news-background
news-background

[نقد] نقد و بررسی فیلم «روز میهن پرستان»

این فیلم بازسازی وقایعی است که در مارتون بوستون در پی بمب گذاری در سال 2013 رخ داده است، داستان فیلم مربوط به افسر پلیسی به نام ساندرز )  (Mark Wahlbergاست که تمام وقایع مربوط به آن روز را پوشش می دهد و به دنبال سرنخ هایی در مورد این حمله تروریستی می گردد. فیلم "روز میهن پرستان" ) (Patriots Day نه تنها سومین همکاری کارگردان "پتر برگ" ) (Peter Berg و بازیگر "مارک والبرگ" است، بلکه سومین فیلم بر اساس اتفاقات اخیر در دنیای واقعی  است که هر دو بر روی آن کار کرده اند.

فیلم های دیگر Lone Survivor) این زوج و Deepwater Horizon) هستند. در کنار همکاری آنها، "برگ" و "والبرگ" به شدت فرمول تهیه فیلم های اتفاقات هیجان انگیز دنیای واقعی بر صفحه نمایش را بدون مواد منفجره و جلوه های ویژه دگرگون کرده اند. به این معنی که فیلم "روز میهن پرستان" از کشش خوبی برخوردار است. به همین دلیل این فیلم تاثیرگذاری بیشتری نسبت به پیش نمایش آن و اتفاق رخ داده در دنیای واقعی دارد.

فیلم روز میهن پرستان، فیلمی موفق در خلق سینمای واقعی شمرده می‌شود. فیلم به حدی صحنه های جذاب و اکشن در خود دارد که بتواند شما را تا پایان آن، راضی نگه دارد. اما نکته ضعف فیلم این است که تمام نکاتی که فیلم پوشش می دهد، همان هایی هستند که قبلا از اخبار و تلوزیون درباره این حادثه پخش شده اند و چیز جدیدی به آگاهی های ما نمی‌افزاید، از این رو شاید برای کسانی که آگاهی کامل از داستان دارند چیز جدیدی نداشته باشد. داستان فیلم تا حدودی به هم پیوستگی قابل قبول را ندارد، ما داستان هایی از قربانیان و شخصیت های حاشیه ای میبینیم که توجیه ای برای حضورشان بر روند داستان نیست.

اما با این حال، فیلم روز میهن پرستان از نکات قوت بالایی برخوردار است، به خصوص در صحنه هایی که سعی دارد از هدف های تروریست ها پرده برداری کند. جریان فیلم و بازی خوب والبرگ فیلم را با پیچیدگی رو به جلو می‌برد. نکته جالب دیگر درباره این فیلم این است که پایان فیلم شامل صحنه هایی مستند از شاهدان عینی صحنه جنایت است. با این همه در میان سیل عظیم فیلم هایی که به هیچ عنوان نمیتوان برچسب خوب، را روی آنها زد، روز میهن پرستان اثری تامل به شمار می‌‌آید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید