news-background
news-background

واکنش «استیون کینگ» به مقایسه کروناویروس و داستان The Stand

«اسکار وایلد» زمانی نوشته است که «زندگی بیشتر از هنر تقلید می‌کند تا هنر از زندگی» اما وقتی بحث شیوع ویروس کرونا مطرح باشد، «استیون کینگ» مایل است هوادارانش بدانند که لااقل یک اثر هنری هنری که رمان «ایستادگی» (The Stand) او باشد از زندگی تقلید نمی‌کند. کینگ یکشنبه در صفحه‌ی توئیترش مقایسه‌ی اثر پسا‌آخرالزمانی و ترسناکش با ویروس کرونا که ۱۰۹ هزار نفر را آلوده ساخته نکوهش کرد.

کینگ می‌نویسد: «نه، کروناویروس شبیه «ایستادگی» نیست. مسئله به هیچ‌وجه تا آن اندازه جدی نیست. به‌راحتی قابل‌گذر است. آرام باشید و تمامی اقدامات پیشگیرانه‌ی منطقی را انجام دهید.»

«ایستادگی» داستانی روایت می‌کند در مورد فروپاشی جامعه‌ی بشری پس از انتشار یک بیماری آنفلوانزای دست‌کاری‌شده به عنوان اقدامی جنگی که ۹۹ درصد جمعیت زمین و بیشتر جانوران را از بین می‌برد. در «ایستادگی» ویروس آنفلوانزا در مقابل واکسن‌ها و آنتی‌بادی‌ها و اغلب درمان‌ها مقاوم است.

کروناویروس که کشورهای سراسر دنیا را درگیر کرده به اندازه‌ی «ایستادگی» وخیم نیست و درصد شیوع آن کمتر است از آنچه در داستان کینگ بازگو می‌شود. مقامات توصیه می‌کنند که برای پیش‌گیری از ابتلا به این ویروس از تماس دست با چشم، بینی و دهان اجتناب شود و کسانی که علائم بیماری را دارند دست کم یک هفته در قرنطینه‌ی خانگی بمانند. با این حال، ای اقدامات در داستان «ایستادگی» بی‌تأثیر است.

شبکه‌ی CBS All Access قرار است یک مینی‌سریال به همین نام با همکاری «جاش بون» کارگردان «جهش‌یافتگان جدید» (The New Mutants) تولید کند. بازیگران سریال شامل «جیمز مارسدن»، «امبر هرد»، و «گرگ کینار» می‌شوند. دهمین و آخرین اپیزود این سریال توسط «استیون کینگ» و «اوون کینگ» به نگارش درمی‌آید. فیلمبرداری «ایستادگی» از سپتامبر ۲۰۱۹ در ونکوور آغاز شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید