news-background
news-background

«هاروی واینستین» در مورد اتهام تجاوز و آزار جنسی مجرم شناخته شد

پس از پنج روز بررسی، هیأت ژوری نیویورک سیتی تهیه‌کننده‌ی بدنام هالیوود را در مورد اتهامات آزار جنسی و تجاوز جنسی درجه سوم گناهکار دانست.

«هاروی واینستین» روز دوشنبه در مورد اتهامات تجاوز جنسی درجه سوم و آزارهای جنسی گناهکار شناخته شد اما از دیگر اتهامات از جمله سوءاستفاده‌ی جنسی تبرئه شد. محکومیت در پرونده‌ی «میریام هیلی» و «جسیکا مان» می‌تواند موجب شود که تهیه‌کننده‌ی هالیوودی سال‌های باقی مانده‌ی زندگی‌ خود را در زندان سپری کند. عصر روز دوشنبه، «آرتور ایدالا» وکیل مدافع درخواست تجدید نظر کرد اما با مخالفت قاضی «جیمز بورک» مواجه شد.

محاکمه‌ی واینستین در نیویورک شامل پنج جرم شامل دو فقره سوءاستفاده‌ی جنسی [Predatory] یک مورد با هیلی و «آنابلا سیورا» بازیگر آمریکایی، و دیگری با سیورا و مان می‌شد. هیأت ژوری اجماعاً به این نتیجه رسیده است که واینستین به دو زن تجاوز کرده و هر فقره می‌تواند ۱۰ سال حبس را در پی داشته باشد. علاوه بر اتهامات سوءاستفاده‌ی جنسی، واینستین در مورد یک فقره اتهام آزار جنسی علیه هیلی، و دو فقره تجاوز جنسی یکی از نوع درجه اول و یکی از نوع درجه سوم هر دو در مورد مان گناهکار شناخته شده است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

هیأت منصفه واینستین را در مورد آزار جنسی به «میریام هیلی» در آپارتمان تهیه‌کننده در تاریخ ۱۰ ژوئيه سال ۲۰۰۶ و تجاوز جنسی درجه سوم به «جسیکا مان» در هتل «دابل‌تری» نیویورک در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۳ گناهکار شناخته است. مدت محکومیت واینستین ۱۱ مارس مشخص خواهد شد. او برای آزار جنسی به پنج تا ۲۵ سال و برای تجاوز جنسی درجه سوم به ۱۸ ماه تا چهار سال حبس محکوم می‌شود.

محاکمه‌ی واینستین از ۶ ژانویه آغاز شده بود و تخمین زده می‌شود که هیأت ژوری متشکل از ۷ مرد و ۵ زن نزدیک به ۲۲ ساعت برای رسیدن به یک نظر واحد صرف کرده‌اند. واینستین هنوز محاکمه‌ی اتهامات جنسی دو زن شامل «لورن ماری یانگ» در لس‌آنجلس را در پیش دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید