news-background
news-background

هشدار ارتش آمریکا: احتمال تیراندازی در زمان اکران Joker

استودیو برادران وارنر اعلام کرده است که فیلم به هیچ وجه خشونت را ترویج نمی‌کند.

ارتش ایالات متحده با ارسال آیین‌نامه‌ای هشدار داد که احتمال اقدامات خشونت‌آمیز همزمان با اکران فیلم «جوکر» (Joker) استودیوی برادران وارنر وجود دارد. تاکنون هیچ‌گونه حادثه‌ای در این ارتباط گزارش نشده، اما ارتش به نیروهای مسلح هشدار داده است. ارتش روز سه‌شنبه در مصاحبه با io9 تأیید کرد که پلیس فدرال با آنان تماس گرفته و از فعالیت‌های مرتبط با اینسل‌های افراطی در شبکه‌های اجتماعی پرده‌برداری کرده است. این افراد تهدید کرده‌اند که در سالن‌های نمایش «جوکر» دست به اعمال خشونت‌آمیز می‌زنند. در آئین‌نامه‌ی ارتش «اینسل‌ها» [مجردهای ناخواسته] افرادی معرفی شده‌اند که «با ابراز ناامیدی از طریق رفتارهای خاص سعی در ایجاد رابطه‌ی صمیمانه دارند.»

این آئین‌نامه به نیروهای ارتش هشدار می‌دهد که «اینسل‌های افراطی مانند تیرانداز سالن نمایش آرورا، افراد خشن را الگو قرار می‌دهند. آن‌ها از شخصیت «جوکر» دلقک خشن دنیای «بتمن» نیز الگوبرداری می‌کنند، و او را به عنوان مردی که باید وانمود کند خوشحال است اما در نهایت در مقابل زورگویان می‌ایستد ستایش می‌کنند.»

سخنگوی ارتش در مصاحبه با io9 می‌گوید: «ما این کار را به سبب اینکه امنیت و ایمنی نیروهای ما افزون‌تر است به صورت روتین انجام می‌دهیم. ما از نیروهای‌مان خواسته‌ایم آمادگی خود را حفظ کنند و امنیت افراد درون و بیرون سالن‌ها را تأمین کنند.» ارتش به سینماروها توصیه می‌کند هنگام ورود به سالن راه‌های خروج را شناسایی کنند، مراقب محیط پیرامون خود باشند، و اصطلاح «فرار کردن، مخفی شدن، و مبارزه کردن» را به خاطر بسپارند.

در حادثه‌ی تیراندازی آرورا، کلورادو که ۲۰ جولای سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد، ۱۲ تن از مخاطبانی که به دیدن «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» به کارگردانی «کریستفر نولان» رفته بودند به قتل رسیدند. خانواده‌ی قربانیان آن حادثه اخیراً با ارسال نامه‌ای به استودیوی برادران وارنر از انتشار «جوکر» ابراز نگرانی کرده بودند. آنان تحریم یا لغو اکران فیلم «جوکر» را خواستار نشده‌اند، بلکه از برادران وارنر تقاضا کرده‌اند از قوانین ضد-حمل اسلحه حمایت کند.

برادران وارنر به دنبال ارسال این نامه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جوکر» مروج خشونت در دنیای واقعی نیست و اینکه هدف فیلم و فیلمسازان و استودیو این نبوده است که شخصیت اصلی را قهرمان نشان دهند.» استودیو همچنین یادآور شده است که از سال‌ها قبل به قربانیان حوادث خشونت‌آمیز از جمله آرورا کمک مالی به عمل می‌آورد.

«تاد فیلیپس» کارگردان «جوکر» نیز نسبت به انتقادات علیه خشونت فیلم واکنش نشان داده و می‌گوید فیلم جدیدش با بی‌شمار آثار هالیوودی خشن قابل مقایسه نیست. او در مصاحبه با اسوشیتد پرس می‌گوید چندگانه‌ی «جان ویک» نمونه‌ی فیلم‌هایی است که از ابتدا تا انتها خشونت‌آمیز است اما هرگز مانند «جوکر» ترویج کننده‌ی خشونت دانسته نمی‌شود.

