news-background
news-background

سینماهای هنگ کنگ در آستانه اکران دنباله Train To Busan دوباره تعطیل شدند؛ احتمال تأخیر دوباره در اکران TENET

پیش‌بینی گسترش ویروس کووید-۱۹ امری ناممکن به نظر می‌رسد. هرچند راه‌هایی برای جلوگیری از شیوع سریع آن از جمله پوشیدن ماسک و دوری از تجمعات عمومی پیشنهاد شده، اما حقیقت این است که این تلاش‌ها تاکنون به ثمر ننشسته‌اند. یکی از نشانه‌های این شکست تعطیلی مجدد سالن‌های سینمای هنگ کنگ است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

ورایتی گزارش می‌دهد که هنگ کنگ در آستانه‌ی اکران «شبه‌جزیره» (دانلود فیلم Peninsula با لینک مستقیم) دنباله‌ی «قطار بوسان» (دانلود فیلم Train to Busan با لینک مستقیم) در سالن‌های سینما، مجبور به لغو برنامه‌ها شده چرا که موج تازه‌ای از کووید-۱۹ شیوع پیدا کرده است و محدودیت تجمعات را از ۵۰ به ۴ نفر رسانده است. بر اساس این گزارش، دیزنی‌لند هنگ کنگ نیز دوباره تعطیل شده است. پیش‌ از این تصور می‌شد که هنگ کنگ در مدیریت ویروس موفق عمل کرده، اما بعضی از موارد ابتلای کشف نشده آن‌ها را به خانه‌ی اول بازگردانده و اقتصاد این منطقه را وارد شرایط بحرانی‌تری کرده است.

در گزارش ورایتی آمده است که احتمال به تعویق افتادن مجدد فیلم‌ها در ایالات متحده نیز وجود دارد. در حالی که بسیاری از سینماروها منتظر بودند در ماه آگست پس از مدت‌ها فیلمی در سالن‌های سینما ببینند، به نظر می‌رسد که زمان واقعی بازگشایی هالیوود ماه سپتامبر باشد، هر چند این پیش‌بینی هم ممکن است دقیق نباشد. در صورتی که بخش‌های از بازار چین دوباره تحت تأثیر ویروس قرار بگیرد، این احتمال وجود دارد که استودیوها فیلم‌های پرخرج خود را اکران نکنند.

فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) به کارگردانی «کریستفر نولان» که با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده ابتدا قرار بود در ماه آوریل، سپس ژوئیه و اکنون آگست اکران شود، اما گزارش‌های تازه‌ای از احتمال لغو این تاریخ جدید نیز منتشر شده است. «اریک هندلر» تحلیل‌گر «هالیوود ریپورتر» نه تنها پیش‌بینی می‌کند که صنعت سینما با زیان‌های مالی بیشتری مواجه خواهد شد بلکه معتقد است سینماهای آمریکا تا ماه سپتامبر بازگشایی نمی‌شوند. به این ترتیب، فیلم «تنت» برادران وارن ممکن است به فصل پاییز یا حتی سال ۲۰۲۱ موکول شود.

هندلر می‌نویسد: «با توجه به افزایش آمار ابتلا به کووید-۱۹ در مناطق کلیدی از جمله کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا، و روند کند بازگشایی اقتصاد نیویورک سیتی، احتمال اکران «تنت» در تاریخ ۱۲ آگست (۲۲ مرداد ماه) بعید است. به اعتقاد ما، بازگشایی سالن‌های سینما پیش از سپتامبر در خوش‌بینانه‌ترین حالت غافلگیرکننده خواهد بود.»

هندلر پیش‌بینی می‌کند که فروش باکس آفیس در سال ۲۰۲۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش پیدا خواهد کرد. پیش‌تر گزارش شده بود در صورت بسته ماندن سالن‌ها تا پاییز فروش سالانه تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید