news-background
news-background

نویسنده Twin Peaks می‌گوید اسپین‌آف‌ ناموفق این سریال بود که بعدها به فیلم Mulholland Drive تبدیل شد

آیا «مارک فراست» و «دیوید لینچ» برای فصل چهارم «توئین پیکس» بازمی‌گردند؟ فراست می‌گوید باید صبر کرد و دید.

سریال «توئین پیکس» (دانلود سریال Twin Peaks با لینک مستقیم) به کارگردانی «دیوید لینچ» این ماه ۳۰ ساله شد و هواداران را به این فکر انداخت که آیا لینچ و «مارک فراست» خالقین چندگانه برای اپیزودهای بیشتر بازخواهند گشت یا نه. سپتامبر سال ۲۰۱۷ این چندگانه با «بازگشت» (The Return) پایانش را اعلام کرد و لینچ از آن زمان تاکنون احتمال تولید فصل‌های بیشتر را تأیید یا رد نکرده است. اما به نظر می‌رسد که فراست همچنان به ادامه‌ی سریال علاقه‌مند باشد. او در مصاحبه با یاهو می‌گوید نباید با قطعیت گفت که سریال تمام شده است.

فراست می‌گوید: «[«بازگشت»] به نظر پایان درخوری می‌رسید، چرا که کوپر به نحوی سعی کرد اشتباهات گذشته را جبران کند، اما بهای گزافی هم پرداخت کرد. در مورد تولید ادامه‌ی «توئین پیکس» هرگز نباید گفت هرگز. چه کسی انتظار داشت که ما برای فصل‌های قبلی بازگردیم؟ با این وجود، به نظر من، «بازگشت» به قوت خود باقی است و باید صبر کرد و دید چه پیش می‌آید.»

فراست در کتاب جدید «گفتگو با مارک فراست» (Conversations With Mark Frost) نیز اظهارات مشابهی بیان می‌کند. این نویسنده می‌گوید: «این یک پرسش انحرافی است، زیرا شما همیشه دوست دارید که امید هواداران را زنده نگه دارید. بنابراین من هیچ‌وقت تمایلی ندارم درها را به روی این احتمال به کلی ببندم. تا جایی که من می‌دانم، داستان هنوز تمام نشده است.»

«توئین پیکس» در طول ۲۰ سال گذشته در سه بخش ساخته شده: سریال ابتدایی شبکه‌ی ABC، یک پیش‌درآمد تحت عنوان «توئین پیکس: با من بر آتش برو» (Twin Peaks: Fire Walk With Me) و مینی‌سریال شبکه‌ی شوتایم تحت عنوان «توئین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return). فراست نیز رمان‌هایی تحت نام «خاطرات محرمانه لورا پالمر»، «تاریخچه محرمانه توئین پیکس» و «توئین پیکس: پرونده‌ نهایی» به نگارش درآورده یا بر آن‌ها نظارت کرده است. دنیای «توئین‌ پیکس» می‌توانست حتی گسترده‌تر باشد اگر لینچ و فراست یک اسپین‌آف تلویزیونی دیگر در مورد شخصیت «آدری هورن» با بازی «شریلین فن» را تولید می‌کردند. نام این مجموعه «مالهالند درایو» بود.

فراست می‌گوید: «من در آن زمان ساکن مالهالند درایو بودم و فکر کردم که عنوان فوق‌العاده‌ای است. فکر کردیم که شخصیت آدری را مشعب کنیم و او را با یک نوآر مدرن در هالیوود رها کنیم. صحبت‌های ابتدایی را انجام دادیم؛ ارتباط ما با آن قطع شد و سپس شش سال بعد شنیدم که قرار است به اپیزود آزمایشی در شبکه‌ی ABC تبدیل شود.»

فیلمنامه‌ی این اپیزود شامل شخصیت‌های جدیدی شده بود تا ارتباطی با «توئین پیکس» نداشته باشد. وقتی شبکه‌ی ABC از دادن چراغ سبز برای فیلمبرداری این پایلوت صرف نظر کرد، پروژه در سال ۲۰۰۱ به شاهکار سینمایی «مالهالند درایو» (دانلود فیلم Mulholland Drive با لینک مستقیم) با بازی «نایومی واتس» تبدیل شد.

فراست در کتاب راجع به این اسپین‌آف که به فیلم تبدیل شد می‌گوید: «می‌دانم که شریلین مشتاق بود در این کار بازی کند. جاه‌طلب بود و احتمالاً می‌توانستیم سریال جدیدی در مورد شخصیت او بسازیم. اما نمی‌دانم دقیقاً چه شد از آنجا کار به فیلمنامه‌ای بدون حضور او رسید.»

فراست می‌گوید با این حال به لینچ حق می‌دهد که خواسته باشد شخصیت‌های فیلمنامه‌ی اپیزود آزمایشی را تغییر دهد: «در آن پروژه مشارکت نکردم و راستش را بخواهید در آن مقطع تمایل داشتم مدتی استراحت کنم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید. فیلم «مالهالند درایو» در سال‌های بعد به یکی از شاهکارهای لینچ و «بازگشت» یکی از تحسین‌شده‌ترین عناوین تلویزیونی قرن بیستم تبدیل شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ۱۶:۵۳

چه خوب که اسپین آف نشد :)

نمایش اسپویل