news-background
news-background

آلبوم موسیقی متن فیلم Tenet منتشر شد؛ استفاده آهنگساز از صدای تنفس «کریستفر نولان»

«کریستفر نولان» پس از همکاری طولانی با «هانس زیمر» که امسال برای «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) و «وقتی برای مردن نیست» (دانلود فیلم No Time to Die با لینک مستقیم) آهنگسازی کرده، برای «تنت» (دانلود فیلم Tenet با لینک مستقیم) باید همکار تازه‌ای جستجو می‌کرد. او به «لودویگ گورانسن» آهنگساز برنده‌ی اسکار «پلنگ سیاه» (دانلود فیلم Black Panther با لینک مستقیم) و سریال «مندلوری» (دانلود سریال The Mandalorian با لینک مستقیم) روی آورد و حاصل این همکاری آلبومی نزدیک به ۹۰ دقیقه‌ای شد. این آلبوم همزمان با اکران فیلم در سراسر دنیا به صورت کامل منتشر شده است.

گورانسن پیش‌تر در مورد درک موسیقایی نولان گفته بود: «با دیدن فیلم‌های نولان ‌دانستم که چقدر در مورد موسیقی دانا است، چقدر آن را درک می‌کند، اما کاملاً نمی‌دانستم که می‌تواند مثل یک موسیقی‌دان کارکشته در موردش حرف بزند. بنابراین از این مسئله شگفت‌زده شدم. و اینکه او چقدر از هنر تجربی استقبال می‌کند و مرا به سمتی هدایت می‌کند که چیزهای جدیدی را بیازمایم، چیزهایی که فکر می‌کردم مردم در مقابل‌شان مقاومت می‌کنند. در این فیلم [طرز نگاه] «بیایید امتحانش کنیم و ببینیم چه می‌شود» وجود داشت و یک تجربه‌ی ناگهانی و غیرمنتظره بود.» اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

او فاش کرده بود که صدای نولان در ساوندترک فیلم قابل شنیدن است: «این پیشنهاد کریس برای شخصیت قهرمان فیلم بود. بخشی از صدای او در واقع صدای نفس کشیدن کریس است، صدای ضبط شده‌ی تنفس او از طریق میکروفون که به اصواتی به‌شدت گوش‌خراش و ناخوشایند تبدیل شده.»

آلبوم موسیقی متن «تنت» متشکل از ۱۸ قطعه است و به زودی از طریق صفحه‌ی دانلود فیلم در ۳۰نما در دسترس قرار می‌گیرد.

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید