news-background
news-background

«نیکلای کاستر-والدو»: بازی در صحنه تجاوز قسمت اول Game of Thrones برای «امیلیا کلارک» تحقیرآمیز بود

کاستر-والدو می‌گوید بازی در این صحنه‌ی وحشتناک در آغاز سریال «بازی تاج‌وتخت» بسیار دشوار بوده است.

«نیکلای کاستر-والدو» به تازگی در مصاحبه با «تایمز لندن» گفته است که بازی در صحنه‌ی تجاوز جنسی در قسمت اول سریال «بازی تاج‌وتخت» (دانلود سریال Game of Thrones با لینک مستقیم) «واقعاً دشوار و تحقیرآمیز» بوده است. این صحنه‌ی تجاوز که در شب عروسی «دنریس تارگرین» و «کال دروگو» با بازی «جیسون موموآ» روی می‌دهد، بیشتر از این جهت جنجال‌برانگیز شد که «جورج آر.آر. مارتین» در کتابش آن را یک صحنه‌ی عاشقانه توصیف کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کاستر-والدو می‌گوید: «بازی در فصل اول سریال برای امیلیا به سبب آنچه که شخصیتش متحمل می‌شد واقعاً دشوار و تحقیرآمیز بود. به مردی فروخته شد که به او تجاوز کرد، اما اینکه چگونه تحملش کرد یک سیر طولانی بود، این‌طور نیست؟»

او در ادامه توضیح می‌دهد که اغلب شخصیت‌های زن با بدرفتاری مواجه شده‌اند و سپس به قدرت رسیده‌اند: «سرسی نیز به علت جنسیتش با برادرش برابر دانسته نمی‌شد. اما سپس درجات بالا می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت دلیل قدرت گرفتن این دو زن برخوردهای وحشتناک با آن‌ها بوده است.»

مارتین هفته‌ی گذشته در کتاب «آتش اژدها را نمی‌کشد» فاش کرد که نویسندگان سریال با او در مورد تبدیل شدن صحنه‌ی عاشقانه‌ی دنریس و دروگو به تجاوز مشورت نکرده‌اند: «ما هیچ‌وقت در این باره گفتگو نکردیم. این تصمیم [اپیزود اول را] بدتر کرد نه بهتر.»

این صحنه‌ی در کتاب مارتین با رضایت دنریس است اما در صحنه‌های جنسی بعدی میان دو شخصیت، این رابطه به تجاوز نزدیک‌تر شده است. «دیوید بنیاف» و «دی‌.بی. وایس»  در «آتش اژدها را نمی‌کشد» فاش کرده‌اند که این تغییر را ایجاد کرده‌اند تا روایت داستان در تلویزیون منطقی به نظر برسد. وایس می‌گوید: «در اپیزود دوم دنریس دوباره تمایل کمتری نشان می‌دهد. در کتاب‌ها این تغییر جواب می‌دهد، ولی ما آن میزان وقت برای دسترسی به ذهن شخصیت را نداریم. بسیار سریع تغییر می‌کند.»

وایس در کتاب ادعا می‌کند که کلارک در مورد ایجاد این تغییر در اپیزود اول با نویسندگان هم‌نظر بوده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۲۰

اونایی که می گفتن امیلیا کلارک دروغ گفته و می خواست فقط خودنمایی که الان کجان لال شدین همتون . نیکولا کاستر والدو هم حرفهای امیلیا رو تائید می کنه.

نمایش اسپویل