news-background
news-background

واکنش بازیگران Game of Thrones به اتفاقات اپیزود نهایی فصل هفتم

  حاوی اسپویل

اپیزود نهایی فصل هفتم سریال «Game of Thrones» نیز پخش شد و همگان شاهد اتمام این فصل پرفراز و نشیب بودیم. این فصل با پخش هفت اپیزود علاوه بر پاسخ دادن به برخی از سوالات فصول قبل، تعدادی مسئله ی جدید مطرح نمود که باهم بعضی از آن ها را در رسانه ی سینما بررسی کردیم. سوالاتی که امیدواریم در فصل نهایی سریال پاسخ مناسبی به آن ها داده شود. همان طور که می دانید فصل جدید سریال روز های پر هیاهویی را پشت سر نهاد. حمله ی گروه های مختلف هکر به پایگاه های اطلاعاتی شبکه ی «HBO» از یک سو و برخی حفره های داستانی از سوی دیگر دست به دست هم دادند تا سریال روز های سختی را تجربه کند. اپیزود نهایی سریال همان گونه که سازندگان قول داده بودند صحنه ی اکشن آن چنانی نداشت و اوقات دراماتیکی را در آن شاهد بودیم. شخصیت منفور و دوست داشتنی «پیتر بیلیش» به انتهای راه خود رسید. بدون شک تلویزیون تا سالیان دراز مدیون چنین شخصیت ماندگاری خواهد بود، چرا که تقریباً همگان معتقدند او یکی از سیاستمدار ترین شخصیت های تاریخ تلویزیون به شمار می رفت. داستان سریال به همینجا منتهی نشد. در ابتدای این اپیزود شاهد تعدادی از برجسته ترین شخصیت های کل سریال بودیم که عزم متحد شدن با یکدیگر را داشتند و در منطقه ی «دراگون پیت» گرد هم آمده بودند. در انتهای این اپیزود همانگونه که شاهد بودید دیوار چند هزار ساله ی وستروس توسط پادشاه شب فرو ریخت و دسته ی «وایت واکر» ها بعد از سال ها انتظار می توانند به خواسته ی خود یعنی نابودی و از بین بردن نسل بشریت دست یابند. اما این ماجرا نقطه ی اصلی داستانی که شاهد بودیم به شمار نمی آید. همان گونه که در مکاشفه ی شخصیت «برن استارک» مشاهده کردیم سال ها پیش شخصیت «ریگار تارگرین و لیانا استارک» با هم عهد و پیمان زن و شوهری می بندند و مخفیانه با یکدیگر ازدواج می کنند. ازدواجی که عده ی بسیاری از مردم فکر می کردند منجر به زاده شدن کودکی حرام زاده شده، نتیجه ای کاملاً برعکس داشت. ازدواج رسمی این دو شخصیت باعث تولد شخصیتی به نام «اگان تارگرین» شد که امروزه او را با نام «جان اسنو» می شناسیم. بنا به گفته ی «برن استارک» این شخص وارث واقعی تاج و تخت پادشاهی وستروس می باشد و خود از این امر بی اطلاع است. اتفاقی که باعث بهم ریختن تمام معادلات سریال می شود. اتفاق دیگری که در اپیزود آخر شاهد آن بودیم رابطه ی عاشقانه ای بود که «دنریس تارگرین» و «جان اسنو» با یکدیگر داشتند. مشخص شدن پدر و مادر جان اسنو می تواند در فصل آینده این دو معشوق را تبدیل به دشمنان یکدیگر نماید. در این بین سوالاتی که ممکن است پیش بیاید را مرور می کنیم:

آیا جان اسنو پادشاهی هفت اقلیم را قبول می کند؟ جان اسنو شخصیتیست که طبق گفته های خودش علاقه ای به پادشاهی برهیچ منطقه ای را ندارد و همواره خواهان گسترش صلح و عدالت در جهان است. او برای آرام نگه داشتن اوضاع شمال، پادشاهی وینترفل را می پذیرد، سپس برای از بین بردن وایت واکر ها مقابل دنریس زانو می زند. او در طول زندگی خود علاقه ای به انجام چنین کار هایی از خود نشان نداده است. ولی مسئله ای که در این بین وجود دارد این است که وی تمام طول عمر خود را با تفکری گذرانده که می گوید او برازنده ی هیچ مقام و منزلتی نیست.آیا فهمیدن این نکته که او پادشاه بر حق وستروس است می تواند تغییری در نگرش او ایجاد کند؟ جان اسنو در حال حاضر با مسئله ای جدی تر به نام وایت واکر ها رو به روست. او می تواند بعد از رهایی از دست این گروه از وحشی ها به پادشاهی خود فکر کند و یا حتی می تواند به دنریس برای رسیدن به پادشاهی کمک کند.

آیا رابطه ی عاشقانه ی دنریس و جان اسنو بعد از آن که بفهمند فامیل هستند ادامه می یابد؟ زنا و رابطه ی جنسی با محارم آنگونه که در دنیای واقعی مطرح می شود در جهان وستروس عملی شنیع و زشت به حساب نمی آید. دنرس تارگرین خود حاصل رابطه ی نامشروع است و آن گونه که در کتاب های جورج مارتین ذکر می شود اقوام تارگرین ها سابقه ی طولانی در انجام چنین اعمالی دارند، اما با این حال می توان احتمال ایجاد تنفر بین این دو شخصیت را در نظر گرفت.

• آیا دنریس حامله می شود؟ دنریس مدت هاست که می پندارد توانایی به دنیا آوردن فرزندی را ندارد. او بعد از نفرینی که یک ساحره خطاب به او گفت پنداشت که دیگر قادر به زادن کودکی نیست و به جای آن سه اژدها را به عنوان فرزندان خود قبول کرد. آیا حامله شدن دنریس می تواند باعث شود او و جان اسنو به رابطه ی عاشقانه شان ادامه دهند؟

• چه کسی بر خاندان استارک و شمال حکم رانی می کند؟ پاسخ کوتاه این سوال معلوم است : سانسا! او در اپیزود آخر این فصل توانست حمایت عده ی کثیری از سربازان و فرماندهان جنگی وینترفل را نسبت به خود جلب نماید. تنها چالشی که می ماند این است که آیا وینترفل دنریس تارگرین را می تواند تحمل کند یا خیر.

• واکنش سرسی به این ماجرا چگونه خواهد بود؟ مسئله ای به این مهمی نیز نمی تواند باعث تغییر نگرش سرسی شود. به چشم او همگان حتی برادرانش چیزی جز یک مشت خائن نیستند. و در نهایت با این سوال که از همه مهم تر است مواجه می شویم:

• چگونه می توان یک سال یا بیشتر برای تماشای فصل نهایی منتظر ماند؟

در ادامه ی نقد و بررسی های منتشر شده از اپیزود نهایی این فصل گریزی به پایگاه خبری «EW» می زنیم که با دو تن از بازیگران این سریال یعنی «امیلیا کلارک = دنریس» و «کیت هرینگتون=جان اسنو» مصاحبه کرده است. این دو نفر بیاناتی را درباره ی چگونگی رابطه ی شخصیت های شان در فصل بعد ایراد نمودند که البته همه ی گفته های شان در حد احتمال است، چرا که هیچ کدام از بازیگران از آینده ی شخصیت های شان خبری ندارند.

امیلیا کلارک:

 

(همراه با خنده). بنظرم این همان چیزیست که قرار بود اتفاق بیفتد. من برای تاج و تخت خیلی زحمت کشیده ام و دوست ندارم آن را با کسی سهیم شوم. تخت آهنین جایگاه حقیقی من است.

 

کیت هرینگتون:

به امیلیا نیز از قبل گفته ام که اگر این دو شخصیت متوجه ی رابطه ی فامیلی شان بشوند اوضاع بسیار هیجان انگیز خواهد شد. من نمی توانم پیش بینی کنم این اتفاق چه تاثیری بر روی رابطه شان می گذارد. این دو نفر می توانند بال در بال هم در کنار ساحل غروب آفتاب را تماشا کنند یا علیه هم لشگر کشی نمایند.

  نظر شما درمورد اپیزود نهایی چیست؟

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید