news-background
news-background

«نیک کانن» به خاطر اظهارات یهودستیزانه از کمپانی ViacomCBS اخراج شد

کمپانی ویاکام‌سی‌بی‌اس به همکاری طولانی خود با «نیک کانن» پس از اظهارات یهودستیزانه‌ی او در پادکستش (Cannon’s Class) پایان داد. در اپیزودی که ۳۰ ژوئن منتشر شده، این بازیگر و مجری تلویزیونی با «ریچارد گریفین» یا «پروفسور گریف» مصاحبه می‌کند، رپری که عضوی از گروه «پابلیک انمی» بود و پس از اظهارات یهودستیزانه از آن جدا شد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

کانن در این پادکست می‌گوید سیاه‌پوستان «یهودیان واقعی‌اند» و پیرامون تئوری‌های توطئه‌ی خانواده‌ی «روتشیلد» بحث می‌کند. کانن می‌گوید: «این بحث‌ها هرگز نفرت‌پراکنی نیست، شما نمی‌توانید یهودستیز باشید وقتی خودتان یهودی هستید. وقتی همان کسانی هستیم که آن‌ها می‌خواهند باشیم. این حق اولیه‌ی ماست. ما یهودیان واقعی هستیم.»

سخنگوی ویاکام‌سی‌بی‌اس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری کمپانی پس از این اظهارات به پایان می‌رسد: «ویاکام‌سی‌بی‌اس هر گونه تعصب را محکوم و تمامی اشکال یهودستیزی را تقبیح می‌کند. ما با «نیک کانن» در مورد یکی از اپیزودهای پادکستش در یوتیوب که نفرت‌پراکنی و تئوری‌های توطئه‌ی یهودستیزانه را ترویج می‌کرد گفتگو کرده‌ایم. هرچند در مبارزه علیه تعصب از آموزش مداوم و برقراری گفتگو حمایت می‌کنیم، اما عمیقاً آزرده شده‌ایم که نیک اطلاعات درستی ارائه نداد و یا برای اظهارات یهودستیزانه‌اش عذرخواهی نکرد، بنابراین ما رابطه‌ی خود با او را قطع می‌کنیم. ما خود را متعهد می‌دانیم که با رفتارهای یهودستیزانه، نژادپرستانه و تعصب برخورد کنیم. ویاکام‌سی‌بی‌اس اعلامیه‌های دیگری در مورد تلاش برای مبارزه علیه نفرت‌پراکنی از هر نوع منتشر می‌کند.»

روز دوشنبه، کانن در صفحه‌ی توئیتر و فیسبوک خود گفت: «هیچ نفرتی در دل و هیچ نیت بدی در ذهن» نداشته و از نفرت‌پراکنی چشم‌پوشی نمی‌کند، «اما در دورانی چون سال ۲۰۲۰ این بحث‌ها باید انجام شود.» او در ضمن گفت که تمامی مسئولیت‌های رفتارش را برعهده می‌گیرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کانن در مصاحبه با «فست کمپانی» می‌گوید: «پادکست من مشخصاً یک پادکست آکادمیک است برای بحث‌های دشوار و فرامتن. اگر چیزی می‌خوانیم و می‌بینیم که دقیق نیست، بیایید آن را برچینیم. من بسیار مشتاقم با کسانی به بحث بنشینم که مرا آموزش دهند و این بحث را به پیش ببرند. دوست دارم اصلاح شوم.»

کانن و مهمان پادکست از «لوئی فراخان» رهبر جنبش تلفیق‌گرایان امت اسلام که اغلب به خاطر اظهارات یهودستیزانه و ضدهمجنس‌گرایانه‌اش شناخته می‌شود ستایش می‌کنند و ادعا می‌کنند که نباید این هویت را «شیطانی» معرفی کرد. کانن در این باره می‌گوید: «من نمی‌توانم مسئول عقایدی باشم که فراخان مدت‌ها قبل ترویج می‌کرد. این اظهارات و مبارزه به خود او مرتبط است. من تنها می‌توانم مسئول چیزهایی باشم که شاهدش بوده‌ام و شنیده‌ام. اما هرگونه نفرت‌پراکنی را محکوم می‌کنم و برای من اهمیتی ندارد که چه کسی این حرف‌ها را زده است.»

او در پایان می‌گوید: «به نظر من عذرخواهی بی‌معناست. آیا می‌خواهید مرا مجبور کنید که واژه‌های «معذرت می‌خواهم» را به زبان آورم؟ آیا می‌خواهید مرا مجبور به تعظیم کردن کنید، زیرا این همان منطقی است که ما می‌خواهیم از آن دوری کنیم. چیزی که ما نیازمند آنیم التیام است. گفتگو است. اظهارات مرا اصلاح کنید... وقتی که واقعاً بدانم چه اشتباهی مرتکب شده یا چرا به کسی توهین کرده‌ام، آنگاه رشد اتفاق افتاده است.»

کانن از دهه‌ی ۱۹۹۰ همکاری خود با ویاکام را آغاز کرده بود. او مجری شوی کمدی «وایلد ان اوت» (دانلود سریال Wild 'n Out با لینک مستقیم) بود که از سال ۲۰۰۵ از شبکه‌های MTV و VH1 روی ایر می‌رود و اخیراً به عنوان مجری در مسابقه‌ی پربیننده‌ی «خواننده‌ی نقاب‌دار» (دانلود سریال The Masked Singer با لینک مستقیم) شبکه‌ی فاکس همکاری کرده بود. کانن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ اجرای «آمریکا استعداد دارد» (دانلود سریال America's Got Talent با لینک مستقیم) شبکه‌ی NBC را پذیرفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۵:۲۸

فقط اظهارات یهودستیزانه؟ یعنی اظهارات ضد سفیدپوستی و برتری سیاهپوستی مهم نیست؟ یارو گفته ملانین "شفقت و دلسوزی" میاره و هر کی سیاه تره دلسوزتره، سفیدپوست ها رو "به حیوون ها نزدیکتر" و "وحشی های واقعی" میدونه و میگه به خاطر کمبود ملانین سفیدپوست ها اعمال شیطانی انجام میدن...

نمایش اسپویل
۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹

کار خوبی کرد گفت. خدا میدونه سیاه پوستها چه زجری کشیدن از دوران برده داری گرفته تا به امروز از دست سفیدپوستها و هنوز هم دارن میکشن

نمایش اسپویل