news-background
news-background

نویسنده Falcon and Winter Soldier: سریال با WandaVision در تضاد است

«مالکم اسپلمن» خالق «فالکن و سرباز زمستان» مارول می‌گوید: «سریال در مورد کشف چیزی نیست، در مورد شخصیت‌هاست.»

 

آن دسته از هواداران «دنیای سینمایی مارول» که از نظریه‌پردازی و گمانه‌زنی‌های بی‌پایان برای «وانداویژن» (WandaVision) خسته شده‌اند می‌توانند نفسی به راحتی بکشند، چرا که سریال جدید «فالکن و سرباز زمستان» (Falcon and Winter Soldier) که به‌زودی از دیزنی+ روی ایر می‌رود، شباهت زیادی به «وانداویژن» نخواهد داشت. ساختار پرابهام «وانداویژن» در طول ۹ اپیزودش سبب شده بود که هواداران تئوری‌های مختلفی مطرح کنند تا جایی که «مت شکمن» نویسنده‌ی آن سریال هشدار داد که اپیزود پایانی بسیاری از بینندگان را ناامید خواهد کرد. «مالکم اسپلمن» خالق «فالکن و سرباز زمستان» به‌تازگی وعده داده است که نظریه‌پردازی‌های هواداران برای سریال مشکلی ایجاد نخواهد کرد زیرا این مجموعه دارای دو شخصیت اصلی است و روایتی معمایی ندارد.

اسپلمن در مصاحبه با «اینورس» می‌گوید: «نکته‌ی آثاری که دو شخصیت اصلی هم‌دست دارند، اگر چنین فیلم‌هایی را دیده باشید، این است که در واقع معمایی در رابطه با آن‌ها وجود ندارد. همگی شخصیت را در اولویت قرار می‌دهند. همگی آن‌ها در مورد احساس و رابطه‌اند، یا عدم وجود رابطه، میان شخصیت‌ها، و این کاری است که من به عنوان نویسنده انجام می‌دهم و چیزی است که ژانر می‌طلبد. هرچند «وانداویژن» بسیار شگفت‌انگیز بود، اما این سریال از تمامی جهات در تضاد با آن است.»

اسپلمن ادامه می‌دهد:‌ «سریال در مورد کشف چیزی نیست، در مورد شخصیت‌هاست. یکی از مضامین اصلی این سریال هویت است و این حقیقت که «زیمو» (دنیل برال)، «شارون کارتر» (امیلی ون‌کمپ)، «باکی بارنز» (سباستین استن) و «سم ویلسون» (آنتونی مکی) همگی خود را در آغاز داستان متحد می‌بینند. این سریال در مورد ماجرایی است که سبب می‌شود شخصیت‌ها در مورد نگاه خودشان به خودشان و نگاه دنیا به آن‌ها تأمل کنند.»

هرچند اسپلمن وعده می‌دهد که هواداران در حین تماشای «فالکن و سرباز زمستان» کمتر وادار به گمانه‌زنی خواهند شد، اما تردیدی وجود ندارد که دوست‌داران «دنیای سینمایی مارول» دست از این کار برنخواهند داشت. اسپلمن در مصاحبه‌ی دیگری با «اینترتینمنت ویکلی» ادعا کرده است که سریال او دست کم برای سه پروژه‌ی دیگر مارول که اجازه‌ی صحبت در موردشان را ندارد مقدمه‌چینی می‌کند.

پخش فصل او «فالکن و سرباز زمستان» از جمعه ۱۹ مارس (۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹) از دیزنی+ آغاز خواهد شد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید