news-background
news-background

موسیقی فیلم «کاپیتان مارول» را یک آهنگساز زن می‌سازد

دیزنی با «پینار توپارک» برای آهنگسازی فیلم «کاپیتان مارول» قرارداد امضاء کرد تا برای اولین بار آهنگسازی زن ساخت موسیقی یک فیلم ابرقهرمانی مهم را برعهده بگیرد. توپارک اخیراً موسیقی فصل اول سریال «کریپتون» شبکه Syfy را ساخته و موسیقی بخش‌هایی از فیلم «لیگ عدالت» را هم تهیه کرده است. «کاپیتان مارول» اولین فیلم استودیوی مارول با شخصیت اول زن است که برای اکران در اسفندماه در نظر گرفته شده است.

توپارک پنجشنبه گذشته در حساب اینستاگرام خود در این باره ‌نوشت،‌ «نقش داشتن در دنیای سینمایی مارول باعث افتخار من است. افکار و اندیشه‌های زیادی به ذهنم هجوم آورده‌اند و مهم‌ترین آن‌ها قدردانی است.» توپارک به خاطر این فرصتی که به او داده شده از ایجنت خود و نیز «آنا بودن»، «رایان فلک» کارگردانان فیلم و «دیو جوردن» ناظر موسیقی مارول قدردانی می‌کند.

در فیلم «کاپیتان مارول»، «بری لارسن» نقش شخصیت اصلی (با نام واقعی کارول دنورز) را بازی می‌کند، بازیگری که از مدت‌ها قبل به دنبال برابری حقوق زن و مرد در سینما بوده و به تازگی از ناکافی بودن تنوع جنسیتی در فیلم‌ها انتفاد کرده است.

«جود لا»، «بن مندلسون»، «جما چان»، و «آنت بنینگ» دیگر بازیگران «کاپیتان مارول» هستند. لوگوی شخصیت این فیلم در لابلای پخش تیتراژ پایانی فیلم «اونجرز: جنگ بی‌نهایت» به نمایش درآمد و به این نکته اشاره کرد که این کاراکتر ممکن است تنها امید دنیای مارول باشد.

توپارک زاده شهر استانبول بوده و در سنین نوجوانی به ایالات متحده مهاجرت کرده است. وی دانش‌آموخته دانشگاه موسیقی برکلی بوستون است و سابقه همکاری با «هانس زیمر» را نیز دارد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید