news-background
news-background

هر آن چه در فیلم Blade Runner 2049 خواهید دید طبیعی و واقعی است

 

عنوان «Blade Runner 2049» فیلمیست در ادامه ی عنوانی مشابه که نخستین بار در سال 1982 توسط «ریدلی اسکات» ساخته شد و توانست نام خود را به عنوان یکی از عناوین شاخص ژانر علمی تخیلی به ثبت برساند. این فیلم که از بازیگران شاخصی چون «هریسون فورد»، «شان یانگ» و «ادوارد جیمز اولموس» بهره می برد بعد از گذشت سالیان بسیار قرار است باری دیگر راهی سینما های ایالات متحده و جهان شود. این فیلم که کارگردانی آن بر عهده ی «Denis Villeneuve» می باشد، بار دیگر به دنیای داستانی فیلم نخست سفر می کند و این بار در کنار «هریسون فورد»، بازیگران نسل جوان تر هالیوود یعنی «رایان گاسلینگ» و «جرد لتو» را مشاهده خواهیم کرد. فیلمی که کارگردانش آن را بزرگ ترین چالش فیلم سازی خود تا به امروز تلقی کرده است. زمانی که ریدلی اسکات نخستین بار فیلم «بلید رانر» را می ساخت فکرش را نمی کرد که اثرش دست مایه و الهام بخش بسیاری از آثار سینمایی بعد از خود باشد. این فیلم داستان 30 سال بعد از اتفاقات نسخه ی اول را به تصویر می کشد.

تازه ترین خبر به دست آمده از پروژه ی بعدی «دنیس ویلنوو» یعنی «Blade Runner 2049» نشان می دهد که سازندگان برای ساخت آن از صفحات پس زمینه ی  سبز رنگ جهت سه بعدی سازی رایانه ای استفاده نکرده اند. پرده های سبز رنگ که جزوی از تکنیک موسوم به «کروماکی» در سینما به حساب می آیند باعث می شوند تا عوامل سازنده ی فیلم بتوانند به مواد خام اولیه ی مورد نیاز برای جلوه های ویژه دست یابند. از این تکنیک عمدتاً در عناوین اکشنی چون بلاک باستر های ابرقهرمانی استفاده می شود. تکنیکی که گویا کارگردان فیلم علاقه ی چندانی به آن نشان نداده و دوست دارد فیلمش را به سبکی جدید بسازد. در تصویر زیر نمایی از «هنری کاویل» را می بینید که در محیط مجهز به پرده ی سبز در حال فیلمبرداری یکی از سکانس های «Man of Steel» می باشد. عوامل سازنده بعد از ضبط این تصاویر، جزئیات مورد نظر خود را توسط کامپیوتر و جلوه های ویژه به محیط سبز رنگ می افزایند.

«آنا د آدامز» که به عنوان آخرین بازیگر اصلی به تیم بازیگران فیلم مذکور پیوسته در مصاحبه ای که پایگاه خبری «IGN» با وی ترتیب داده بیان کرده است که فیلم جدید شان پر از جزئیات است. جزئیاتی که پرده های سبز رنگ برای ساخته شدن شان هیچ نقشی نداشته اند. این بازیگر بیان کرده که همه ی آن چه در فیلم به تصویر کشیده شده از صفر تا صد طبیعی هستند.

ما هیچ پرده ی سبزی نداشتیم تا برای جلوه های ویژه از آن ها استفاده کنیم. همه چیز فیلم واقعی ساخته شده است. میزانسن ها همگی قابل لمس و واقعی هستند. همه چیز فیلم طبیعی است. باد و باران و هر چیزی که در فیلم متحرک است واقعی می باشد. هیچ چیزی برای تصور کردن و خلق توسط جلوه های ویژه در اختیار نداشتیم. توانایی ساخت این فیلم یک موهبت و هدیه به تیم سازنده بود.

سخنان این بازیگر مهر تائیدی بر حرف های «رایان گاسلینگ» بود که در دسامبر سال قبل اعلام کرد فیلم برداری اثر مذکور انرژی و وقت بسیار زیادی از تیم سازنده برده است. با وجود این حرف ها محال است که باور کنیم در فیلم هیچ رد پایی از جلوه های ویژه و سکانس های کامپیوتری نیست.  اثر مذکور در تاریخ 6 اکتبر سال جاری مصادف با 14 مهر اکران سینمایی خود را آغاز می کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید