news-background
news-background

علی مطهری: استفاده بازیگران زن سریال «گاندو» از کلاه‌گیس حیله شرعی حرام است

«علی مطهری» نماینده سابق مجلس و فرزند «مرتضی مطهری» استفاده بازیگران زن سریال «گاندو» از کلاه‌گیس را «حیله شرعی حرام» می‌داند.

مطهری در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «معلوم نیست سریال گاندو چقدر ضرورت دارد که بازیگر خانمی را کاملاً بی‌حجاب هرچند با کلاه‌گیس نشان می‌دهد، امری که باعث توقیف بسیاری از فیلم‌ها شده است. ظاهراً از نظر صداوسیما برای هدف‌های سیاسی هدف وسیله را توجیه می‌کند و می‌توان از حیله‌های شرعی حرام استفاده کرد.»

این اظهارات نماینده سابق با واکنش کنایه‌آمیز بسیاری از مردم مواجه شده است. یکی از کاربران (به‌واسطه «کافه‌سینما») می‌نویسد: «مردم گرفتار چه هستند شما گرفتار در چه اندیشه‌ای.» یا کاربر دیگری: «واقعاً شما این قدر وقت دارید که می‌نشینید سریال‌های تلویزیونی آن‌هم گاندو را نگاه می‌کنید؟ به نظرم شما به عنوان یکی از نمایندگان موفق چند دوره مجلس الان باید بیایید و طرح و پیشنهاد بدهید. برای برون رفت کشور از بحران‌های واقعاً خطرناک، باید الان شما به عنوان کسی که سال‌ها در مسند قانون‌گذاری این کشور بوده‌اید توضیح دهید ریشه مشکلات بی‌آبی خوزستان چیست و...» کاربر دیگری می‌پرسد: «خبر داری قیمت سیمان توی یه هفته سه برابر شده؟ در مورد سیمان توییت نمی‌زنی؟»

سریال «روز‌های ابدی» ساخته «جواد شمقدری» دیگر سریالی است که تصاویری بدون حجاب و با کلاه‌گیس از بازیگران زن به نمایش می‌گذارد. زمستان گذشته، «حسین شمقدری» مستندساز و فرزند «جواد شمقدری» در صفحه توییتر خود نوشت: «بعد از انقلاب، کارگردانان باید زنان را با روسری نشون می‌دادند، حتی در خانه! ‏همون موقع مساله رو با امام مطرح می‌کنند، شنیده شده پیشنهادی میاد که از کلاه‌گیس استفاده کنید. ‏حالا جواد شمقدری (پدرم) در سریال «روز‌های ابدی» از این راهکار استفاده می‌کنند.»

«هوشنگ گلمکانی» ژورنالیست و منتقد نیز پیش‌تر به استانداردهای دوگانه فرهنگی انتقاد کرده و در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «استفاده از کلاه‌گیس برای بازیگر ایرانی سریال «گاندو» ایرادی ندارد، ولی برای «کاناپه» [کیانوش] عیاری مجاز نیست.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷

اون فیلمی که لیلا حاتمی کچل بود رو بگو :)

نمایش اسپویل
۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹

فکر کن اگه کسی اون زمان این حضرات رو با مرکین و پوست مصنوعی آشنا می‌کرد ما الان گرگ وال‌استریت ایرانی اسلامی داشتیم. حیف… اگه یکی پیدا می‌شد که این فسیل‌ها رو با شعور هم آشنا می‌کرد که دیگه مردی برای همه‌ی فصل‌ها هم می‌داشتیم.

نمایش اسپویل
۷ مرداد ۱۴۰۰ ۰۶:۵۰

تنها دغدغه و بدبختی اینا الان اینه:)))

نمایش اسپویل
۷ مرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۴۵

جدا از اینکه جواب اصلی ایشون رو خیلیها دادند، مبنی بر اینکه نباید دغدغشون این چیزها باشه، یک مورد هم بنده اضافه کنم که خود ایشون هم سیاست دوگانه توی کارهاشون در پیش میگیرند. الان که انتقاد به سمت جناح ایشون هستش صداشون در اومده، پس ایشون هم با اون افراد هیچ فرقی نداره. آدمی که طرف حق باشه، علیه هرگونه تبعیض، ظلم و گناهی معترض میشه، حتی زمانیکه حال خودش خوب باشه. ولی متاسفانه حالا که بدن ایشون درد گرفته تازه یادش اومده یه اتفاقهایی توی مملکت میوفته که درست نیست!

نمایش اسپویل
۷ مرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۰۰

آدم نمیدونه چی بگه

نمایش اسپویل