news-background
news-background

نظر «پاول توماس اندرسون» درباره ی فیلم های نامزد شده اسکار

بعد از انتشار صحبت های «کریستوفر نولان» درباره ی نامزد های اسکار سال جاری نوبت به «پاول توماس اندرسون» رسید. این شخص در جریان میزگردی که با خبرنگاران در فستیوال فیلم «سانتا باربارا» برگزار شده بود نظراتش را درباره ی برخی از فیلم های سالی که گذشت با مردم در میان گذاشت. اندرسون درباره ی فیلم های «Get Out,Dunkirk,Lady Bird و The Shape of Water» چنین گفت:

وقتی نوبت به فیلم ها کریستوفر نولان می رسد همیشه سعی می کنم شرایط را طوری برنامه ریزی کنم که در بهترین موقعیت و حالت فیلم هایش را تماشا کنم و معمولاً زمانی که مطمئن شوم فکر و مشغولیت های کاری آزارم نمی دهند به سراغ تماشای فیلم های او می روم. باید به نولان بابت ساخت «Dunkirk» تبریک گفت. یادم نمی آید که چند دفعه در سینما با خودم گفته باشم «چطور چنین چیزی را ساختی کریس؟».

نکته ی تحسین برانگیزی که باید درباره ی فیلم «Lady Bird» ساخته ی گرتا گرویگ به آن اشاره کنم این است که او از بازیگری ایرلندی تبار می خواهد نقش دختری کالیفرنیایی را در فیلمی آمریکایی بازی کند.کاری که کارگردان در این فیلم انجام داد جای تحسین بسیار دارد.

بعد از تماشای فیلم «The Shape of Water» با خودم درباره ی گی یرمو دل تورو و ایفای نقش سالی هاوکینز فکر کردم. سال ها بود که منتظر بودم یک کارگردان از استعداد سرشار این بازیگر در فیلمی زیبا استفاده کند و بالاخره نوبت به دل تورو رسید که توانست به زیبایی هر چه تمام تر او را در مقابل دوربین به تصویر بکشد. برای من تماشای هنرنمایی او در این فیلم کافی بود!

اواسط فیلمبرداری «Get Out» ساخته ی جوردن پیل در زمستان بود که به لندن سفر کردم و چند روز را با تیم سازنده ی این فیلم گذراندم. من در آن زمان سخت مشغول پروژه ی «Phantom Thread» بودم و ذهنم درست کار نمی کرد. احساس می کردم سرد بودن هوا باعث شده بازیگرانم آن طور که باید نتوانند به ایفای نقش بپردازند. همه ی یکشنبه ها به سینما می رفتم و فیلم می دیدم تا مگر الهام بخش ذهن آشفته ی من باشند. در یکی از روز ها تصمیم گرفتم به سراغ جوردن پیل و فیلمش بروم و از نزدیک فیلمبرداری آن را مشاهده کنم. من همواره یکی از طرفداران سبک کارگردانی جوردن پیل بوده ام و کارهایی که در تلویزیون کارگردانی کرده بود را دوست داشتم. فیلم او تاثیر زیادی روی من گذاشت و برایم بسیار الهام بخش بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۲۲:۳۹

مدتی قبل توییتر رسمی فیلم Phantom Thread یه Q&A با حضور پل تومان اندرسن با هشتگ #askpta گذاشته بود اونجا وقتی از پل توماس اندرسن پرسیدن که بهتریسن فیلم سال 2017 چه فیلمی بوده گفت "Call Me By Your Name" خوشحالم که همچین کارگردان صاحب سبکی این فیلم زیبا رو بعنوان بهترین فیلم 2017 انتخاب کرده

نمایش اسپویل