news-background
news-background

انتشار نسخه «زن‌زدایی‌شده» Endgame در فضای مجازی؛ تمایل «رابرت داونی جونیور» به حضور Ironheart در فاز بعدی فیلم‌های مارول

[حاوی اسپویلر از «انتقام‌جویان: آخر بازی»]  

اگر «کوین فایگی» تمایلی جدی برای نمایش تمام گونه‌های نژادی و جنسیتی در «دنیای سینمایی مارول» داشته باشد، معرفی «آیرون‌هارت» دور از انتظار نخواهد بود.

 

«رابرت داونی جونیور» به دنبال مرگ شخصیت «تونی استارک» در «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) دیگر بخشی از «دنیای سینمایی مارول» نیست، اما این مسئله موجب نمی‌شود ایده‌های این بازیگر برای آینده‌ی فیلم‌های مارول به پایان رسیده باشد. «ایو ال. ایوینگ» نویسنده‌ی کتاب‌های کامیک مارول در شبکه‌های اجتماعی فاش کرده است که داونی جونیور به پیوستن شخصیت «آیرون‌هارت» (Ironheart) به «دنیای سینمایی مارول» ابراز علاقه کرده است. به دنبال آن هواداران مارول به سرعت در مورد پیوستن شخصیت «آیرون‌هارت» جوان به «انتقام‌جویان» شروع به گمانه‌زنی کردند.

ایوینگ که در سال ۲۰۱۵ شخصیت «آیرون‌هارت» را خلق کرده می‌نویسد: «حقیقت ماجرا این است که «رابرت داونی جونیور» علناً در اتاقی که افراد بسیاری حاضر بودند اعلام کرد که «آیرون‌هارت» باید به «دنیای سینمایی مارول» اضافه شود.»

«آیرون‌هارت» نامی ابرقهرمانی برای «ریری ویلیامز» ۱۵ ساله است، دانش‌آموزی که زره «مرد آهنی» خودش را می‌سازد و سرانجام تأییدیه‌ی «تونی استارک» را هم می‌گیرد. این شخصیت در کامیک «مرد آهنی شکست‌ناپذیر» معرفی شد و در کنار «کامالا خان» (خانم مارول) و «مرد عنکبوتی» نقشی کلیدی در موج جدید ابرقهرمانان مارول از جنسیت‌ها و نژادهای مختلف ایفا کرد. فیلمنامه‌ی فیلم «آیرون‌هارت» در سال ۲۰۱۸ در فهرست سیاه هالیوود قرار گرفت.

به نظر می‌رسد که استودیوی مارول به اضافه شدن «ریری ویلیامز» یا «آیرون‌هارت» به «اونجرز» علاقه‌مند باشد، به ویژه وقتی که «میندی کالینگ» مذاکره با استودیو را برای بازی در نقش شخصیت معاصر «خانم مارول» تأیید کرده است. «کوین فایگی» از هم‌اکنون وعده داده است که ابرقهرمانان متنوعی را در فازهای بعدی «دنیای سینمایی مارول» خواهیم دید. استودیو با «پلنگ سیاه» و «کاپیتان مارول» بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخت و طبق آخرین شایعات، اولین شخصیت هم‌جنس‌گرای این دنیای سینمایی در فیلم «جاودانان» (Eternals) معرفی خواهد شد.

این درحالی است که در طول هفته نسخه‌ی زن‌زدایی‌شده از «انتقام‌جویان: آخر بازی» در شبکه‌های به اشتراک‌گذاری فایل منتشر شد. در این نسخه‌ی ویرایش شده تمامی شخصیت‌های زن فیلم و صحنه‌های مربوط به آنان حذف شده‌اند. صحنه‌ی تماماً زنانه‌ای که شخصیت‌های «تسا تامپسون»، «بری لارسن»، «گوئنیت پالترو»، «پام کلمنتیف» و سایرین برای نجات «مرد عنکبوتی» با بازی «تام هالند» دست به دست یکدیگر می‌دهند نیز در این نسخه حذف شده است.

این کات که بیشتر به یک شوخی شباهت دارد، یادآور کات ضد-زن «جنگ ستارگان: آخرین جدای» است که در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ به اینترنت راه یافت. در این نسخه از دنباله‌ی «رایان جانسون» نیز تمام شخصیت‌های زن از جمله «دیزی ریدلی» در نقش شخصیت اصلی فیلم حذف شده بود.

زنان در «دنیای سینمایی مارول» از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. «کاپیتان مارول» اگرچه به تازگی به «انتقام‌جویان» پیوسته اما بدون او کار «تونی استارک» در همان ۱۰ دقیقه‌ی ابتدایی «آخر بازی» تمام بود. این «کاپیتان مارول» بود که موقعیت سفینه‌ی تونی را شناسایی و او را به زمین بازگرداند. از طرف دیگر «بیوه‌ی سیاه» با بازی «اسکارلت جوهانسون» نیز شاید پس از «تونی استارک» و «استیو راجرز» سومین شخصیت مهم «آخر بازی» شمرده می‌شد. حذف این شخصیت از «آخر بازی» به معنای حذف یکی از بهترین آرک‌های «دنیای سینمایی مارول» خواهد بود.

ساعاتی پیش اولین تصاویر پشت صحنه از بشکن «مرد آهنی» در «آخر بازی» توسط «جیمی ریچ» دستیار «رابرت داونی جونیور» به شبکه‌های مجازی راه یافت. در این صحنه چنان با شور و حرارت جمله‌ی «من مرد آهنی هستم.» را به زبان می‌آورد که پرده‌های سبز پشت سر او و دستان بدون دستکش‌اش خللی در جذابیت لحظه وارد نمی‌کنند.

برادران روسو کارگردانان فیلم «آخر بازی» به فاصله‌ی کوتاهی پس از افتتاحیه‌ی فیلم فاش کردند که جمله‌ی آخر تونی در ابتدا در فیلمنامه وجود نداشت. این جمله یادآور شعاری است که تونی در سال ۲۰۰۸ و در فیلم «مرد آهنی» ادا می‌کند.

فیلم بعدی مارول «مرد عنکبوتی: دور از خانه» است که در تاریخ ۲ جولای آینده در سراسر دنیا اکران می‌شود.

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۱:۵۰

همونطوری که شخصیت مرد با زن عوض میکنن (همین عوض کردن آیرون من با یه زن تو کمیک بوک های چندسال پیش یا بتمن با بتوومن سال 2006)، برای رفاه بیشتر کلا شخصیت زن رو حذف کنی بهتره، حداقل گند نمیزنن به کل داستان و سری فیلم.

نمایش اسپویل