news-background
news-background

[نقد] نقد و بررسی فیلم "NOW YOU SEE ME 2"

هشدار اسپویل :این نوشته شامل بخش هایی از فیلم میباشد

دانلود / مشاهده فیلم

اطلاعات فیلم

  نام فیلم: Now you see me 2

ژانر: اکشن،کمدی،هیجان انگیز

کارگردان: Jon M. Chu

فیلمنامه: Ed Solomon

تدوین :Stan Salfas

نویسندگان: Ed Solomon, Peter Chiarelli

موسیقی: Bryan Teyler

سال تولید:2016

بازیگران:

Jesse Eisenberg, J. Daniel Atlas, Mark Ruffalo , Dylan Rhodes, Woody Harrelson , Merritt McKinney, Dave Franco , Jack Wilder , Daniel Radcliffe , Walter Mabry , Michael Caine , Arthur Tressler, Morgan Freeman ,Thaddeus Bradley

کمپانی منتشر کننده: Summit entertainment

کمپانی سازنده: k/o paper products

زمان: 129 دقیقه

محصول کشور: ایالات متحده آمریکا نویسنده : امیرحسین.ز

خلاصه داستان :

فیلم سینماییِ اکنون مرا میبینی 2 مانند نسخه گذشته خود دارای ژانر ترکیبی اکشن و معمایی میباشد که طرفداران بسیاری دارد.

این بار چهار سوار کار به امید رسوا کردن یک نقشه شوم دوباره به صحنه باز میگردند اما از اتفاقاتی که انتظارشان را میکشد خبر ندارند، آنها با دست و پنجه نرم کردن با این حوادث به مبارزه با دشمنان خود میپردازند.....

نقد و بررسی کلی :

پس از اکران اکنون مرا ببینی 1 نوبت به نسخه دوم این فیلم رسید تا کمپانی سازنده... به انتظار سه ساله هواداران این فیلم پایان دهد.

اگر بطور صریح و کلی بیان کنیم نسخه اول این فیلم آنقدر خوب بود که انتظارات را بشدت بالا برد و وقتی حرف ساخت نسخه دوم این فیلم شد ،همه در انتظار فیلمی خارق العاده بودند، اما همه چیز آنطور که پیش بینی میشد پیش نرفت و با اکران این نسخه همه متوجه شدند که این فیلم نتنها پیشرفتی نداشته بلکه به اندازه نسخه پیشین خود هم خوب نیست.

شخصیت های اصلی داستان همان چهار سوارکار معروف اند اما با این تفاوت که شخصیتی جدید و اولین زن سوارکار جایگزین بازیگر قبلی شده است.

2

در این فیلم شاهد جنگ و ستیز های این شخصیت ها با شخصیت های منفی هستیم که بیشتر این فیلم را به یک فیلم اکشن مانند میکند تا یک فیلم معمایی و با تردستی ها فراوان. در ادامه با نقد و بررسی جزء بجزء این فیلم با ما همراه باشید:

نقد و بررسی جزء بجزء:

سکانس ها:

در این فیلم جلوه های ویژه و صحنه های اکشن بار بیشتری را نسبت به قبل بدوش میکشند تا بینندگان را بیش از پیش به خود جذب کنند. میتوان گل سر سبد این سکانس ها را صحنه ای نام برد که چهار سوار کار با مهارت بالای خود تراشه را از نگاه مامورین مخفی نگه میدارند و بین یک دیگر جا به جا و پاس کاری میکنند.

3

در بعضی سکانس ها شاهد فلش بک های زیبایی هستیم که بیینده از اتفاقات گذشته مطلع و آماده پذیرش اتفاقات جدید میگردد که این موضوع بشدت به زیبایی های این فیلم افزوده و از نقات قوت آن محسوب میگردد.

معما های مناسبی که فیلم در قسمت اول ایجاد میکرد، اینبار به شکل مستقیم روایت میشود یا خیلی زود این معما ها توسط بییندگان یا فیلم سازان جواب داده میشوند و یا اصلا جوابی برای آنها نمیتوان پیدا کرد که این نتنها رویکرد مناسبی به فیلم نمیدهد بلکه دیگر توانایی اسیر کردن ذهن مخاطب را ندارد.

بعضی سکانس ها بگونه ای ساخته شده اند که بیننده به اشتباه احساس میکند شخصیت های قهرمان داستان به شخصیت های منفی تبدیل شده اند که این امر باعث میشود مخاطب در داستان فیلم غرق شود و تلاش بیشتری برای فهمیدن راز عجیب و غریب این داستان بکند.

شعبده بازی و تردستی ها :

اینبار تخیل بیشتری از سوی تولید کنندگان چاشنی فیلم شده است بگونه ای که رویداد ها و شعبده بازی ها به دور از حقایق بنظر میرسند و بیشتر شکل و شمایل جادو به خود میگیرند و این موضوع باعث شده تا انتقاد های بیشتری از سوی منتقدان بر فیلم وارد شود.

دقیقا مانند صحنه ای که دنیل اطلس باران را در هوا معلق میکند و با آن به بازی میپردازد و ناگهان از میان جمعیت محو میشود، شاید این سکانس توجه خیلی ها را به خود جلب کرده باشد اما هیچ جوابی برای سوال "چطور تواسنت همچین کاری بکند؟" نمیتوان پیدا کرد.

4

آهنگ گذاری:

بطور کلی سازندگان این فیلم برای انتقال احساس های درست و مناسب به مخاطبشان از آهنگ گذاری برروی فیلم استفاده کرده اند و اگر این فیلم را بطور دقیق و فریم به فریم دنبال کرده باشید حتما به این موضوع پی برده اید که چگونه به بهترین شکل ممکن، همان حس بازیگر (استرس، نشاط یا ترس) به شما هم منتقل میشود، تا با قاطعیت بتوان گفت یکی از بهترین آهنگ گذاری ها بر اکنون مرا میبینی 2 انجام گرفته است.

طنز:

این بار وودی هارلسون علاوه بر نقش سوار کار با نقشی دیگر وارد میشود که شخصیتی طنز آمیز دارد.

با وارد کردن این شخصیت سازندگان فیلم قصد دارند تا جنبه طنز فیلم را بالا ببرند و مخاطب خود را به سمت و سوی دیگری بکشانند که خلا عدم وجود وجه جدید و پخته تر بازیگرانش را از دید مخاطبان خود بپوشاند.

5

نوآوری ها:

در این نسخه چه در شعبده بازی ها و چه در فیلم شاهد نوآوری هایی به انداره نسخه ابتدایی نیستیم، شعبده ها گاها تبدیل به رخداد های  عجیب و غریب شده اند و یا شعبده هایی معمول اند و زیبایی گذشته خود را ندارند، تا در این امر هنوز نسخه ابتدایی جایگاهی بهتر داشته باشد.

تدوین:

شاید زمان دوساعت و 9 دقیقه ای این فیلم زیاد و خسته کننده بنظر برسد ،اما تدوین بسیار خوب این فیلم نتنها چنین حسی را بشما منتقل نمیکند بلکه باعث میشود بدون هیچ گونه خستگی تا اخرین لحظه به تماشای فیلم بنشینید و از سر جای خود تکان نخورید؛و این کار تنها از دستان "استان سالفاسِ" با تجربه  بر می آید.

اخر نوشت:

با همه ی انتقاد هایی که به این فیلم وارد است، اما همچنان جزو فیلم های زیبا و محبوب بشمار میرود، پس اگر طرفدار فیلمی اکشن با شعبده بازی ها و تردستی های فراوان هستید هرگز دیدن این فیلم را از دست ندهید. (تماشای آنلاین فیلم‌های خارجی)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید