news-background
news-background

نت‌فلیکس برای حفظ کپی رایت Space Force با دولت آمریکا رقابت می‌کند

«نیروی فضایی» (دانلود سریال Space Force با لینک مستقیم) برخلاف انتظار بسیاری از هواداران، با یک سریال فوق‌العاده‌ای فاصله‌ی زیادی داشت. اما پروژه‌ای است که نت‌فلیکس امیدوار است با آن به موفقیت‌هایی دست پیدا کند و جای خالی کمدی‌هایی مانند «دوستان» (دانلود سریال Friends با لینک مستقیم) و «اداره» (دانلود سریال The Office با لینک مستقیم) را پر کند. با این حال، «نیروی فضایی» ممکن است برای دولت آمریکا دردسرهایی حقوقی بیافریند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

«هالیوود ریپورتر» گزارش می‌دهد که نت‌فلیکس با دولت ایالات متحده برای حفظ نام تجاری «نیروی فضایی» با وارد نزاع شده است. این سریال به روشنی بر اساس شاخه‌ی جدید ارتش ایالات متحده که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد ساخته شده، هرچند «استیو کارل» و سازندگان پیش‌تر هرگونه ارتباط با این شاخه را رد کرده‌اند. اما مشکل دولت آمریکا این است که کپی‌رایت «نیروی فضایی» را تنها در ایالات متحده به ثبت رسانده و نت‌فلیکس کپی‌رایت این عبارت را در مناطق بین‌المللی تصاحب کرده و حتی ممکن است مالکیت آن در آمریکا را هم به دست آورد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در حالت کلی این مسئله بی‌اهمیت به نظر می‌رسد چرا که قرار نیست کسی یک سریال تلویزیونی به نام «نیروی فضایی» را با شاخه‌ی واقعی ارتش آمریکا اشتباه بگیرد. اما «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد مشکل در کالاهای تجاری بروز پیدا می‌کند. اگر نت‌فلیکس تی‌-شرت‌های «نیروی فضایی» را عرضه کند، کپی‌رایت آن به دولت آمریکا تعلق دارد یا سرویس نت‌فلیکس؟ آیا نت‌فلیکس می‌تواند مانع از عرضه‌ی کالاهای تجاری توسط کاخ سفید شود؟ واکنش «دونالد ترامپ» که یک تاجر زیرک است و از شکست بیزار، به این مسئله چگونه خواهد بود؟

به نظر می‌رسد که احتمال پیروزی نت‌فلیکس در این ماجرا بالاتر است چرا که دارایی خود را با برند «نیروی فضایی» منتشر کرده است. سخنگوی نیروی هوایی ارتش آمریکا می‌گوید: «در مقطع فعلی، هیچ‌گونه تضاد منافعی با برنامه‌ی تخیلی «نیروی فضایی» نت‌فلیکس وجود ندارد. ما برای نت‌فلیکس و تهیه‌کنندگان سریال در به تصویر کشیدن جدید‌ترین شاخه‌ی ارتش کشور آرزوی موفقیت می‌کنیم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید