news-background
news-background

«کریستفر نولان» و «زک اسنایدر» هیچ‌وقت در مورد کات اولیه فیلم‌هایشان توصیه‌ای به یکدیگر نمی‌کنند

 

اسنایدر می‌گوید «راستش بسیار خوشایند است» که کات اولیه فیلمی را ببینی و یادداشتی دریافت نکنی.

 

«کریستفر نولان» و «زک اسنایدر» دو کارگردان شناخته‌شده‌ای‌اند که در طول یک دهه گذشته چند فیلم برای استودیوی برادران وارنر ساخته‌اند. دوران فیلمسازی این دو با «مرد پولادین» (Man of Steel) اسنایدر به نقطه مشترکی رسید و نولان تهیه‌کننده این پروژه شد. اسنایدر در مصاحبه با پادکست «استریت آپ» فاش می‌کند که چگونه او و نولان اغلب فیلم‌هایشان را پیش از نمایش عمومی با هم می‌دیده‌اند.

اسنایدر می‌گوید:‌ «من و کریس نولان به «یونیورسال سیتی واک» رفتیم تا نسخه آیمکس «لیگ عدالت» (Justice League) را برایش اکران کنم. یادداشتی به هم نمی‌دهیم. وقتی می‌خواستم فیلم را نشانش دادم، گفتم: «خیلی خوب، فیلم تمام شده، فقط از آن لذت ببر.» او هم همیشه همین را به من می‌گوید، مثل وقتی که «تنت» (Tenet) را دیدم. همین مانده که نظرم را به کریس بگویم، کریس البته نابغه است، بنابراین بسیار خوشایند است که بتوانی بگویی: «خیلی خوب فقط فیلمت را به من نشان بده چون می‌خواهم مغزم را متلاشی کنم.»»

هرچند اسنایدر از نولان توصیه‌ای نمی‌شنود اما به منتقدین توجه می‌کند. این کارگردان می‌گوید: «نقدهای خوب زیادی خواندم. سعی می‌کنم نقدهای زیادی نخوانم. برای «لیگ عدالت» نقدهای زیادی نخواندم. سرانجام به جایی رسیده‌ام که به انتقادات نگاهی شخصی ندارم. اما دشوار است. از جان برای فیلمت مایه می‌گذاری و سخت است که نگاه شخصی به آن نداشته باشی.»

اسنایدر و نولان هر دو به همکاری خود با برادران وارنر پایان داده‌اند. اسنایدر در ماه می گذشته «ارتش مردگان» (Army of the Dead) را به نت‌فلیکس آورده و دنیای این فیلم زامبی را با چند پروژه دیگر گسترش خواهد داد. علاوه بر این به تازگی گزارش شده که او چندگانه «ماه سرکش» (Rebel Moon) را با الهام از «جنگ ستارگان» و آثار «آکیرا کوروساوا» می‌سازد.

نولان از سوی دیگر هنوز پروژه بعدی خود پس از «تنت» را معرفی نکرده اما به دنبال پخش فیلم‌های برادران وارنر از اچ‌بی‌او مکس همزمان با اکران در سالن‌های سینما، از استودیو انتقادات تند و تیزی کرد و سبب شد تا شایعه جدایی او از وارنرها قوت بگیرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۴۹

نولان نسبت به فیلم هاش انتقادی نداره اون وقت چند تا بیننده عوام دوزاری که حتی 1 کتاب تخصصی در رابطه با سینما نخوندن میان در باره فیلم های زک اسنایدر نظر میدن جالبه

نمایش اسپویل
۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۳۶

میخواستی چه نظری بده بگه فیلم.ت آشغاله

نمایش اسپویل