news-background
news-background

نویسنده The Dark Knight فاش کرد: وارنر تمایل داشت پیشینه «جوکر» روایت شود

عدم روایت پیشینه‌ی شخصیت «جوکر» یکی از تعیین‌کننده‌ترین نکات روایت «شوالیه‌ تاریکی» است.

 

یکی از نکات تعیین‌کننده‌ی فیلم «شوالیه تاریکی» (دانلود فیلم The Dark Knight با لینک مستقیم) به کارگردانی «کریستفر نولان» عدم روایت پیشینه‌ی شخصیت «جوکر» با بازی «هیث لجر» است. این شخصیت شرور ماجراهای متفاوتی در مورد اینکه چگونه زخم‌های نمادینش پدید آمده در مقاطع مختلف فیلم بازگو می‌کند. روایت نشدن پیشینه‌ی این شخصیت ایده‌ای بود که «دیوید اس. گویر» و نولان خلق شد. گویر اخیراً در رویداد مجازی کامیک-کان فاش کرده است که استودیو با این ایده مخالفت می‌کرده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

گویر می‌گوید: «به یاد می‌آورم وقتی که در مورد این مسائل بحث می‌کردیم: «چه می‌شود اگر پیشینه‌ی «جوکر» روایت نشود؟» حتی پس از موفقیت «بتمن آغاز می‌کند» (دانلود فیلم Batman Begins با لینک مستقیم) این تصمیم بحث‌برانگیز شد. با مخالفت‌های بسیاری مواجه شدیم. بعضی‌ها ابراز نگرانی می‌کردند.»

ایده‌ی نولان و گویر در نهایت به فیلم راه پیدا کرد، اما درک مخالفت استودیوی برادران وارنر با روایت نشدن پیشینه‌ی «جوکر» دشوار نیست. تقریباً تمامی فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌های کامیک توضیحی در مورد پیشینه‌ی شخصیت‌های شرور ارائه می‌کنند. برادران وارنر در سال‌های قبل با «بتمن» (دانلود فیلم Batman با لینک مستقیم) به کارگردانی «تیم برتون» و «بتمن بازمی‌گردد» (دانلود فیلم Batman Returns با لینک مستقیم) پیشینه‌ی شخصیت «جوکر» با بازی «جک نیکلسون»، «پنگوئن» با بازی «دنی دویتو»، و «زن گربه‌ای» با بازی «میشل فایفر» را بازگو کرده بود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«شوالیه تاریکی» یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ است و تردیدی وجود ندارد که نولان و گویر تصمیم درستی اتخاذ کرده‌اند. گویر تنها ایده‌ی داستان فیلم را ارائه داده و «کریستفر نولان» و برادرش «جاناتان نولان» نویسندگان فیلمنامه ذکر شده‌اند. گویر می‌گوید علی‌رغم موفقیت «بتمن آغاز می‌کند»، استودیو به سازندگان اجازه نداده برای قسمت دوم آزادی عمل کامل داشته باشند.

هرچند وارنرها اجازه دادند که «شوالیه‌ی تاریکی» بدون روایت پیشینه‌ی «جوکر» ساخته شود، اما سال گذشته فیلم جداگانه‌ای برای این شخصیت با بازی «واکین فینیکس» و کارگردانی «تاد فیلیپس» ساخت. فیلم «جوکر» (دانلود فیلم Joker 2019 با لینک مستقیم) در پایان اکران بیش از ۱ میلیارد دلار فروش کرد و سود‌آورترین فیلم اقتباس‌شده از کتاب‌های کامیک شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید