news-background
news-background

معرفی پژوهش‌گران برتر سینما

چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران عصر دوشنبه سوم خرداد در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با اجرای حمیدرضا مدقق برگزار شد و اسامی منتخبین اعلام شد و در آیین پایانی، از احمد الستی، پژوهشگر، نویسنده و مدرس باسابقه تجلیل شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

از نویسندگان، پژوهشگران و مسئولین حاضر در این دوره می‌توان به حسین انتظامی (رییس سازمان سینمایی)، محمد رحمتی (معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه پژوهش سینمایی)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی)، بهروز بختیاری (دبیر چهارمین جایزه پژوهش سال سینمایی)، محمدعلی نجفی، احمد الستی، محمدرضا اصلانی و حسن خجسته اشاره کرد. در بخش مربوط  به معرفی برگزیدگان، رامتین شهبازی، عضو هیات داوران چهارمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، بیانیه هیات داوران را خواند.

در بخش مقالات هیچ اثری نتوانست عنوان اثر برتر را کسب کند و تنها از مقاله‌ای با عنوان «پرفروشی در سینما از دیدگاه نظریه‌های انگیزش و هیجان» نوشته‌ی محمدرضا بیاتی به عنوان پژوهش شایسته تقدیر  شد.

در بخش پژوهش‌های بصری هم همچنان اثری به عنوان اثر برتر شناخته نشد و «قصری با دیوارهای قرمز» از عباس رزیجی، تنها شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش پایان نامه‌های کارشناسی ارشد هم اثری به عنوان برگزیده شناخته نشد و هیات داوران دو پایان‌نامه‌‌ی «بررسی تاثیر ایدئولوژی های جامعه بر سینما از ابتدای دهه ۳۰ تا انقلاب ۵۷ با تکیه بر نظریات جامعه شناسی مکتب فرانکفورت» به قلم پریسا حاجی نصیر و «واکاوی چگونگی بازنمایی بحران محیط زیست در سینمای مستند ایران (دهه ۹۰)» به قلم مهسا تکش را سزاوار تقدیر دانستند.

و اما جایزه‌ی ویژه پژوهش سال سینمای ایران  با حضور حسین انتظامی در بخش رساله‌های دکتری به رساله‌ای با عنوان «تحلیل جنبه شناختی فیلم با تکیه بر نظریه ادراک ابن سینا» به جواد امین خندقی اهدا شد.

و نهایتا در بخش پایانی این مراسم از کتاب مجموعه مقالات برگزیده این دوره از جایزه پژوهش سال سینمای ایران با حضور محمدعلی نجفی، رونمایی شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید