news-background
news-background

مل گیبسون Lethal Weapon 5 را کارگردانی می‌کند

«مل گیبسون» در یک رویداد هواداری در لندن اعلام کرد که قسمت جدیدی برای چندگانه «اسلحه مرگبار» (Lethal Weapon) تولید خواهد شد. این رویداد تحت عنوان «تجربه‌ای با مل گیبسون» شنبه این هفته برگزار شد.

گیبسون در این رویداد به حضار می‌گوید: «ریچارد دانر، مردی که همه فیلم‌های «اسلحه مرگبار» را کارگردانی کرد، انسان بزرگی بود. در حال نوشتن فیلمنامه بود آن را به جاهایی رساند. اما یک روز به من گفت: «گوش کن بچه جان، اگر از این دنیا رخت بربستم تو بسازش.» گفتم: «ببند دهانت را.» اما واقعاً از این دنیا رخت بربست.»

دانر که ژوئیه امسال در سن ۹۱ سالگی درگذشت هر چهار فیلم «اسلحه مرگبار» را از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۸ با بازی گیبسون و «دنی گلاور» کارگردانی کرد.

گیبسون اضافه می‌کند: «درخواست که بسازمش و من در آن زمان چیزی نگفتم. این موضوع را با همسرش و استودیو و تهیه‌کننده هم در میان گذاشته. بنابراین من قسمت پنجم را کارگردانی خواهم کرد.»

گیبسون که سابقه کارگردانی «مصائب مسیح» (The Passion of the Christ)، «آپوکالیپتو» (Apocalypto) و «سه‌تیغ هکسا» (Hacksaw Ridge) را دارد، فاش نمی‌کند که آیا نقش شخصیت «مارتین ریگز» را تکرار خواهد کرد و یا اینکه آیا گلاور برای بازی در نقش همکارش بازمی‌گردد یا نه.

دانر سال گذشته به «دیلی تلگراف» گفته بود: «این آخرین فیلم است. هم وظیفه من است و هم افتخار می‌کنم که آن را به سرانجام برسانم. راستش هیجان‌انگیز است… [می‌خندد] آخرین قسمت است، به شما قول می‌دهم.»

«دن لین» تهیه‌کننده چندگانه ژانویه سال ۲۰۲۰ تولید قسمت پنجم را تأیید کرده بود. لین در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» گفته بود: «سعی داریم آخرین قسمت از «اسلحه مرگبار» را بسازیم. بازیگران اصلی بازمی‌گردند. شگفت‌انگیز خواهد بود.»

«شین بلک» نویسنده «اسلحه مرگبار» پیش‌تر ایده‌هایش برای تولید قسمت پنجم را مطرح کرده و در سال ۲۰۱۶ گفته بود: «متنی ۶۲ صفحه‌ای به همراه دوستم چاک برای «اسلحه مرگبار» نوشته‌ام که فکر می‌کنم فیلم بسیار خوبی شود. داستانش در مورد نسخه‌های پا به سن گذاشته شخصیت‌ها در حین وقوع بدترین طوفان نیویورک است... و شخصیت جوانی داشتیم که نقطه‌ی مقابل آنان بود.»

انتخاب گیبسون برای سریال پیش‌درآمد «جان ویک» (John Wick) اخیراً‌ با واکنش‌های منفی مواجه شده بود. اظهارات یهودی‌ستیزانه گیبسون و ادای احترام او به «دونالد ترامپ» در ماه ژوئیه سبب بروز این اعتراضات شده است. گیبسون در حال حاضر در فیلم «صندلی داغ» (Hot Seat) با «سام اصغری» جلوی دوربین می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید