news-background
news-background

نوئل نیل اولین بازیگر نقش لویس لین درگذشت

نوئل نیل اولین هنرپیشه ای که در نقش لویس لین(معشوقه سوپرمن) بازیِ قوی و زیبایی از خود بجا گذاشته بود، در سن 95 سالگی و پس از مدت زیادی بیماری درگذشت.

مدیر برنامه های "نیل" یعنی لری وارد(Larry Ward) درصفحه فیسبوک خود گفته است:

"به راستی که نوئل،نمودی از لوئیس لین بود، و برای بسیاری از ما، او اولین زن واقعا زحمت کش در تلویزیون بود. تعدادی از طرفدارانش با اینکه نام اصلی وی را میدانستند ولی با اینحال او را "لوئیس" صدا میزدند. نیل نیز همیشه جوابشان را با لیخند و جملاتی میداد که مهربانیش را میرساند. لوئیس لین برای نیل بیشتر از یه نقش ساده بود. "

دی سی کامیکس(DC Comics) نیز در توییتر خود گفته است:

"او (نیل) یک زن شجاع، باهوش، شوخ، و تجسم بهترین از لوئیس لین بود."

superman-statue

نیل نقش لوئیس لین را ابتدا در فیلم اصیل سوپرمن در سال 1948 بازی کرده بود؛قبل از اجرای این نقش در "مرد اتمی در مقابل سوپرمن (1950) "، سریال "ماجراهای سوپرمن(1953)" و حتی یه فیلم درباره استمپ(تمبر)ایالات متحده آمریکا به نام"روز تمبر برای سوپرمن(1954)" ایفای نقش کرده بود.

نوئل نیل در سال1958 از بازیگریِ تمام وقت کناره گیری کرد. اما تا آخر زندگی اش در نقشهای کوچکی همانند مادر لوئیس لین در فیلمهای جدید سوپرمن بازی نمود او نقش "الا لین" را در سوپرمن 1978 و همچنین در سریال سوپر بوی(SuperBoy) و فیلم بازگشت سوپرمن ایفا کرد.در شهری از متروپولیس مجسمه ای از لوئیس لین در ظاهر نوئل نیل نصب شده است.نیل همچنین در تعدادی فیلم وسترن تا سال 1950 حضور داشت که برای یکی از آنها درسال 2004 به او جایزه چکمه طلایی اهدا شد. او این جایزه را مورد علاقه خود میدانست.همانطور که ذکر شد او در سن 95 سالگی درگذشت.یادش گرامی (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید