news-background
news-background

بازی در نقش «هریت توبمن» سیاه‌پوست به «جولیا رابرتس» پیشنهاد شده بود

بازی «سینتیا اریوو» در نقش «هریت توبمن» در فیلم بیوگرافیکال «هریت» (Harriet) با استقبال منتقدین همراه شد. اما بنابر ادعای «گرگوری آلن هاوارد» نویسنده‌ی فیلمنامه، این نقش ابتدا به «جولیا رابرتس» پیشنهاد شده است.

هاوارد در مصاحبه با استودیوی فکوس فیوچرز و نیز در مقاله‌ای برای لس آنجلس تایمز توضیح داده است که کار بر روی فیلمنامه‌ی «هریت» را از ۲۵ سال قبل آغاز کرده اما هالیوود آن زمان با امروز بسیار متفاوت بوده است. او می‌گوید ریاست آن زمان استودیو فیلمنامه را می‌پسندد و سپس رابرتس را برای نقش توبمن پیشنهاد می‌کند. هاوارد می‌نویسد: «خوشبختانه، یک فرد سیاه‌پوست در آن جلسه‌ی ۲۵ سال قبل حاضر بود و به او گفت که «هریت توبمن» زنی سیاه‌پوست بوده است. مدیر استودیو گفت او در زمانی بسیار دور زندگی می‌کرده. کسی این چیزها را نمی‌داند.»

هاوارد در مصاحبه با فکوس از «۱۲ سال بردگی» و «پلنگ سیاه» برای هموار کردن تولید فیلم‌هایی نظیر «هریت» که زندگی توبمن را به یک فیلم اکشن ماجراجویانه تبدیل کرده، ستایش می‌کند. او می‌گوید:‌ «من داستان زندگی او را به عنوان یک اثر هنری دیدم. یادم هست کسی پرسید آیا هریت ترومن واقعاً باید یک ابرقهرمان دانسته شود؟ این دقیقاً همان چیزی است که من می‌خواستم تا به این وسیله داستان زندگی او به گوش مخاطبین زیادی برسد.»

«وایولا دیویس» یکی از بازیگرانی بود که در روزهای اخیر به این گزارش واکنش نشان داد و پیشنهاد شدن رابرتس را مسخره خواند. اما او اظهار تعجب نمی‌کند و می‌گوید:‌ «این اتفاقات همیشه روی می‌دهد. به عبارت ساده: جولیا رابرتس در نقش هریت توبمن اتفاق مسخره‌ای است. واکنشی نیاز ندارد. مسخره است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید