news-background
news-background

چرا «کریستفر نولان» وسترن Once Upon a Time in the West را الگوی تولید Tenet قرار داده است؟

نولان چند فیلم در مورد جنگ جهانی دوم را به سرپرست جلوه‌های ویژه‌ «تنت» داده، اما اثر حماسی لئونه روح فیلم نولان را بهتر افشا می‌کند.

 

«کریستفر نولان» اجازه نداد بازیگران «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) فیلم‌های جاسوسی تاریخ سینما را برای این پروژه‌ی بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری ببینند، و به همین علت «روزی روزگاری در غرب» (دانلود فیلم Once Upon a Time in the West با لینک مستقیم) به کارگردانی «سرجو لئونه» تبدیل به منبع الهام غیرمنتظره‌ای برای کارگردان شد. نولان تأکید داشت که باید فیلم «تنت» را بر اساس خاطراتش از آن فیلم‌های جاسوسی بسازد، تا به این ترتیب فیلم جدیدش ریشه در شیفتگی او به ژانر داشته باشد نه فقط تقلید از آن. نولان در مصاحبه با مجله‌ی «توتال فیلم» می‌گوید لئونه الهام‌بخش این کار او بوده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

نولان می‌گوید: «اصلاً نمی‌دانستم که حقیقت دارد، اما فکر می‌کردم که اگر فیلم «روزی روزگاری در غرب» لئونه را ببینم کمی احساس... من تصور نمی‌کنم که او برای ساختن این فیلم هیچ اثر وسترنی را دیده باشد. این نشان از عشق او به ژانری دارد که در طول سالیان دراز با آن بزرگ شده. در مورد اشتیاق او نسبت به این ژانر چیزی وجود دارد که به شکل شگفت‌انگیزی عمیق است. عصاره‌ای است از تمامی فیلم‌های گذشته‌اش، و تأثیرپذیرفتگی او از ژانر.»

نولان در ادامه اضافه می‌کند: «می‌خواستم که عوامل در این فیلم غرق شوند، به شکلی بسیار منحصر به فرد، و به شکل خودآگاهانه تحت تأثیر قرار نگیرند، بلکه فقط اجازه دهیم عشق‌مان به ژانر و عشق‌مان به سینما در حالت کلی، به روش بیان ما نفوذ کند.»

یکی از تنها عواملی که نولان فهرستی از فیلم‌ها برایش تهیه کرده تا پیش از «تنت» ببیند، سرپرست جلوه‌های ویژه‌ی فیلم «اسکات فیشر» است. فیشر در مصاحبه با مجله‌ی «آی‌سی‌جی» می‌گوید گروه جلوه‌های ویژه فیلم «تنت» فیلم‌هایی با مضمون جنگ جهانی دوم و فیلم‌های مستند جنگی را دیده‌اند تا صحنه‌های اکشن به میزانی که نولان از آن‌ها می‌خواسته برای‌شان ملموس شود.

فیشر می گوید: «با [دیدن فیلم‌های جنگ جهانی دوم و مستندهای جنگی] متوجه شدیم که چه چیزی کار را واقعی می‌نمایاند. مسئله این نیست که هواپیماهای فیلم «دم‌قرمزها» (دانلود فیلم Red Tails با لینک مستقیم) در قیاس با فیلم‌های قدیمی بد به نظر می‌رسند، بلکه نحوه‌ی به کار گیری هواپیماهاست که گاهی فیلم را غیرواقعی می‌کند. وقتی حرکت اشیای واقعی را دیده باشید، ذهن شما به صورت پیش‌فرض بر روی آن نحوه‌ی عملکرد تنظیم می‌شود، چه ماهی باشد چه هواپیما.»

برادران وارنر «تنت‌» را از ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند، اما پیش از آن فیلم از ۲۶ آگست (۵ شهریور ماه ۱۳۹۹) در بازارهای جهانی افتتاح خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید