news-background
news-background

نویسنده Simpsons می‌گوید سریال سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده است

«بیل اوکلی» نویسنده‌ی سابق «سیمپسون‌ها» (دانلود سریال The Simpsons با لینک مستقیم) تصدیق می‌کند که این سریال انیمیشن سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده است. یکی از کاربران توئیتر اخیراً کلیپی منتشر کرد از اپیزود «مارج در زنجیر» (Marge in Chains) از فصل چهارم که به اعتقاد بسیاری با نمایش آنفلوانزای خیالی اوزاکا ویروس کرونا را پیش‌بینی می‌کرد.

در کلیپ دیگری که هفته‌ی گذشته جنجالی شد مردم خشمگین دفتر «دکتر هیبرت» پزشک متخصص «اسپرینگ‌فیلد» را محاصره کرده‌اند و از او درمان ویروس ژاپنی را تقاضا می‌کنند. بعضی مخاطبین این کلیپ را پیش‌گویی دیگری تفسیر کردند در مورد توصیه‌ی اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که «هیدروکسی کلروکین» را برخلاف توصیه‌ی پزشکان متخصص داروی ویروس کرونا خواند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در این کلیپ مردم به خودرویی هجوم می‌برند که حامل جعبه‌هایی حاوی «زنبورهای کشنده» است. مخاطبین این صحنه را هم یک پیش‌گویی در مورد ظهور اخیر «زنبورهای قاتل» در آمریکا می‌دانند. این کاربر ضمن انتشار ویدیو نوشته است: «لعنتی «سیمپسون‌ها» واقعاً سال ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کرده‌اند.»

اوکلی در پاسخ به این توئیت می‌نویسد: «خیلی خوب باشد فکر می‌کنم پیش‌بینی‌ کرده باشیم.» این نویسنده‌ که فیلمنامه‌های سال‌های طلایی پخش سریال را به نگارش درآورده، آب سردی بر پیش‌بینی‌های جنجالی سریال ریخت و در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» گفت: «بخش عمده‌ای از آن‌ها فقط تصادف است زیرا اپیزودها بسیار قدیمی هستند و تاریخ خودش را تکرار می‌کند. بیشتر این اپیزودها براساس وقایعی ساخته شده که در دهه‌های شصت، هفتاد و هشتاد میلادی روی داده‌اند.»

او شوخی هواداران با پیش‌بینی ویروس کرونا را «تهوع‌آور و وحشتناک» خواند: «دوست ندارم از آن برای اهداف زشت استفاده شود. اینکه کسی بخواهد به وسیله‌ی سریال کاری کند که ویروس آسیایی به نظر برسد وحشتناک است. فکر می‌کنم اینکه سعی کنند آسیا[ی شرقی] را مقصر نشان دهند – تهوع‌آور است.»

اوکلی تأیید می‌کند که «آنفلوانزای اوزاکا» در فصل چهارم از آنفلوانزای هنگ‌ کنگ در سال ۱۹۶۸ الهام گرفته شده: «فقط قرار بود شوخی کوتاهی باشد در مورد اینکه چگونه آنفلوانزا به [اسپرینگ‌فیلد] می‌رسد... کارتونی است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید