news-background
news-background

«میسی گری» بازیگر و خواننده آمریکایی: وقت آن رسیده که پرچم آمریکا تغییر کند

«میسی گری» خواننده و بازیگر آمریکایی شنبه این هفته با انتشار مقاله‌ای خواستار طراحی مجدد پرچم آمریکا شد. او در ابتدای این مقاله که برای «مارکت واچ» نوشته شده می‌گوید پرچم «ایالت مؤتلفه» در جنگ‌های داخلی که «نماد مخالفت با لغو برده‌داری بود»، ششم ژانویه گذشته در دستان شورشیانی که به ساختمان کنگره هجوم بردند دیده دوباره دیده شد.

این خواننده برنده گرمی سپس خطاب به «جو بایدن»، «کاملا هریس» و اعضای کنگره می‌نویسد: «پرچم آمریکا به عنوان نماد یک عقیده خاص ربوده شد. خدا به معتقدینش خیر دهد، پرچم برای خودشان. [پرچم ایالات متحده] مانند پرچم ایالات مؤتلفه، پاره پاره، تاریخ‌دار، تفرقه‌‌ساز، و نادرست است. دیگر نماینده دمکراسی و آزادی نیست. دیگر نماینده همه ماه نیست. ادای احترام اجباری به آن منصفانه نیست. وقت آن رسیده که پرچم جدیدی داشته باشیم.»

گری در ادامه به تشریح پرچم فعلی می‌پردازد و ادعا می‌کند که به جای ۵۰ ستاره باید ۵۲ ستاره روی آن درج شود. او معتقد است که دو ستاره جدید باید به پورتو ریکو و واشینگتن دی‌.سی. تعلق بگیرد که دهه‌هاست خواستار تبدیل شدن به ایالت‌هایی جداگانه‌اند. او می‌نویسد: «همین موضوع به تنهایی نژادستیزانه است.»

گری سپس به سراغ نوارهای سفید روی پرچم می‌رود که به گفته «اسمیتسونین» نماینده «پاکی و بی‌گناهی» است. اما گری می‌نویسد:‌ «آمریکا عالی است. زیباست. اما پاک نیست. درهم‌شکسته و متلاشی است.» او در مقاله‌اش طرح اولیه پرچمی که به باورش برای آمریکای امروز مناسب است را درج کرده و در پایان یادآور می‌شود که پرچم فعلی در سال ۱۹۵۹ توسط پسری ۱۷ ساله به نام «باب هفت» طرحی شده است.

در آن زمان آمریکا دارای ۴۸ ایالت بود و هاوایی و آلاسکا در تلاش بودند به ایالت‌های جدید تبدیل شوند. گری می‌نویسد: «او پرچم جدیدی با ۵۰ ستاره برای ایالت‌های آینده طراحی کرد، چون اوضاع تغییر کرده بود. شصت و دو سال بعد، در سال ۲۰۲۱، ما تغییر کرده‌ایم و زمان طراحی مجدد، یک تغییر شکل فرارسیده. تغییری که نماینده همه ایالت‌ها و همه باشد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۱۱

تلاش چپ برای نابودی آمریکا

نمایش اسپویل