان پشت درهای بسته‌اند و وعده‌هایی می‌دهند.» او اضافه می‌کند: «نمی‌دانم سریال به چه سمتی می‌رود، اما فکر می‌کنم مصمم شده‌اند چرخش‌هایی ایجاد کنند.»

«شیرا هاس» بازیگر سریال «ناراست‌کیش» (Unorthodox) می‌گوید: «به‌شدت خوشحال و هیجان‌زده‌ام. فراتر از انتظارم بود. بهتر از این نمی‌شد. دیوانه‌وار به هم پیام می‌دادیم و یکی پس از دیگری با هم تماس می‌گرفتیم.» او در مورد چالش‌های بازی در این سریال اضافه می‌کند: «وقتی فیلمنامه به دستم رسید فکر کردم که چگونه می‌توانم این شخصیت را درک کنم چون او از دنیایی بسیار متفاوت از من می‌آمد. اما وقتی آن را خواندم احساس کردم که داستانی همه‌شمول است و من می‌توانم آن را درک کنم و خودم را در آن ببینم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید