news-background
news-background

واکنش دیزنی به شکایت «اسکارلت جوهانسن»: «تأسف‌بار و نگران‌کننده است»

کمپانی والت دیزنی به شکایت «اسکارلت جوهانسن» واکنش نشان داده و می‌گوید انتشار «بیوه سیاه» (Black Widow) از دیزنی+ همزمان با اکران در سالن‌های سینما که موجب کاهش دستمزد نهایی بازیگر شده متأثر از پاندمی بوده است.

جوهانسن پنجشنبه این هفته ادعا کرد که قراردادش با دیزنی با انتشار فیلم «بیوه سیاه» در دیزنی+ همزمان با اکران در سالن‌های سینما و در پی آن کاهش فروش فیلم و در نتیجه کاهش دستمزد او نقض شده است.

در بیانیه دیزنی که بر خلاف همیشه لحن تندی دارد آمده است: «این شکایت هیچ‌گونه ارزشی ندارد. این دعوی به‌ویژه به دلیل نادیده گرفتن بی‌احساس‌وار تأثیرات پاندمی وحشتناک و طولانی کووید-۱۹ تأسف‌بار و نگران‌کننده است.»

دیزنی در ادامه می‌گوید که جوهانسن در حال حاضر ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده و انتشار «بیوه سیاه» در دیزنی+ سبب افزایش دستمزد او جدا از آن ۲۰ میلیون دلار شده است. دیزنی فاش نمی‌کند که آیا در مورد دریافت بخشی از فروش فیلم از دیزنی+ با جوهانسن مذاکره کرده است یا نه.

استودیوی دیزنی در ماه مارس اعلام کرد که «بیوه سیاه» و «کروئلا» (Cruella) و «گردش در جنگل» (Jungle Cruise) همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه دیزنی+ پخش خواهند شد. این فیلم‌ها با قیمت ۳۰ دلار در اختیار مشترکین دیزنی+ قرار گرفته و خواهند گرفت.

در تاریخ ۹ ژوئیه، «بیوه سیاه» با فروش افتتاحیه داخلی ۸۰ میلیون دلاری رکورد دوران پاندمی را شکست. این فیمل ۷۸ میلیون دلار دیگر از بازارهای خارجی و ۶۰ میلیون دلار بنابر ادعای استودیو از دیزنی+ کسب کرده است. علی‌رغم این شروع قدرتمندانه، فروش فیلم در دومین هفته اکران ۶۷ درصد کاهش پیدا کرد که در تاریخ «دنیای سینمایی مارول» بی‌سابقه بود. فروش چهانی «بیوه سیاه» در حال حاضر به ۳۱۹ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که بسیاری از فیلم‌های مارول در سال‌های اخیر پس از چند هفته اکران در بازارهای جهانی به فروش ۱ میلیارد دلاری می‌رسیدند اما «بیوه سیاه» در حال تبدیل شدن به یکی از کم‌درآمدترین عناوین مارول و دیزنی است.

«وال استریت ژورنال» گزارش داده است که جوهانسن در پی انتشار فیلم از دیزنی+ ۵۰ میلیون دلار متضرر شده است. «جان برلینکس» وکیل جوهانسن می‌گوید: «بدون تردید این آخرین موردی نخواهد بود که هنرمندان هالیوود مقابل دیزنی می‌ایستند و صرف نظر از آنچه کمپانی وانمود می‌کند تأکید می‌کنند که وظیه دارد به قرارداد پایبند بماند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴

بیست میلیون دلار پول گرفته زبون اش هم درازه خدایی پول گیر کیا افتاده

نمایش اسپویل
۹ مرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۴

با همین طرز تفکر اشتباه هستش که من و شمای ایرانی به این روزگار افتادیم، وقتی یک چیزی حقمون هستش باید تا ریال آخرش رو بگیریم حالا چه کم باشه چه زیاد.

نمایش اسپویل
۸ مرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۱۵

شاید ناراحت شده به عنوان شخصیت های اصلی انتقام جویان فیلم اصلیش کم درامد ترین شده از اون گذشته 50 میلیون دلار ضرر واقعا خیلی حرص داره میدونم خیلی پول گرفته ولی منم بودم حرصم در میومد ضرر کمی نیست.

نمایش اسپویل