news-background
news-background

من وینس گیلیگان، خالق Breaking Bad هستم

اگر قرار باشد روزی فهرستی از بهترین آثار دنیای تلویزیون منتشر کنید نام سریال Breaking Bad را در کدام رتبه ی لیست خود قرار خواهید داد؟ احتمال این که اهل فیلم و سریال باشید و با سریال مذکور آشنا نباشید چیزی نزدیک به صفر است. اثر درام محصول شبکه ی AMC که پا به پای Game of Thrones شبکه ی HBO تبدیل به دو برج و غول دنیای تلویزیونی شدند و حالا نزدیک به چهار سال از اتمام آن در سال 2013 می گذرد ولی هواداران سریال دست از آن بر نمی دارند و هرروزه شاهد شیرین کاری ها و اخبار جسته و گریخته ای از دنیای سریال هستیم که در فضای مجازی منتشر می شوند. سایت نام آشنای Reddit در اقدام جدید خود صفحه ای را برای خالق این سریال آقای وینس گیلیگان ایجاد نموده تا مردم در تعاملی نزدیک، بتوانند با این شخص به گفت و گو بپردازند و سوالاتی از وی بپرسند. عنوان این نوع گفت و گو ها AMA مخفف Ask Me Anything یا هرچیزی دوست داری از من بپرس می باشد. در این گفت و گوی جالب چیزی بالغ بر 500 سوال از وی پرسیده شد که البته به تمام آن ها پاسخ داده نشده ولی نکته ی جالبی که در این گپ و گفت وجود دارد این است که گاهاً با سوالاتی مواجه می شویم که احساسات وینس را تحت تاثیر قرار می دهند. به طور مثال یکی از کاربر ها به او پیامی نوشت که پدرش در همان روز هایی که سریال شروع به کار کرد دچار سرطان شد. او نوشت که ما همیشه باهم سریال را نگاه می کردیم و تقلای والتر وایت با سرطان برای من و پدرم امید و انگیزه در پی داشت. وینس گیلیگان با نوشتن خدا رحمتش کند  از وی دلجویی نمود.  باهم در این پست به پنج نکته   که وینس در جواب هایش آشکار ساخته نگاهی می افکنیم و در انتها لینک کامل این گفت و گو را می توانید مشاهده کنید و در صورت تمایل متن کامل مکالمات را مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که فصل سوم سریال Better Call Saul را در تاریخ 10 آوریل مصادف با 21 فروردین اکران هفتگی خود را آغاز می کند.  

»» متنی که پیش رو دارید حاوی مطالبی از داستان سریال Breaking Bad می باشد. اگر سریال را به طور کامل تماشا نکرده اید از خواندن این مطلب صرف نظر نمایید.

 

وینس گیلیگان با اکانتی تحت عنوان RealVinceGilligan در سایت Reddit پیام زیر را منتشر نموده و مردم نیز از این طریق با وی به چت و گفتگو پرداخته اند :

سلام به کاربران Reddit.من خالق Breaking Bad و Better Call Saul هستم. هرچیزی دوست دارید از من بپرسید. من اینجا هستم تا به سوالات شما در مورد Breaking Bad ، Better Call Saul و The X-Files جواب بدهم.

» چگونه در داستان مان شخصیت هایی خلق کنیم که با مخاطب از لحاظ احساسی ارتباط پیدا کند ؟ لطفاً در مورد یک داستان درام این شخصیت پردازی را توضیح دهید.

وینس : همیشه در شخصیتی که خلق می کنید یک خصیصه را انتخاب کنید و عاشق آن باشید. هر چند که چیز کوچک و بی اهمیتی باشد. همیشه راهی پیدا کنید که باعث شود بتوانید برروی آن نقطه در شخصیتتان سرمایه گذاری کنید. وقتی سکانسی را می نویسید همیشه این سوال را از خودتان بپرسید که آیا شخصیت های حاضر در سکانس به اندازه ی کافی واقعی هستند یا خیر؟ آیا می توان به درستی آن ها را شناخت؟ نکته ی آخر به عنوان یک نصیحت که بسیاری از نویسندگان از نوشتن آن ها امتناع می کنند این است که هرگز سکانس های هیجان انگیز را دست کم نگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که هیجان انگیز ترین سکانس هایی که می توان به مخاطب نشان داد با ایفای نقش خشک و یک خطی بازیگران تهدید می شود پس حواستان باشد اگر به دنبال خلق سکانس های هیجان انگیز هستید باید این هیجان را در حس و بازی بازیگرانتان بگنجانید.

» درمورد سکانس پیتزای بالای سقف برایمان توضیح دهید. چرا پیتزا بعد از آن پرتاب تکه تکه نشد؟

وینس: ما مکالمات طولانی در رابطه با این که پیتزای روی سقف را تکه تکه نشان دهیم یا خیر با تیم سازنده داشتیم چرا که هماطور که از یک پیتزا انتظار می رود، بعد از آن مدل پرتاب شدن طبق قوانین فیزیک و زاویه ی پرتاب، منطقی آن است که تکه تکه شود و همان طور که می دانید تقریباً همه ی پیتزا فروشی ها قبل از آوردن پیتزا نزد شما جهت سهولت در خوردن، آن را قطعه قطعه می کنند. ما دو راه پیش روی مان داشتیم، اول این که علت این را توضیح دهیم یا با خشم بینندگان مواجه شویم که ما گزینه ی اول را برگزیدیم و در یکی از سکانس ها با فیلم برداری درست از پیتزا علت تکه نشدنش را توضیح دادیم.

» چرا هنک هرگز نتوانست با والت در یک سمت قرار گیرد و وی را درک کند؟

وینس: در اتاق فکر نویسندگان که من به همراه جمعی از نویسندگان حضور داشتیم در ابتدا قرار بود خط داستانی هنک را طوری هدایت کنیم که در ادامه ی سریال او نیز به تیم والتر بپیوندد و به آدم خلافکاری تبدیل شود ولی همه با این ایده موافق نبودند و تصمیم گرفتیم خوب و بد را مقابل هم قرار دهیم و در خاطرم هست که زیاد وقت صرف این نکردیم که هنک را با والتر هم فکر و هم سو نشان دهیم چون لزومی در آن نمی دیدیم. هنک سرکش تر از آن بود که آبش با والتر در یک جوی برود.

» آیا جسی پینکمن سرنوشت خوشایندی را بعد از سریال تجربه کرد؟

وینس: من که این فکر را دارم. در ذهن من او زندگی خوبی را پیدا کرد.این را به عنوان یک نکته ی داستانی یا پند و نصیحت در نظر نگیرید. من فقط ذهنیتم نسبت به این شخصیت را در انتهای داستان بیان می کنم. خط داستانی جسی را به بینندگان سپردیم تا هرگونه که دوست دارند در ذهن خود تداعی نمایند. با این حال هیچ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. ما دوست داشتیم هر شخص آن طور که جسی را در ذهن خود مجسم کرده به یک پایان تلخ یا شیرین برای این شخصیت برسد و برای من این پایان یک پایان آرام برای جسی پینکمن بود.

» آیا والتر وایت واقعاً مرده ؟

وینس: برای من مرده است.

علاقمندان به این گفت و گو می توانند از طریق این لینک به مطالعه ی کامل آن بپردازند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید