news-background
news-background

هیچ بازگشتی برای سریال «Game of Thrones» بعد از فصل هشتم وجود نخواهد داشت

خبری که می خوانید ممکن است باب میل تان نباشد ولی شبکه ی «HBO» در تازه ترین بیانیه ی خود اعلام کرد که بازگشتی برای «Game of Thrones» در کار نخواهد بود. از سال 2011 تاکنون، سریال نام برده تبدیل به مهم ترین پروژه ی شبکه ی HBO و تلویزیون شده است و بودجه های بسیار زیادی که صرف تولید آن می شود باعث شده شاهد سریالی باشیم که خود را به عنوان یک استاندارد در ژانر تخیلی-فانتزی و البته درام معرفی می کند؛ اما این سریال که تا پیش از این اعلام شده بود بعد از اتمامش شاهد اسپین آف هایی از آن خواهیم بود بعد از پخش فصل هشتم به طور کلی پرونده اش بسته می شود. سخنگوی دپارتمان برنامه ریزی HBO آقای «کیسی بلویز» در مصاحبه ی جدید خود با پایگاه خبری «هالیوود ریپورتر» اعلام کرد که شبکه هرگز برای بازگرداندن سریال بعد از فصل هشتم برنامه ای ندارد و خبری از اسپین آف یا بازسازی سریال وجود نخواهد داشت.

چنین اتفاقی نخواهد افتاد. داستانی که سریال را از روی آن می سازیم یعنی «نغمه ای از آتش و یخ» کار خود را در فصل هشتم تمام خواهد کرد. هیچ فصل جدید یا بازسازی از سریال در کار نخواهد بود. در حال حاضر پنج داستان آماده برای تولید اسپین آف ها در اختیار داریم ولی هنوز به دلیل نبود وقت مشخص برای تصمیم گیری روی پروژه ها از تولید هیچ کدام شان مطمئن نیستیم. حتی اگر قصد ساخت اسپین آفی را داشته باشیم مطمئن می شویم که یک سال از اتمام سریال اصلی گذشته باشد.

 

اگر چه هنوز تولید اسپین آف های سریال در هاله ای از ابهام قرار دارند ولی امر بدیهی این است که دیگر خبری از بازسازی یا احیای سریال بعد از چند سال وجود نخواهد داشت و اسپین آف های آن نیز داستان های بسیار مستقلی را از جهان GoT به تصویر خواهند کشید. منظور از احیا نیز در تلویزیون مشابه اتفاقیست که برای «Prison Break» افتاد و شاهد آن بودیم که بعد از هفت سال مجدداً برای فصل پنجم تمدید شد و به تلویزیون بازگشت و چندی پیش نیز خبر ساخت فصل ششم آن تائید شد. نکته ی دیگری که در این بین وجود دارد این است که طبق تائید شبکه ی HBO تنها شش اپیزود دیگر از سریال باقی مانده است و این بدان معناست که پرونده ی Game of Thrones به طور کامل در سال 2019 بسته خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۸ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۲۸

نمیدونم چرا بعضی همیشه سعی دارند که یک سریال رو بهترین سریال تاریخ معرفی کنند و حتّی برای اثبات حرفشان به بحث و جدل با بقیه بپردازند ؟! واقعاً چه دلیلی دارn که ما دو شاهکار بریکینگ بد وGOT رو با هم مقایسه کنیم در حالی که کلاً ماجرای این دو سریال از هم جداست ؟ GOT سریالی سرگرم کننده با جلوه های بصری فوق العاده است که استاندارد های فنی ساخت در تلویزیون را کیلومتر ها توسعه داد ، در حالی که بریکینگ بد یک سریال اجتماعی بود که در کنار هیجان فوق العاده و بینظیرش ، سعی در ارتقای هنر ساخت سریال داشت که موفق هم شد . مقایسه ی این دو و رجحان یکی بر دیگری اشتباه است ، به خصوص زمانی که بدانیم ستایش یک اثر و نکوهش اثری دیگر ، امریست کاملاً سلیقه ای . mr movie

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۲۱:۵۴

من این سریال و خیلی دوس داشتم یادمه وقتی فصل 6 تموم شد گریه هم کردم اخرش اما 2 سال طول کشید تا فصل 7 بیاد و وقتی هم اومد دیگه هیچی از سریال یادم نبود برا همین هم نرفتم و فصل 7 و دانلود نکردم حالا منتظرتم کلا بیاد تموم بشه بعد از اول ببینمش

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۸:۴۵

مناسفانه هيچوقت نفهميدم چرا بضيا اصرار دارن بگن گات بهترين سريال تاريخ نيس و فلان سريال بهترينه اولا اينكه آدم از يه سريال خوشش بياد سليقه شخصيه و شايد كسي پيدا بشه جومونگو هم از گات بيشتر دوس داشته باشه دوما نفس سينما سرگرم كردن مردم و بيننده هاس حالا اگه بيننده هارو به دو دسته خاص و عام تقسيم كنيم بيننده خاص منتقدا هستن و بيننده عام مردم عادي و نگاهي به امتيازاي داده شده از هر دو دسته داشته باشيم ميفهميم گات يه سريال خيلي سطح بالاس كه خب البته ممكنه از بضي سريالا از لحاظ امتيازي پايينتر باشه سوما در حال حاضر نميشه گفت كه ژانر فلان فيلم فقط درامه يا فانتزي يا چيز ديگه الان تموم فيلما و سريالا تركيبي از چند ژانر هستن تا بتونن خط داستاني جذابتر داشته باشن و بيننده بيشتريو جذب كنن چارما اينكه اين سريال تموم تيتراي خبريو به خودش اختصاص ميده و ركورد تماشاچي رو شكسته نشون ميده از لحاظ مردمي بهترين سريال تاريخه و به خاطر تبليغات نيس

نمایش اسپویل
۲۸ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۰۹

واقعا جای شوخیه که یه نفر دلیل پر بیننده بودن یه سریالو، گسترش شبکه های اجتماعی، هزینه ساخت سریال، پخش شدن از HBO (مگه ایرانیا اصن در جریانن که کدوم شبکه خارجی بهتره) بدونه و از همه جالبتر بیننده های گات رو سریال اولی خطاب کرد!! اولا زمانی یه سریال همه گیر میشه که افرادی که سریال بینن به افرادی که سریال نمیبینن یه سریال خاص رو معرفی کنن و اکثرا گات رو معرفی میکنن چون میدونن امکان نداره کسی از گات خوشش نیاد و یه سریال فوق العادس. دوما اگر معیار نقد رو سایت روتن در نظر بگیریم که سایت امتیاز منتقداس مبینیم که گات از لحاظ امتیاز منتقدا فقط از برکینگ بد پایینتره اونم 1 درصد!! من خودم گات، برکینگ بد، وایکینگز، لاست، دکستر، ترو دتکتیو، شیاطین داوینچی، وست ورلد، مستر روبات، اسپارتاکوس و جوخه برادران رو دیدم و به طور قطع تنها سریالی که از همون فصل اول فوق العادس گاته و فقط و فقط تنها سریال برکینگ بد (که اونم از فصل 4 جون میگیره) قابل قیاس با گات هست و خیلی از سریالای معروف دیگه اصن در حد گات نیستن که بخوان قیاس بشن.

نمایش اسپویل
۲۷ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۱۲

گات بخاطر این انقدر معروف شد ، که تموم سلیقه ها رو در بر میگیره ، خیلی از افراد سریال بین نیستن و فیلم و سریال فقط براشون حکم یه سرگرمیه گذرا رو داره و گات رو چونکه معروف شد دیدنش و واقعا ام بزرگ و کوچیکو جذب میکنه ، با خط داستانی ای که داره و بودجه ای که صرفش کردن باعث میشه بیننده (چه عام و چه خاص و منتقد) ازش به عنوان یه سریال قوی یاد کنن ، اما دیدگاه یه منتقد فقط داستان و جلوه های ویژه نیست و همینطور در مقابل یه بیننده ی عام که دسته ی عمده ی بیننده ها رو تشکیل میده به چیزای دیگه ای به جز داستان و رنگ و لعاب توجه نمیکنه ، بر فرض مثال مسلما این دسته ، از سریال هانیبال که فوق العاده قویه خوششون نمیاد چون هم اونو زننده میدونن هم اینکه به ابعاد روانشناسی و ... توجهی نمیکنن و یا مثل سریال the leftovers که گات در برابرش هیچه اما بخاطر سبکش خیلیا نمیپسندن یا حتی سریال وایکینگز و این فراد چونکه دسته عام رو تشکیل میدن باعث میشن این قبیل سریال ها همه ی تیتر ها و رکورد هارو به خودشون اختصاص بدن ، این دسته فقط ام گاتو دیدن چونکه توو این چند سال اخیر بود که انقدر فیلم و سریال همه گیر شد و گات با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی تووی یه دوره بود مگر نه گات در برابر همون برکینگ بد یا شاهکاری مثل لاست واقعا یه سریال خوب به حساب نمیاد ، به طوری که اگه این بودجه رو در اختیار نداشتن و یا اگر از HBO پخش نمیشد اصلا نمیشد اونو سریال خوند ، خط داستانی یا این عنصر غافلگیری که گات داره میتونه به هر چیزی رنگ بده و یه اثر و قوی جلوه بده ، اما همیشه یه اثر قوی یه شاهکار هنری و عالی نیست ، اثر خوب اثریه که بدون این ها ام مخاطب تحت تاثیر قرار بده که گات این ویژگی رو نداره و هرچند بتونه عامو راضی کنه اما منتقدارو نه اما واقعا توی یه سبک همه گیر تونسته مردمو به خودش نگه داره

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۲۰:۲۷

شما نظرتو گفتی > نظره خوبی هم بود حالا منم نظرمو میگم : من همه این حرف هارو درباره شاهکاری به اسم > بریکینگ > نسبت میدم و این رو هم میگم که این سریال با اختلاف خیلی خیلی زیاد اولین و بهترین سریال دورانه ! و بقیه سریال ها ، از جمله گات و ... دارن سر رتبه دوم رقابت میکنن ! بریکینگ بد ، سریالیه که سطح تلویزیون رو از چند تا سرگرمی ساده به تولید اترات هنری بعد خودش وادار کرده !

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۳۲

به نظر من اگه اسپین آفی رو بسازن سریال Game of Thrones تکمیل میشه. به چه دلیل. برای اینکه تموم داستان هایی که در مورد پادشاه دیوانه و پدر و مادرش جان همه چیز نمایان میشه . میتونه پایان خوبی برای قسمت Game of Thrones باشه چون مثل پازل میمونه که توی سریال Game of Thrones کمبود هارو میشه حس کرد. اون کمبود ها هم با اسپین آفی جبران میشه و تموم سوال هایی که در ذهن همه هست بهشون جواب داده میشه. من که از این خبر ناراحت شدم!

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۴۷

گات سریال خوبی بود‌ و به نظرم کار خوبی کردن که اسپین اف هاشو کنسل کردن چون هر چیزی یه تاریخ انقضایی داره هیچ چیزی جاودانه نیست قبلا هم سوپرانوس شبکه اچ بی او رو میگردوند و اون هم تمام شد همه ی اینا به کنار من از این خوشحالم که اسپین اف ها کنسل شد چون از گات یه بت ساختن تو ایران خیلی ها هستن فقط همین یه سریالو دیدن و میان فقط میگن سریال فقط گات، فک میکنن رو دست نداره من بالای ۴۰۰ تا سریال دیدم که این حرف رو میزنم گات اونقدر ها هم که ازش تعریف میکنن نیست برید هاوس او کاردز ببین بریکینگ بد ببین یا خیلی سریال هایه دیگه بشینید با دقت نگاه کنید کیفیت کار، خط داستانیشو هیجاناتشو. گات به این دلیل که از شبکه مشهور اچ بی او پخش شد و بودجه‌ی این سریال خیلی بالا بود و از طرف دیگه تبلیغات زیاد به اینجا رسیده در حالی که سریال های زیادی وجود داره با بودجه خیلی کمتر از لحاظ کیفیت کار، داستان، شخصیت پردازی، و بازیگران از گات قوی تره اینو اگه از یه منتقد کننده هم بپرسید هم براتون میگه پس لطفا کسایی که آگاهی زیادی ندارن نیان بحث و مجادله کنن گات بهترین سریال دنیاس و فلان برید سریال هایه دیگه ببینید و مقایسه کنید گات بهترین نیست اما جزو بهترین هاست.

نمایش اسپویل
۲۷ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۱۳

دوست عزیز من از این چند کلمه بیشتر نمیگم خودت برو نتیجه گیری کن بودجه سریال گات رو با هاوس او کاردز و بریکینگ بد مقایسه کن شبکه ای ازش پخش میشه مقایسه کن و از طرف دیگر مهم ترین نکته کیفیت کار نسبت به بودجه رو نگاه کن این خیلی مهمه کیفیت کار!!( از طرف دیگر بحث ما ژانر و مقایسه داستان نیست بحث ما میزان هیجانات قدرت داستانی و کیفیت کار و شخصیت پردازیه که نمیشه گفت چون ژانر متفاوته نمیشه مقایسه کرد این حرفی که شما گفتید کاملا در تناقضه مثلا میشه شما بگید فلان رمان ماجراجویی رو نمیشه با یه رمان رمانتیک مقایسه کرد چون ژانرشون فرق داره در این کار نوع نویسندگی نویسنده، ذهن نویسنده، نحوه بیان مقایسه میشه و کاری به ژانر ندارن)

نمایش اسپویل
۲۷ دی ۱۳۹۶ ۰۱:۲۰

با این حال این سریال ژانر مختص به خودش رو داره ، در مراسم ، جوایز و سایت ها هم این موضوع به خوبی نمایان است . برای مثال در ژانر های : موزیکال ، کمدی ، سیاسی ، مستند ، بیوگرافی ، وسترن ، علمی ، ورزشی ، ریالتی ، جنایی ، جنگی ، تاریخی و چند ژانر دیگر قرار نمیگیره . و در ژانر هایی : ترسناک ، دلهره آور ، تخیلی ، فانتزی ، ماجراجویی ، حماسی ، دارم ، اکشن و چند ژانر دیگر قرار میگیرد .

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۵۴

نمیشه برای سریال "Game Of Thrones" ژانر مستقل در نظر گرفت.(اکشن_تخیلی-درام-فانتزی_ماجراجویی) به همین خاطر هم نمیشه گفت بهترین سریال در ژانر خودشه. دلیل محبوبیت این سریال در برگرفتن گروه های مختلفی از تماشاگران است.

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸

واقعا عالی گفتین، GOT سریال خیلی خوبیه اما به نظرم خیلی خوبه که اسپین اف نمیسازن اولا به این دلیل که وقتی یه اثر خوب مثل GOT درست میشه باید یک بار برای همیشه اون رو در ذهن مخاطب حک کرد و همیشه بیننده اثر رو با یه خاطره خوب به یاد بیاره. مورد دوم اینه که به قول دوستمون از GOT یه بت ساخته شده و چشم مردم رو به روی جنبه درام سینما و تلویزیون بستن، به قول جودی فاستر که گفت فیلم های ابر قهرمانی مردم رو بد عادت کردن سریالی مثل GOT هم تماشرگران رو بد عادت بار میاره و همه دنبال اینن که یه فیلم فانتزی با صحنه های هیجان انگیز ببینن ور در این وسط جنبه دراماتیک و هنری قضیه که به نظرم از همه جنبه های دیگه مهم تره کنار گذاشته میشه و سینما به یه ابزار برای سرگرمی و پول سازی بدل میشه. و در اخر بگم که کسانی که فکر میکنن GOT بهترین سریال دنیاس بریکینگ بد و هاوس اف کاردز رو از دست ندن خط داستانی در فیلم همه چیز نیست.

نمایش اسپویل
۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳

سلام، دوست عزیز شما ژانر های مختلفی رو مثال زدید که بسیار زیبا هستند و حرف شما از این لحاظ درست است، اما توجه کنید که سریال گات در ژاانر خودش بی نظیر است و بهترین سریال در این ژانر حساب میشه

نمایش اسپویل