news-background
news-background

نسخه ترمیم‌شده فیلم کلاسیک It’s A Wonderful Life جیمز استوارت به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اکران عرضه خواهد شد

نسخه ترمیم‌شده فیلم کلاسیک «چه زندگی شگفت‌انگیزی» (It’s A Wonderful Life) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اکران عرضه خواهد شد. این فیلم خانوادگی و فانتزی اولین بار دسامبر سال ۱۹۴۶ اکران شد.

این فیلم با بازی «جیمز استوارت» در نقش مردی به نام «جورج بیلی» که خیال خودکشی به سرش می‌زند و با فرشته‌ای برخورد می‌کند که به او نشان می‌دهد اگر هیچ‌گاه زاده نمی‌شد زندگی چه شکلی پیدا می‌کرد، بیش از هفت دهه قبل در گیشه پرفروش نشد و شتاب‌زده جایگزین فیلم دیگری شد که آماده نمایش نبود. «چه زندگی شگفت‌انگیزی» با بودجه ۳.۷ میلیون دلاری تولید شد اما در اکران اولیه‌اش تنها ۳.۳ میلیون دلار فروخت.

در ماه‌های بعد به لطف پخش تلویزیونی، فیلم مخاطبینش را یافت و محبوبیتی کم‌نظیر پیدا کرد. پنج نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای استوارت، بهترین کارگردانی برای «فرانک کاپرا» و بهترین صدا و بهترین تدوین به این محبوبیت اضافه کرد اما آکادمی با فیلم مهربانانه برخورد نکرد و در شب برگزاری اسکار به فیلم جایزه‌ای نداد.

«چه زندگی شگفت‌انگیزی» در واقع تنها فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم در آن سال بود که دست خالی از اسکار بازگشت. «بهترین سال‌های زندگی ما» (The Best Years of Our Lives) مارس سال ۱۹۴۷ جایزه اسکار بهترین فیلم و شش جایزه دیگر را به خانه برد.

پارامونت پس از ۷۵ سال نسخه‌ای ترمیم‌شده هم به صورت رنگی و هم سیاه‌وسفید به همراه اقلام دیگری از جمله یک کتاب آشپزی برای کریسمس عرضه می‌کند. علاوه بر این، شبکه ان‌بی‌سی این فیلم را چند مرتبه در ماه دسامبر روی ایر خواهد برد.

 

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۰:۵۷

کسانی که میخوان بشناسن سینمای کلاسیک (تا دهه ۶۰-۷۰) باید بدونن که دنیایی هست که بسیار بسیار لذت بخش تره از دنیای فیلم سازی حال ولی اشکالی که بهش وارده این منتقد های سینما هستن که اکثرا پیر و حال بهم زنن و زیادی اغراق میکنن afi، اتحادیه فیلم ایالات متحده این دوست عزیز استوارت رو توی لیست برترین های قرن قبل توی رتبه سوم داره که بنظرم بیشتر بخاطر چهره و جذابیتشه تا بازیش (البته بازیش هم خوبه ولی قطعا نه تا این حد) یجورایی مثل برد پیته الان بوده و حکم امریکن ایدل رو داشته، و بالاتر از مارلون برندو قرار گرفته??? پ.ن بوگارت اوله, و اگه اشتباه نکنم گرنت دومه و چارلی چاپلین فکر کنم بزور تو ده تا قرار گرفته چون اون منتقدای اون دوره عقایدشو دوست نداشتن بیشتر از هر چیزی شما رو تشویق میکنم ببینید فیلمای اون دوره رو، بسیار زیبا هستن و لطفا به لیست های اینا کار نداشته باشین. خودتون کشف کنین چی دوست دارین.

نمایش اسپویل