news-background
news-background

نت‌فلیکس صحنه دلخراش خودکشی در سریال 13 Reasons Why را پس از دو سال حذف کرد

این تصمیم پیش از پخش فصل سوم این سریال درام نوجوانانه در اواخر تابستان اتخاذ شده است.

 

نت‌فلیکس صحنه‌ی بحث‌برانگیز خودکشی در فصل اول سریال نوجوانانه‌ی «به ۱۳ دلیل» (13 Reasons Why) را حذف کرد. این صحنه در اپیزود پایانی فصل اول وجود داشت و در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۷ به همراه دیگر اپیزودهای فصل منتشر شده بود. سازمان‌ها و تشکیلات مختلفی از جمله «شورای تلویزیونی والدین» از نمایش این صحنه به شدت انتقاد کرده بودند.

در این صحنه شخصیت «هنا بیکر» با بازی «کاترین لنگفورد» در وان حمام خودش را زخمی می‌کند. اکنون پس از گذشت بیش از دو سال این صحنه‌ی دلخراش به کلی از اپیزود حذف شده است. صحنه‌ی یاد شده حالا با خیره شدن شخصیت لنگفورد در آینه به پایان می‌رسد و سپس به والدین شخصیت کات داده می‌شود که به خودکشی واکنش نشان می‌دهند.

علاوه بر سازمان‌های مختلفی که نت‌فلیکس را به توقف تولید سریال تشویق می‌کردند، منتقدین نیز از تقدیس عمل خودکشی در سریال انتقاد کردند،‌ اما «برایان یورکی» و چندین تن از نویسندگان از این صحنه دفاع کردند.

«نیک شف» یکی از نویسندگان سریال در گفتگو با «ونتی فر» گفته بود: «از همان ابتدا موافقت کردیم که بهتر است خودکشی را با چنین جزئیات دقیقی به نمایش درآوریم.» او در ادامه می‌گوید: «وقتی زمان بحث در مورد خودکشی شخصیت اصلی فرارسید من بلافاصله تجربه‌ی خودکشی خودم را به یاد آوردم. فرصت بی‌نظیری بود برای اینکه نشان دهیم خودکشی واقعی چگونه است...»

نت‌فلیکس اعلام کرده است که فصل سوم «به ۱۳ دلیل» را اواخر تابستان امسال منتشر می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۲:۰۳

Why Would A Dead Girl Lie ... ؟

نمایش اسپویل
۲۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۹:۳۴

من طبق آمار اپلیکیشن TV Time نزدیک به 13 هزار قسمت سریال دیدم و به واسطه شغلم هم دیدن صحنه های خشونت بار و خون ریزی و... خیلی اذیتم نمیکنه ولی این صحنه تنها صحنه ای بود که رومو برگردوندم و نتونستم کامل ببینمش.

نمایش اسپویل
۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۲:۲۵

واقعا روح داشت از تنم خارج میشد موقع تماشای صحنه خودکشی. دردناک ترین چیزی بود که تا به حال دیدم.

نمایش اسپویل