news-background
news-background

نقد و بررسی فیلم "پیاده روی، طولانی و نیمه وقت بیلی لین"

 

 

در جریان پیروزی یک جنگ در اولین روزهای جنگ عراق، بیلی لین با بازی "جو آلین" (Joe Alwyn)  و هم رزم هایش در گروه " براوو" به آمریکا بازگشتند تا قبل از اعزام مجدد به دریا، یک تور تفریحی در کشور خود جهت ایجاد تاثیری مثبت برای تغییر ذهنیت عموم درمورد جنگ برگزار کنند. آخرین ایستگاه آنها در خانه بیلی در تگزاس است، جایی که سربازان در روز شکرگذاری مهمان بازی فوتبال هستند.

 

 

در حالی که مردم به طور مداوم از شجاعت آنها تشکر می کردند و هالیوود سعی داشت جهت تولید یک فیلم با آنها مذاکره کند، ناگهان، بیلی مصرانه ترس های خود در خاورمیانه و تجریباتی که بر او تاثیر گذاشته بودند را یادآوری می کند.

خواهر بزرگ تر او "کاترین" با بازی (Kristen Stewart) نگران حال بیلی است و ترجیح می دهد راهی پیدا کند که تا از فعالیت مجدد او در ارتش جلوگیری کند. در حالی که زمان مرخصی او رو به پایان است، بیلی در میان دوراهی سختی قرار میگیرد، او باید مشخص کند که دقیقا بر چه چیزی متعهد است.

فیلم "پیاده روی، طولانی و نیمه وقت بیلی لین"(Billy Lynn’s Long Halftime Walk) الهام گرفته از رمان پرفروشی با همین عنوان است که توسط" بن فونتین" نوشته شده است و کارگردانی آن را  انگ لیی (Ang Lee) بر عهده داشته است. این فیلم سعی در نشان دادن لحظات درام در جنگ دارد." انگ لیی" که تا کنون دو بار برنده جایزه اسکار بوده است، سعی بر ترکیب صحنه های سینمایی با داستان اصلی نویسنده جهت جذب مخاطب دارد. کارگردان در این مسیر امید دارد تا کاراکتر" بیلی لین" بتواند به تنهایی در ژانر کلاسیک وارد شود و در فستیوال های فیلم امسال شانس خود را امتحان کند.

 

 

متن فیلمنامه، توسط ژان کریستوفی کستلی (Jean-Christophe Castelli) نگارش شده است. در نگاهی از جنبه مثبت، شخصیت" بیلی لین" به خوبی حس یک سرگروه را بین دیگران سربازان منتقل می‌کند. فراز و فرود های این کاراکتر مهیج و جذاب است و باعث می شود که گروه به خوبی یک خانواده را تشکیل دهد. گرت هدلاند(Garrett Hedlund) ، که نقش گروهبان دیوید دایم را بازی می کند، به عنوان رهبر تیم میتواند خطرناک باشد. "دایم"، یکی از قوی ترین کاراکتر های نقش مکمل را ایفا میکند، که باعث می شود گروه او خط خود را حفظ کنند. او همچنین آنها را به بهترین نحو پشتیبانی میکنند.  " هدلاند" با لحن طعنه آمیز خود و ویژگی های بی احساس و دوست داشتنی، نقش خود را به خوبی بازی می کند. در حالی که دایم و لین بیشترین زمان نقش را در فیلم به خود اختصاص داده اند، دیگر اعضای گروه شخصیت های منحصر به فرد خود را دارند که باعث می شود یک تیم به خوبی  در کنار یکدیگر کار خود را به پایان برسانند.

چالش های به وجود آمده در این فیلم به خوبی آن را از فیلم های دیگر متمایز میکند. حس دوگانه ای که در یک عضو ارتش به وجود آمده و او را بر سر دوراهی قرار داده است، باعث شده تا بیننده با چالشی جدید رو به رو شود. این فیلم به خوبی می تواند نیازهای بینندگانش را نسبت به بینش  نوعی که مخاطب از آن انتظار دارد، براورده میکند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید