news-background
news-background

مقاومت لجندری در برابر برادران وارنر ممکن است Dune را از انتشار در HBO Max نجات دهد

«دنی ویلنوو» قویاً علیه انتشار «تل‌ماسه» در شبکه‌ی HBO Max موضع گرفته است.

 

کمتر از یک هفته پس از آنکه برادران وارنر اعلام کرد تمامی فیلم‌هایش برای سال ۲۰۲۱ را همزمان با اکران در سالن‌های سینما در شبکه‌ی HBO Max منتشر می‌کند، گزارش شد که کمپانی فیلمسازی لجندری این استراتژی ترکیبی را به چالش می‌کشد. لجندری ۷۵ درصد هزینه‌ی تولید «تل‌ماسه» (Dune) و «گودزیلا در برابر کونگ» (Godzilla vs. Kong) را تأمین کرده است. با استراتژی جدید وارنرها، این فیلم‌های پرخرج همزمان با اکران در سالن‌های سینما به مدت ۳۱ روز به صورت انحصاری در شبکه‌ی HBO Max قرار می‌گیرند. اما به‌تازگی «ددلاین» گزارش داده است که مقاومت لجندری در برابر برادران وارنر ممکن است دست کم «تل‌ماسه» را از چنین سرنوشتی نجات دهد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در این گزارش آمده است: «لجندری که ۷۵ درصد بودجه‌ی «تل‌ماسه» و «گودزیلا در برابر کونگ» را تأمین کرده و کاملاً متضرر شده، وارد مبارزه‌ای سرنوشت‌ساز شده که ممکن است به شکایت بینجامد. این شایعه به گوش می‌رسد که راه حل اختلاف این است که «تل‌ماسه» به عنوان فیلمی که باید به شکل سنتی روی پرده برود حفظ شود تا احتمال تولید قسمت‌های بعدی تضعیف نشود و از آنجا که تاریخ اکران آن در ۱ اکتبر آینده با زمان تقریبی عرضه‌ی واکسن کووید در بهار فاصله‌ی کافی دارد ممکن است موجب بازگشت مخاطبین به سینما شود. احتمال انتشار «گودزیلا در برابر کونگ» در HBO Max و سالن‌های سینما به صورت همزمان در تاریخ ۲۱ می وجود دارد، اما تنها در صورتی که برادران وارنر قراردادی به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیون دلار با لجندری امضا کند، زیرا نت‌فلیکس همین رقم را پیش‌تر برای خرید فیلم پیشنهاد داده بود.»

پیش‌تر گزارش شده بود که مهم‌ترین مشکل لجندری با استراتژی ترکیب پخش «تل‌ماسه» این است که احتمال تولید قسمت‌های بعدی چندگانه تضعیف خواهد شد. برای «تل‌ماسه» به کارگردانی «دنی ویلنوو» قرار است یک دنباله و حتی یک سریال تلویزیونی اسپین‌آف ساخته شود.

در مورد «گودزیلا در برابر کونگ»، نت‌فلیکس به لجندری پیشنهاد قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری ارائه کرده بود اما وارنرمیدیا، کمپانی مادر برادران وارنر با آن مخالفت کرد. لجندری حالا به دنبال امضای قراردادی در همین حدود با وارنر است. در صورتی که این کمپانی بتواند «تل‌ماسه» را تنها در سالن‌های سینما اکران کند، ویلنوو و دیگر فیلمسازان را راضی خواهد کرد. این کارگردان پیش‌تر با انتشار مقاله‌ای در «ورایتی» گفته بود که برادران وارنر با این تصمیم ممکن است کار چندگانه را تمام کرده باشد.

«تل‌ماسه» ویلنوو ۱ اکتبر ۲۰۲۱ و «گودزیلا در برابر کونگ» ۲۱ می ۲۰۲۱ پخش خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ دی ۱۳۹۹ ۲۲:۴۳

چه خبر بدی

نمایش اسپویل