news-background
news-background

نویسنده سریال Lost می‌گوید Black Panther سینماست: اسکورسیزی چند فیلم ابرقهرمانی دیده است؟

«دیمن لیندلاف» در آستانه‌ی پخش سریال «واچمن‌» می‌گوید: «به نظر من باید فضا برای فیلم‌های سرگرم‌کننده و عامه‌پسند، مستقل و سینما وجود داشته باشد.»

واکنش‌ها به انتقاد «مارتین اسکورسیزی» از فیلم‌های ابرقهرمانی مارول همچنان ادامه دارد. آخرین معترض به اظهارات کارگردان «ایرلندی» (The Irishman) «دیمن لیندلاف» نویسنده‌ی سریال‌های تلویزیونی است که «واچمن» (Watchmen) او به زودی از شبکه‌ی HBO پخش می‌شود. او در مصاحبه با ورایتی می‌گوید «شهر بازی» خواندن فیلم‌های مارول چنانکه اسکورسیزی می‌گوید منصفانه نیست.

او می‌گوید: «به نظر من «لوگان» و یا «پلنگ سیاه» (Black Panther) بسیار به سینما نزدیک‌اند و یک سطح کردن فیلم‌های مارول منصفانه نیست. کنجکاوم بدانم که اسکورسیزی چند فیلم ابرقهرمانی دیده است. من فکر می‌کنم باید فضا برای فیلم‌های سرگرم‌کننده و عامه‌پسند، مستقل و سینما وجود داشته باشد.»

اظهارات لیندلاف بسیار به «کوین اسمیت» یکی از شیفتگان کتاب‌های مصور شباهت دارد. او هفته‌ی گذشته در مصاحبه با یاهو گفته بود اسکورسیزی «دلبستگی عاطفی» به فیلم‌های مارول ندارد تا بتواند در موردشان قضاوت کند.

لیندلاف به ورایتی می‌گوید سریال «واچمن» او انعکاس سینمایی است که اسکورسیزی در مصاحبه‌اش با مجله‌ی «امپایر» به آن ارجاع می‌دهد. این سریال دنباله‌ای برای رمان‌های مصور محبوب «آلن مور» با بازی «رجینا کینگ»، «جین اسمارت» و «جرمی آیرونز» است. این سریال ۲۰ اکتبر (یکشنبه ۲۷ مهرماه) از شبکه‌ی HBO روی ایر می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۴:۱۸

اسکورسیزی تا حدی درست میگه. ولی به جای جمله فیلم های امروز سینما نیستن باید بگیم سینمای بیست سال پیش نیستن. درسته که داستان و پیچیدگی عناصری هستن که جذابیت فیلم رو افزایش میدن. اما تنها ابعاد نیستن. کارگردان اگر بخاد میتونه با قوت دادن به جنبه های دیگه کمبود داستان پردازی و... رو پوشش بده. پس در سینما اتفاق خاصی نیوفتاده. برعکس این که سینما امروز باعث شده تکنولوژی و کامپیوتر انقدر پیشرفت کنه یک امر کاملا مثبته. اتفاق منفی که اینجا افتاده اینه که زمین بازی مساوی پخش نشده. شیب کج به شده سمت ژانرها و دیدگاه های دیگه. این باعث شده سینما پر بشه از فیلم هایی که فقط به سلیقه عده محدودی میسازه. و سایرین از سر محبوبیت و یا تراکم این فیلم ها مجبورن به دسته بیننده ها بپیوندن. ولی یه نکته هست. این اتفاق خیلی شبیه اتفاقیه که تو سینما ما افتاده. فقط ما به خاطر عقب افتادگی علمی گیر کردیم توی ژانر های کمدی یا روایتی ساده یا فیلم های آپارتمانی. اونا از سر تب تکنولوژی و موج فناوری گیر کردن توی جلوه های ویژه و اکشن های تخیلی تمام نشدنی. فکر میکنم اونا بعد از یه مدت با خوابیدن این تب برگردن به حالت عادی. ما رو نمیدونم.

نمایش اسپویل
۲۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۳:۴۸

خوبه که وزن آدمها مشخصه. خوبه کسی داره از بساز بفروشی مارول دفاع میکنه که فاجعه‌ای مثل لاست رو بعنوان شاهکار در پرونده ش داره.

نمایش اسپویل
۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۷

lost فاجعه بود؟؟

نمایش اسپویل
۲۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸

و چقدر هم خوبه کسایی که دارن علیه مارول فتوا می‌دن نه فیلم‌هارو دیدن و نه کوچک‌ترین زحمتی برای تثبیت ادعاهاشون به‌خرج می‌دن... لیندلاف نویسنده و خالق یگانه‌ی لاست نبود، لاست بیشتر از ویژنِ فوتوکپی‌وارِ جی‌جی آبرامز می‌آد، اکثر اپیزودهایی که لیندلاف توی لاست نوشته با دخالت باقی نویسنده‌هاست و خب اوایل پرونده‌ی کاریش بوده. لیندلاف به عنوان شورانر و نویسنده اما Leftovers رو داره توی پرونده‌اش، که خب فکر نکنم نیاز به توضیح باشه. هرکسی کار ضعیف داره توی پرونده‌اش، چه اوایل و چه اواخر زندگی کاری احتمال شکست به شکل قابل توجهی وجود داره، استناد و فشار دادن اون نقاط ضعیف توی بحث نه کار قشنگیه و نه معقوله، و صرفا اعتبار نظر خودتون و پایین میاره.

نمایش اسپویل
۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۵۹

هر کسی این چند وقته بعد از مصاحبه های اسکورسیزی پیداش شده حداقل چند وقت یه بار فیلم های مارول رو می بینه. هی نیاین الکی بگین استاد اشتباه نمی کنه. هر کسی اشتباه می کنه. حالا یا از این سبک خوشش نمیاد یا از فیلم های مارول. اگه این فیلم هارو دوست ندارین نگاه نکین مجبورتون که نکردن. یا شاید موضوع و داستان فیلم های مارول رو نمی فهمید. منم از فیلمی که خوشم نیاد حداقل یه دفعه نگاه می کنم بعدش دیگه اصلا نگاش نمی کنم.

نمایش اسپویل
۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۴۶

آخه مشکل اصلی همینجاست، کار از داشتن فضا گذشته، فیلم های مارول انقدر فضای سینمای امروز رو اشغال کردن که دیگه عرصه رو برای نمایش فیلم های سینمای مستقل تنگ کردن

نمایش اسپویل
۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۳۵

«او هفته‌ی گذشته در مصاحبه با یاهو گفته بود اسکورسیزی «دلبستگی عاطفی» به فیلم‌های مارول ندارد تا بتواند در موردشان قضاوت کند» یعنی منظورش اینه که با پیشداوری و پیش فرض باید حرف بزنه. شگفتا!!!

نمایش اسپویل
بیشتر