فیلیپس می‌گوید: «فیلم با این حال در دنیایی خیالی روی می‌دهد. می‌تواند نظرات و مفاهیم واقعی ارائه دهد، اما شخصیتی خیالی در دنیایی خیالی است که از ۸۰ سال قبل وجود داشته. چیزی که بیش از همه مرا آزار می‌دهد مسئله‌ی مردان سفیدپوست است. «جان ویک» مردی سفیدپوست است که ۳۰۰ نفر را به قتل می‌رساند و همه می‌خندند و به افتخارش کف و سوت می‌زنند. چرا فکر می‌کنند این فیلم معیار متفاوتی دارد؟ راستش را بخواهید با عقل جور درنمی‌آید.»

فیلیپس در مورد حادثه‌ی تیراندازی شهر آرورا می‌گوید: «حادثه‌ی آرورا بسیار بسیار وحشتناک است اما حتی در این پیشامد هم نباید فیلم را مقصر دانست. اگر در مورد آن حادثه تحقیق کنید خواهید دید که آن آقا حتی با ظاهر «جوکر» اقدام به این حمله نکرده. این گزارش دروغ بوده است. او موهایش را به رنگ سرخ درآورده و به روشنی به فروپاشی روانی رسیده بود. این حادثه وحشتناک است اما تنها ارتباطش به فیلم این بود که درون سالن سینما اتفاق افتاده بود. این چیزی نیست که فیلم سعی داشته باشد نشان دهد.»

«جوکر» ۴ اکتبر (۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸) در آمریکا اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۵۴

همون ارتش امریکایی که سربازاش رو مجبور کرده بود کفش پاشنه بلند قرمز بپوشن؟! - "جوکر" یه فیلمیه درباره یه مرد سفید پوست از طبقه پایین جامعه که بعد از تخریب از طرف قشر بالا و دیوانه شدنش به لطف اونا دست به خشونت میزنه - رسانه ها در هر فرصتی دست به تخریب این افراد طبقه پایین جامعه که تحت فشار هستند میزنه که ممکنه حملات خشونت آمیز از طرف این افراد اتفاق بیفته اینا خودشون دارن تبلیغ خشونت میکنن خودشون واقعا میخوان که همچین اتفاقی بیفته تا دستشون بازتر بشه تا مثلا یه چیزی رو ثابت کرده باشن. هرچقدر اینا این فیلم رو بکوبن من بیشتر و بیشتر احساس میکنم که قراره یه شاهکار ببینیم.

نمایش اسپویل
۴ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۵۶

ابر قدرت پوشالی دنیا

نمایش اسپویل
۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴

:| فقط روسیه |:

نمایش اسپویل
۳ مهر ۱۳۹۸ ۲۳:۳۴

مشکلی که تاد فیلیپس کارگردان " جوکر " و شاید کمپانی وارنر متوجه نیست استفاده از شخصیت محبوب و فوق ستاره تبهکاران در دنیای محبوب کمیک استریپ ها و دادن حیاتی مستقل به اون در فیلم خشن هست . بسیاری از ما در کودکی بازی بتمن رو با شخصیت بتمن به خوبی خاطر داریم . جوکر همیشه با بتمن بوده و هست . اینکه یک ضد-قهرمان دنیای نوجوان ها و جوان ها رو مستقل در یک فیلم بزرگسال تصویر بکنید که خیلی خیلی طرفدار داره اصلا قابل مقایسه با فیلمی مثل جان ویک نیست . بتمن و جوکر همیشه با هم بودن و به عنوان دو شخصیت خیلی محبوب و متفاوت برای هر رده سنی محبوبیت خاص خودشون رو داشتن . خشونت بیش از حد برای شخصتی که اسباب بازی اش برای بچه ها ساخته میشه و توی ویترین مغازه هاست کار درستی نیست . آیا جان ویک به اندازه جوکر محبوب و اثرگذار بوده شخصیت اش ؟ آیا بازی جان ویک ، کارتون جان ویک ، اسباب بازی جان ویک داریم ؟ خط فکری شون مشکل داره متاسفانه

نمایش اسپویل