news-background
news-background

اکران فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز

 

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز، که توسط «بینال ونیز» برگزار می‌شود، در ونیز لیدو از 30 اوت تا 9 سپتامبر 2017، به کارگردانی «آلبرتو باربرا» برگزار خواهد شد. جشنواره توسط «فدراسیون بین المللی انجمن تولید کنندگان فیلم» به رسمیت شناخته می‌شود.

هدف جشنواره افزایش آگاهی و ترویج بین المللی سینما در تمام اشکال هنر، سرگرمی، و در غالب صنعت، در روح آزادی و گفت و گو است. این جشنواره برای اولین بار در سال 1932 میلادی برگزار شد و قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان است و سال‌هاست جایگاهی تاثیر گذار در عرصه جهانی سینما دارد. جایزه اصلی جشنواره ونیز شیر طلایی نام دارد و علاوه بر فیلم جایزه‌ای به سینماگران یا بازیگران فعال در عرصه انسانیت اعطا می‌کند.

در فیلم جدید «وحید جلیلوند» یک متخصص پزشکی قانونی در ایران خود را در مرگ کودکی مقصر می‌داند. «امیر آقایی» که در نقش شخصیت اصلی فیلم «دکتر کاوه نریمان» حضور یافته، شبی در حال برگشت از بیمارستان با موتورسیکلتی تصادف می‌کند. مسافران موتور مردی جوان، همسرش، پسر 8 ساله «امیر علی»، و یک کودک هستند. به طور شگفت‌آوری کسی صدمه نمیبیند، اما وقتی چند روز بعد «امیر علی» سر از پزشکی قانونی در می‌آورد «دکتر نریمان» خود را مقصر مرگ او می‌داند.

سینمای ایران همچنان در جشنواره‌ها طرفداران بسیاری بدست می‌آورد، و «وحید جلیلوند» با دومین فیلم طولانی خود «بدون تاریخ، بدون امضا» در بخش افق‌های جشنواره ونیز حضور دارد و مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است. مشابه به سبک «جدایی نادر از سیمین» «اصغر فرهادی»، داستان به فاصله اجتماعی فقیر و غنی می‌پردازد و بر احساس گناه پاتولوژیستی که احتمالاً باعث مرگ کودکی شده تمرکز می‌کند. این فیلم با دقت زیادی ساخته شده و سبک خارق العاده‌ای دارد، تنها نقطه ضعف آن از دیدگاه تماشاچیان غربی پیچیدگی داستانی آن بر اساس رسوم و فرهنگ ایرانی است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید