news-background
news-background

دفاع نویسندگان Game of Thrones از روند غیرمنطقی وقوع حوادث در فصل هفتم

نویسندگان به هواداران وعده می‌دهند در فصل پایانی مشکل منطق زمانی وجود نخواهد داشت.

اگرچه در فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) شاهد به یادماندنی‌ترین لحظات سریال از جمله ویرانی «دیوار» و تبدیل اژدهای «دنریس» به «وایت واکر» بودیم، اما یکی از نقدهایی که سریال موفق نشد از آن بگریزد، روند بیش از حد سریع وقوع حوادث بود که منطق زمان و مکان را از بین می‌برد. بسیاری از هواداران متوجه سفر شخصیت‌ها از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر با سرعتی غیرمحتمل با توجه به مسافت آن شدند، مسئله‌ای که موجب شد بیننده به همزمانی وقوع برخی اتفاقات در قصه تردید کند.

به فاصله‌ی کمتر از یک ماه تا آغاز پخش فصل هشتم از شبکه‌ی HBO، برخی از نویسندگان سریال به تازگی از تسریع روایت در آن فصل دفاع کرده‌اند. «برایان کوگمن» در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» می‌گوید: «ما در فصل گذشته چنین تصمیمی گرفتیم تا به ادامه‌ی ماجرا برسیم. اما شما ممکن است در خانه بنشینید و حساب کنید که حرکت قایق‌ها یا هر چیز دیگری از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب چقدر طول می‌کشد. همیشه کسانی وجود دارند که می‌خواهند آسمان و ریسمان را به هم ببافند، اما از آنجا این جنجال از سایر انتقادات منطقی‌تر بود آن را می‌پذیرم.»

دیگر نویسندگان از جمله «دن وایس» از این اعتراضات باخبر شده اما تصمیم گرفته اهمیتی به آن ندهد. او می‌گوید: «ممکن است کسی بگوید «من از روشی که در شما سریال اتخاذ کردید خوشم نیامده.» اما من نمی‌دانم او نماینده‌ی چند درصد از بینندگان است.» او در ادامه توضیح می‌دهد: «اگر این اظهار نظر در اینترنت جنجالی هم شود، باز هم من نخواهم دانست که چند درصد از بینندگان دقایقی در اینترنت جنجال به پا می‌کنند. هیچ راه سنجشی وجود ندارد، من هم علاقه‌ای ندارم بفهمم این نظرات نماینده چه طیفی از بینندگان‌اند. اگر زیاد به این مسئله فکر کنید دیوانه می‌شوید.»

«دیو هیل» نویسنده‌ی دیگر سریال این غوغای اینترنتی را دنبال کرده و به هواداران وعده می‌دهد که فصل بعدی از چنین مشکلی رنج نخواهد برد. هیل می‌گوید: «طبیعتاً نویسنده تمایلی ندارد با هر شکلی از انتقاد مواجه شود. اما از آنجا که ما در فصل قبل سعی کردیم برای فصل هشتم مقدمه چینی کنیم، گاهی مجبور شدیم که روند وقوع حوادث را در آن اپیزودها سرعت بخشیم. ما پرش‌های زمانی خیلی زیادی داشتیم و بسیاری از بینندگان متوجه آن نشدند. می‌توانستیم [به صورت زیرنویس درج کنیم که] مثلاً «سه هفته بعد» اما اینکار را نکردیم... [در فصل هشتم] سعی کرده‌ایم منطق زمانی را رعایت کنیم و به سرعت از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر پرش نداشته باشیم.»

فصل پایانی «بازی تاج‌وتخت» که پیش‌بینی می‌شود به «جنگ بی‌نهایت» شباهت زیادی داشته باشد، از ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ و به صورت هفتگی در قالب شش اپیزود از شبکه‌ی HBO پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ۲۲:۴۰

مشکل فقط «منطق زمان و مکان» نبود و مشکلات دیگه ای هم تو فیلمنامه بود... دلیلش هم اینه کتاب ها بطور کامل منتشر نشدن و طبیعتا نویسندگان نمی تونن مثل مارتین داستان رو ادامه بدن...

نمایش اسپویل