news-background
news-background

واکنش «بونگ جون-هو» به کسب نخل طلای کن؛ «پاراسایت کره شمالی را تمسخر نمی‌کند»

یکی از شخصیت‌های فیلم «پاراسایت» مجری تلویزیون کره‌ی شمالی را مسخره می‌کند، اما بونگ می‌گوید بیش از حد این صحنه را تفتیش نکنید.

 

اولین ایستگاه «بونگ جون-هو» پس از کسب نخل طلای جشنواره‌ی کن با فیلم «پاراسایت» (Parasite) یک کنفرانس خبری بود. در حین برگزاری مدیر جلسه اعلام کرد او اولین فیلمساز اهل کره‌ی جنوبی است که به چنین موفقیتی دست می‌یابد. بونگ می‌گوید این جایزه به ویژه در سال ۲۰۱۹ ارزش بیشتری پیدا می‌کند چرا که صدمین سالگرد آغاز سینما در کشور کره است. کارگردان از نخل طلای کن غافلگیر شده و امیدوار است که این دستاورد تاریخی موجب شود مخاطبین جهانی بیشتر به سینمای کره‌ی جنوبی توجه کنند.

بونگ می‌گوید: «در سال ۲۰۰۶ به دیدن نمایشگاه آثار «کیم کی-یانگ» در کتابخانه‌ی سینمایی فرانسه رفتم و از اینکه دیدم مخاطبین فرانسوی چقدر به فیلم‌های او علاقه دارند شگفت‌زده شدم و این مسئله تأثیر عمیقی بر من داشت. من امروز نخل طلا را به دست آوردم، اما تنها فیلمساز اهل کره نیستم که می‌تواند این جایزه را دریافت کند.»

بونگ اضافه می‌کند: «فیلمسازان بااستعداد کره‌ای زیادی وجود دارند که می‌توانند نخل طلا را برنده شوند. تمایل دارم نمایشگاه‌های بیشتری در سراسر دنیا برای کارگردانان کره‌ای برگزار کنم. شاید امروز این اتفاق کمک کند که در این مسیر گام بردارم. این فرصتی است برای مخاطبین سراسر دنیا تا سینمای کره را بهتر بشناسند.» بونگ در کنفرانس خبری می‌گوید بیش از همه تحت تأثیر سینمای «آلفرد هیچکاک» و «کیم کی-یانگ» و فیلم «خدمتکار» (The Housemaid) او در سال ۱۹۶۰ است.

یکی از خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری با اشاره به صحنه‌ای که زن خانواده مجری‌های تلویزیون کره‌ی شمالی را مسخره می‌کند از بونگ می‌پرسد آیا فیلم این کشور را استهزا کرده است. بونگ این مسئله را رد می‌کند و می‌گوید: «شما نباید از آن صحنه پیامی جدی خطاب به کره‌ی شمالی برداشت کنید. بلکه بر عکس، این فقط یک شوخی است.»

در یکی دیگر از بخش‌های فیلم پناه‌گاهی در منزل خانواده‌ی ثروتمند داستان به نمایش گذاشته می‌شود. برخی معتقدند که بونگ با این پناه‌گاه به احتمال حمله‌ی هسته‌ای کره‌ی شمالی اشاره می‌کند اما فیلمساز باز هم تأکید می‌کند که این بیشتر یک شوخی بوده و انتقادی را بیان نمی‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۵ خرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۳۰

"یکی از خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری با اشاره به صحنه‌ای که زن خانواده مجری‌های تلویزیون کره‌ی شمالی را مسخره می‌کند از بونگ می‌پرسد آیا فیلم این کشور را استهزا کرده است. بونگ این مسئله را رد می‌کند و می‌گوید: «شما نباید از آن صحنه پیامی جدی خطاب به کره‌ی شمالی برداشت کنید. بلکه بر عکس، این فقط یک شوخی است.»" فاز خبرنگار رو نمیدونم! مثلا داشت مسخره می کرد خب که چی؟! چیزی که مسخره اس بایدم مسخره بشه...

نمایش اسپویل
۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۴۴

تمسخر نمی کند؟؟؟

نمایش اسپویل