news-background
news-background

معترضین هنگ کنگ ستاره‌ی بازسازی Mulan را به خاطر حمایت از پلیس تحریم می‌کنند

ریبوت لایو-اکشن «مولان» (Mulan) که سال آینده‌‌ی میلادی توسط دیزنی اکران می‌شود، پس از حمایت «لیو ییفی» از پلیس ضد شورش هنگ کنگ با تحریم معترضین این منطقه مواجه شد.

لیو تصویری از روزنامه‌ی «پیپلز دیلی» که عنوان «من از پلیس هنگ کنگ حمایت می‌کنم؛ حالا مرا بزن» و جمله‌ی انگلیسی «چه ننگی برای هنگ کنگ» روی آن دیده می‌شود را در شبکه‌ی اجتماعی چینی «ویبو» بازنشر کرده بود. او ضمن انتشار این تصاویر نوشت: «من هم از پلیس هنگ کنگ حمایت می‌کنم.» و سپس از ایموجی قلب و مشت گره کرده استفاده کرد.

به دنبال این اظهارات هشتگ #BoycottMulan [مولان را تحریم کنید] در توئیتر ترند شد و کاربران پیام‌هایی از این قبیل ارسال کردند: «مولان را تحریم می‌کنیم زیرا مردم هنگ کنگ برای حقوق خود می‌جنگند در حالی که نیروی پلیس با آنان وحشیانه برخورد می‌کند. آنوقت لیو ییفی در آمریکا آسوده نشسته و از حقوقی که مردمش ندارند لذت می‌برد در حالی که از راه دور حامی خشونت پلیس است.»

یکی دیگر از کاربران می‌نویسد: «من از اینکه فهمیدم دیزنی قرار است فیلم جدیدی برای مولان بسازد خوشحال شدم. او قهرمان دوران کودکی من بود. اینکه ببینی بازیگر این نقش با معترضین هنگ کنگ همدردی نمی‌کند ناامیدکننده است. آن‌ها مانند مولان برای سرزمین خود می‌جنگند.»

پلیس چین در هفته‌های اخیر به اعمال خشونت علیه اعتراضات مصالمت‌آمیز متهم شده است. معترضین از دو ماه قبل خواستار دموکراسی و اصلاحات در دولت‌اند. مقامات چینی هفته‌ی گذشته با محکوم کردن معترضین اعلام کردند که آن‌ها با ترویست‌ها فرقی ندارند.

در حالی که اعتراضات به دهمین هفته‌ی خود می‌رسد، «جکی چان» سلبریتی متولد هنگ کنگ نسبت به این بحران سیاسی ابراز نگرانی کرد. چان اغلب در مسائل مختلف طرف دولت چین را گرفته است. برای مثال، در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، معترضینی که در پی جلب توجه بودند را محکوم کرد. در سال ۲۰۱۲ نیز چان هنگ کنگ را «شهر اعتراض» خواند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۳۱

سلام. فقط میخواستم یاداوری کنم دوستان خبر اعتراظات یکساله ضد سیستمی را در فرانسه مهد دموکراسی{به قول خودشئن} هم تحت پوشش خبری قرار بدن البته فک کنم به نظر شما اونجا مردم دارن رو سر پلیس گاز اشک اور میریزن و پلیسا رو میکشن و کورشون میکنن و .........

نمایش اسپویل