news-background
news-background

«میشل رودریگز» و «جوردانا بروستر» برای اولین بار در 9 Fast & Furious در یک صحنه مشترک بازی کرده‌اند

شخصیت‌های رودریگز و بروستر پیش از «سریع و خشمگین ۹» هرگز در یک صحنه مشترک مقابل دوربین نرفته بودند.

 

شخصیت میا با بازی «جوردانا بروستر» و لتی با بازی «میشل رودریگز» علی‌رغم سابقه طولانی در چندگانه «سریع و خشمگین» (Fast & Furious) تاکنون در صحنه مشترکی جلوی دوربین ظاهر نشده بودند. این بازیگران در «سریع و خشمگین ۹» (F9) این فرصت را پیدا کرده‌اند تا به شکلی که در داستان اهمیت داشته باشد مقابل هم قرار بگیرند.

بروستر به‌تازگی در مصاحبه با «اینسایدر» فاش کرده است که اعتراض بازیگران زن سبب شده این صحنه شکل بگیرد: «میشل [رودریگز] می‌گفت: «ما هیچ‌وقت صحنه‌ای با هم نداشته‌ایم. همیشه در کنار مردها در مرتبه دوم اهمیت قرار داریم. با هم مراوده‌ای نداریم. یک رابطه خواهرانه داریم. باید این موضوع را بررسی کرد.»» سپس «جاستین لین» ملتفت می‌شود که باید رابطه میا و لتی را در کانون توجه قرار دهد.

بروستر می‌افزاید: «میشل همواره در مورد اینکه چه چیزهایی به شخصیت نمی‌خورد اعتراض کرده و این یعنی اهمیت بیشتر ندادن به بازیگران مرد، یعنی در اولویت دوم قرار نگرفتن نسبت به مردها. واقعاً خوشحالم که فرصت پیدا کردیم [با هم در یک صحنه مشترک بازی کنیم]. امیدوارم که بتوانیم به واکاوی این رابطه ادامه دهیم چون چیزهای زیادی برای برملا شدن وجود دارد.»

لتی یکی از خویشاوندان میا در چندگانه است. با وجود اینکه تاکنون نه فیلم در این مجموعه ساخته شده اما رودریگز و بروستر در تمامی آن‌ها بازی نکرده‌اند. هیچ‌یک از این دو در قسمت دوم فیلم (2 Fast 2 Furious) و «توکیو دریفت» (Tokyo Drift) بازی نکردند. «مگان» با بازی «ناتالی امانوئل» دیگر شخصیت زن مهم‌تر قسمت نهم خواهد بود.

بروستر می‌گوید: «این چندگانه همیشه نماینده تنوع جنسیتی و نژادی بوده یا دنیا را همان‌گونه که هست نشان داده نه آن‌گونه که هالیوود می‌بیند. به نظر من ما همیشه شخصیت‌های زن را قدرتمند نمایانده و بالا برده‌ایم.»

رودریگز همواره از شخصیت‌های زن در چندگانه «سریع و خشمگین» حمایت کرده است. او در سال ۲۰۱۷ تهدید کرد که اگر این شخصیت‌ها نقش بیشتری در داستان نداشته باشند از چندگانه جدا خواهد شد. این هفته فاش شد که او نقشی کلیدی در بازنویسی فیلمنامه قسمت اول در سال ۲۰۰۱ و زدودن نگاه ضد-زنانه به شخصیتش در چندگانه داشته است.

بروستر در تاریخچه شفاهی جدید چندگانه که توسط «اینترتینمنت ویکلی» منتشر شده به یاد می‌آورد: «وقتی میشل [رودریگز] فیلمنامه نقش خودش را خواند گفت: «نه، من این نقش را بازی نمی‌کنم.» و بعد به‌کلی آن را تغییر داد. از یک دوست دختر ظاهری تبدیل شد به شخصیتی چندلایه.»

رودریگز در مورد بازنویسی‌ها می‌گوید: «باید واقعیت را بررسی می‌کردند تا متوجه شوند خیابان‌ها آن‌گونه نیستند. شما فقط به این دلیل که مردی جذاب است با او وارد رابطه نمی‌شوید. سلسله مراتبی وجود دارد.» او می‌افزاید: «برای اینکه واقعی باشد، باید به آن‌ها آموزش می‌دادم: «می‌دانم شما هالیوود را دوست دارید و از این حرف‌ها، اما اگر می‌خواهید واقع‌بین باشید، باید این کارها را انجام دهید تا جواب دهد، و من قرار نیست در مقابل میلیون‌ها بیننده مثل یک هرزه عمل کنم، پس اگر فیلمنامه را تغییر ندهید جدا خواهم شد.» این بود که راهی پیدا کردند.»

رودریگز به یاد می‌آورد: «در خاطرم هست که در مورد لحظه‌ای بحث می‌کردم که خود لتی وارد معرکه می‌شود چون احساس کردم که منطقی نیست اگر او وارد عمل نشود و اجازه دهد که پسرها کارشان را بکنند. اگر این کار را نباید انجام دهد یعنی یک مدل است؟ از نگاه من منطقی نبود.»

رودریگز در سال ۲۰۱۶ نیز در مصاحبه با «دیلی بیست» گفته بود که مشکل او با نحوه نمایش شخصت لتی سبب شده تا مرز جدایی از چندگانه پیش برود.

یونیورسال «سریع و خشن ۹» را ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ در آمریکا اکران می‌کند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید