news-background
news-background

واکرافت عنوان پرفروش ترین فیلم ساخته شده بر اساس بازی را از ان خود کرد

اگر به یاد داشته باشید،مدتی پیش فیلم بلیزاردی وارکرافت که به باد منتقدین گرفته شد،توانست در بازار چین موفقیتی عجیب بدست اورد.ظاهرا این بار بخت با بلیزارد یار بود.این فیلم در اغاز اکران در اروپا و امریکا با فروشی بسیار ناامید کننده مواجه شده بود،در همین حال و با شروع فروش در بازار چین که به دومین بازار جهانی فیلم مشهور است،این فیلم توانست فروش عجیبی را در 3 روز اولیه بدست اورد و قوت قلبی برای کمپانی سازنده گشت.

اکنون، فیلم World of Warcraft که براساس بازی ویدیویی مشهور شرکت بلیزارد با همین نام ساخت شده توانست با عبور از فیلم "Prince of Persia: The Sands of Time" که در سال 2010 به اکران درآمد، به پرفروش ترین فیلم ساخته شده براساس یک بازی تبدیل شود.

بنابر آمار باکس آفیس، فیلم وارکرفت تا به امروز چیزی نزدیک به 380 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته،و اینطور که به نظر می رسد وارکرفت در خارج از خاک ایالات متحده مورد اقبال عمومی قرار گرفته و 90 درصد از فروش بلیت های آن (معادل 339 میلیون دلار) از بازارهای بین المللی به دست آمده اند. در واقع به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم وارکرفت به صورت خاص، توجه مردم چین را جلب کرده و 200 میلیون دلار از فروش خود را در خاک کشور اژدهای سرخ به دست آورده است.جالب تر این که بدانید تقریبا بعد از 3 هفته اکران و اکنون در نزدیکی پایان هفته سوم این فیلم در امریکا تنها چیزی نردیک به 38 میلیون دلار فروش داشته است.

Warcraft-Movie-King-Llane

فیلم وارکرفت با بودجه ای 160 میلیون دلاری ساخته شد با این حال مشخص نیست که این رقم، هزینه های تبلیغات را نیز شامل می شود یا خیر. در هر صورت، کارگردان فیلم، یعنی دانکن جونز پیش از این درباره ساخت دو فیلم دیگر براساس فرنچایز وارکرفت صحبت کرده بود و گفته بود تحقق این مسئله، به میزان موفقیت فیلم نخست بستگی دارد. (تماشای آنلاین فیلم‌های خارجی)

با وجود فروش بسیار موفقیت آمیز، فیلم Warcraft در جلب توجه منتقدین ناکام ماند. باید خاطر نشان کرد که وارکرفت سومین فیلمی بود که در سال جاری میلادی، براساس یک بازی ویدیویی ساخت شد و روی پرده نقره ای به نمایش درآمد. در ماه دسامبر نیز قرار است فیلم Assassin's Creed با بازی مایکل فسبندر و ماریون کوتیار به اکران عمومی در بیاید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید