news-background
news-background

«نورمن لوید» بازیگر فیلم‌های «آلفرد هیچکاک» و «چارلی چاپلین» در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت

«نورمن لوید» بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان کهنه‌کار نامزد امی که سابقه بازی در «خرابکار» (Saboteur) «آلفرد هیچکاک» و «روشنی‌های صحنه» (Limelight) «چارلی چاپلین» و اجرا در «تئاتر مرکوری» که توسط «ارسن ولز» پایه‌گذاری شده بود را داشت، ۱۰ می در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت. «کارل مالدن» بازیگر آمریکایی در یکی از جشن تولدهای لوید گفته بود «نورمن لوید تاریخچه صنعت ماست.»

لوید آخرین بازمانده تئاتر ولز بود و در اولین نمایش آن «ژولیوس سزار» در سال ۱۹۳۷ بازی کرد. او قرار بود در «شهروند کین» (Citizen Kane) ولز هم نقش‌آفرینی کند اما وقتی کارگردان در مورد بودجه به مشکلاتی برخورد کرد، لوید از پروژه کناره‌گیری کرد و به نیویورک بازگشت. لوید اولین نقش سینمایی خود را به عنوان یک جاسوس شرور در «خرابکار» به کارگردانی «آلفرد هیچکاک» در سال ۱۹۴۲ تجربه کرد.

لوید در تلویزیون چند اپیزود از سریال «آلفرد هیچکاک تقدیم می‌کند» (Alfred Hitchcock Presents) را کارگردانی کرد و در سریال درام پزشکی «سنت السور» (St. Elsewhere) شبکه ان‌بی‌سی جلوی دوربین رفت. او یکی از سه بازیگر این سریال بود که در کراس‌اور «چیرز» (Cheers) بازی کرد. او در دهه ۱۹۷۰ برای تهیه‌کنندگی سریال «نام بازی» (The Name of the Game) نامزد امی شد.

لوید در هالیوود با افراد بسیاری از «ژان رنو» گرفته تا «باستر کیتون» رابطه دوستانه‌ای داشت و در «فاجعه» (Trainwreck) «جاد اپتاو» بازی کرد. او در مورد آخرین نقش سینمایی خود گفت: «از اینکه اپتاو برای فیلمش انتخابم کرد قدردانش هستم اما از این ناراحتم که چرا او من را در یکی از آن صحنه‌های جذاب قرار نداد.»

این بازیگر افسانه‌ای ۸ نوامبر ۱۹۱۴ در جرزی سیتی نیوجرزی متولد شد و دوران حرفه‌ایش را از تئاتر نیویورک آغاز کرد. او در سال ۱۹۲۷ به برادوی راه پیدا کرد و در «جنایت» (Crime) ظاهر شد. لوید در نهایت در ۱۲ نمایش برادوی بازی و ۲ تئاتر را کارگردانی کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۱۹

روحش شاد . فکر کنم پیرترین بازیگر زنده ای بود که آمارشو داشتن . تو Spellbound هیچکاک و فیلم انجمن شاعران مرده هم بازی کرده بود

نمایش اسپویل