news-background
news-background

نت‌فلیکس می‌گوید ویروس کرونا تا چند ماه آینده خللی در برنامه‌های شبکه ایجاد نمی‌کند

«تد ساراندوس» مدیر محتوای نت‌فلیکس می‌گوید آمار بینندگان شبکه همزمان با «فاصله‌گیری اجتماعی» در سراسر دنیا رو به افزایش است.

تولید سریال‌های اریجینال نت‌فلیکس از جمله «چیزهای عجیب» (دانلود سریال Stranger Things با لینک مستقیم) و «ویچر» (دانلود سریال The Witcher با لینک مستقیم)  در نقاط مختلف دنیا متوقف شده اما کمپانی می‌گوید در تاریخ پخش عناوین تا چند ماه آینده خللی ایجاد نخواهد شد. «تد ساراندوس» به تازگی در مصاحبه با سی‌ان‌ان شایعه‌ی کاهش بینندگان شبکه به دنبال توقف تولید پروژه‌ها را رد کرده است. او این وقفه‌ها را در تاریخ بی‌سابقه خوانده اما می‌گوید نت‌فلیکس سعی می‌کند محتواهای جدید را پیش از موعد مقرر در اختیار مشترکین قرار دهد. این استراتژی به معنای این است که نت‌فلیکس تا چند ماه آینده محتوای جدید برای عرضه خواهد داشت. برای مثال سریال ریلیتی «عشق نابیناست» (Love Is Blind) در سال ۲۰۱۸ فیلمبرداری شد اما به تازگی روی ایر رفته است.

ساراندوس می‌گوید: «تا چند ماه آینده خللی در برنامه‌ها ایجاد نخواهد شد، شاید تا اواخر سال جاری میلادی که فیلمبرداری فیزیکی در جریان نیست.» او در ادامه می‌گوید: «مردم قطعاً وقت بیشتری برای تماشای نت‌فلیکس صرف می‌کنند. همان‌گونه که فرماندار نیویورک «اندرو کوومو» گفتند بهترین کار در خانه است و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به ماندن در خانه را راحت‌تر کنیم.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

تولید بعضی از پروژه‌های نت‌فلیکس به نحوی در حال پیشرفت است. عوامل سریال انیمیشن «دهان گنده» (Big Mouth) به تازگی از طریق ویدیو چت برای خواندن فیلمنامه‌ی فصل جدید جلساتی تشکیل داده‌اند. ساراندوس می‌گوید هدف‌شان این است که تولید رو به پیشرفت باشد تا وقتی فیلمبرداری آغاز شد به سرعت به اتمام برسد.

نت‌فلیکس هفته‌ی گذشته ۱۰۰ میلیون دلار به صنعت سینما و تلویزیون کمک مالی کرد. بخش زیادی از این مبلغ به عوامل سخت‌کوش تولید پروژه‌های شبکه در سراسر دنیا اختصاص پیدا می‌کند اما ۱۵ میلیون دلار آن به سایر شرکت‌ها اهدا می‌شود.

تهیه‌کننده‌ی «چیزهای عجیب» نیز هفته‌ی گذشته توقف تولید فصل چهارم سریال را اتفاقی تلخ‌وشیرین توصیف کرد. «شان لیوای» کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه در مصاحبه با ورایتی می‌گوید: «هیچ‌یک از عوامل سریال بیمار نبودند و هیچ‌کدام علائم ابتلا به ویروس را نداشتند، اما توقف فیلمبرداری بهترین کار در حال حاضر به نظر می‌رسید.» او در ادامه توضیح می‌دهد: «وقتی پروژه‌ای را جلوی دوربین می‌برید، یک اجتماع یا جامعه‌ی بسیار کوچک را خلق می‌کنید.» او می‌گوید فیلبرداری فصل چهارم به تازگی روی غلتک افتاده بود و توقف آن کمی عجیب به نظر می‌آمد: «در تمام دوران کارگردانی و تهیه‌کنندگی‌ام با چنین شرایطی مواجه نشده بودم.»

لیوای می‌گوید عوامل پس از آنکه از توقف تولید مطلع شدند فوراً از نحوه‌ی حمایت مالی شبکه پرسیدند: «نت‌فلیکس موافقت کرد که در حین توقف پروژه دستمزد دو هفته‌ی بازیگران را پرداخت کند.» فصل سوم «چیزهای عجیب» تابستان سال ۲۰۱۹ پخش شد اما با شیوع کروناویروس به نظر می‌رسد که فصل چهارم تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید