news-background
news-background

نت‌فلیکس The Witcher را پربیننده‌ترین سریال جدید خود نامید؛ انتشار آمار دقیق بینندگان 6 Underground و You با سیستم جدید محاسبه

نت‌فلیکس با ارسال نامه‌ای به سهام‌دارانش روز سه‌شنبه گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد و اعلام کرد که تغییراتی در سیستم محاسبه‌ی بیننده به وجود آورده است.

در بخشی از این نامه آمده است: «همچنانکه به گسترش محتوای اریجینال ادامه می‌دهیم، در تلاش بودیم بهترین راه به اشتراک‌گذاری برجسته‌ترین نکات در مورد محتوا و محبوبیت آن‌ها را کشف کنیم. با توجه به اینکه در حال حاضر عنوانی با مدت‌های متفاوت در اختیار داریم، از اپیزودهای کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای گرفته تا فیلم‌های بلند ۱۳۲ دقیقه‌ای، معتقدیم که گزارش آمار بینندگان یک عنوان براساس دیدن ۷۰ درصد یک اپیزود از سریال یا یک فیلم، منطقی به نظر نمی‌رسد. ما اکنون خانوارها (حساب‌های کاربری) که یک عنوان را تماشا کرده‌ است را گزارش می‌کنیم.»

با سیستم جدید نت‌فلیکس، با عناوین کوتاه و بلند به یک شکل رفتار می‌شود. با این معیار جدید، میانگین بینندگان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. برای مثال، با استاندارد جدید ۴۵ میلیون خانوار سریال «سیاره‌ی ما» (Our Planet) را به تماشا نشسته‌اند و با استاندارد قبلی نزدیک به ۳۳ میلیون.

نت‌فلیکس می‌گوید با استفاده از روش جدید، فصل اول «ویچر» (The Witcher) پربیننده‌ترین سریال جدید و اریجینال شبکه نام می‌گیرد. در طول چهار هفته‌ی اول پس از انتشار، ۷۶ میلیون خانوار این سریال فانتزی را تماشا کردند. دیگر سریالی که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته‌ی میلادی عرضه شد، «تو» (You) بود که فصل دوم آن براساس سیستم جدید توسط ۵۴ حساب کاربری مشاهده شده است.

بیش از ۲۱ میلیون خانوار نیز فصل سوم سریال «تاج» (The Crown) را نظاره کردند. این آمار تا ۴۰ درصد رشد را نسبت به فصل گذشته نشان می‌دهد. در مجموع بیش از ۷۳ میلیون مشترک سه فصل «تاج» را از طریق نت‌فلیکس دیده‌اند.

در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹، فیلم‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند. «۶ زیرزمینی» (6 Underground) به کارگردانی «مایکل بی» و بازی «پیمان معادی» و «رایان رینولدز»، در چهار هفته‌ی اول توسط ۸۳ میلیون حساب کاربری مشاهده شده است.

نت‌فلیکس گزارش داده است که در سه‌ماهه‌ی پایانی سال میلادی با افزودن ۸.۷۶ میلیون مشترک، به رقم ۱۶۷.۱ میلیون رسیده است. درآمد شبکه در این بازه‌ی زمانی از ۵.۴۷ میلیارد دلار عبور کرد. این درحالی است که سال گذشته نت‌فلیکس در همین مقطع از سال ۴.۲ میلیارد دلار درآمدزایی کرده بود.

دیزنی+ و اپل تی‌وی+ پاییز گذشته شبکه‌های اینترنتی خود را راه اندازی کردند و اچ‌بی‌او مکس و پیکاک هم به زودی وارد رقابت خواهند شد. آمار مشترکین داخلی نت‌فلیکس حتی پیش از راه اندازی سرویس‌های مشابه با کاهش مواجه شده بود.

با این وجود، نت‌فلیکس با مقایسه‌ی آمار جستجوهای گوگل سریال‌های «ویچر» و «مندلوری» (The Mandalorian) دیزنی، «جک رایان» آمازون و «برنامه‌ی صبحگاهی» اپل تی‌وی+، نشان می‌دهد که هنوز اختلاف زیادی با رقبا دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید