news-background
news-background

مصاحبه اختصاصی با کریستوفر لیوینگستون بازیگر سریال Mindhunter در مورد ایفای نقش یک قاتل زنجیره‌ای، همکاری با دیوید فینچر و احتمال بازگشت سریال

[حاوی اسپویلر از سریال «شکارچی ذهن»]

 

سریال «شکارچی ذهن»‌ (Mindhunter) قطعاً یکی از قوی‌ترین سریال‌های نتفلیکس بوده که با بازخورد خیلی خوبی از بینندگان و منتقدین روبرو شده است. تا کنون دو فصل از این سریال پخش شده و وضعیت فصل سوم آن در هاله‌ای از ابهام است. اما اخیراً شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت این سریال منتشر شده است. از نویسندگان و کارگردانان این سریال می‌توان به «دیوید فینچر» یکی از بزرگترین کارگردانان حال حاضر هالیوود اشاره کرد که او را با فیلم‌های «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club)، «هفت» (Seven)، «دختر گمشده»‌ (Gone Girl) و اخیراً Mank می‌شناسیم. این سریال بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ی یک مامور واحد رفتارشناسی اف‌بی‌آی ساخته شده و به بررسی پرونده‌های قاتلین زنجیره‌ای معروف آمریکا می‌پردازد.

فصل دوم این سریال بر روی قتل‌های زنجیره‌ای کودکان آتلانتا تمرکز دارد که بین سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۱ در جورجیای آتلانتا رخ داده و در جریان آن بیش از ۲۸ فرد که اکثر آنان کودک و نوجوان بودند، به قتل رسیدند. با این حال، تنها یک شخص در این ماجرا محکوم شد و آن شخص «وین ویلیامز» بود که به اتهام قتل دو نفر همچنان در حبس ابد به سر می‌برد. در فصل دوم سریال «شکارچی ذهن»‌ هولدن فورد (با بازی جاناتان گروف) و بیل تنچ (با بازی هولت مک‌کالانی)، شخصیت‌های اصلی سریال تمام تمرکز خود را بر روی دستگیری این شخص در بزنگاه به کار می‌گیرند ولی او با زیرکی تمام از تمام تله‌های آنان قسر در می‌رود. در فصل دوم، «کریستفر لیوینگستون» نقش این قاتل زنجیره‌ای را به خوبی ایفا می‌کند. در ادامه ۳۰نما مصاحبه‌ای کوتاه با وی در خصوص سریال داشته که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

 

30نما: اول از همه باید بگم که به نظرم به طور فوق‌العاده‌ای تونستی نقش یه قاتل زنجیره‌ای به زیرکی و مرموزی وین ویلیامز رو ایفا کنی. میخوام بدونم که با چه رویکرد و پروسه‌ای برای ایفای این نقش آماده شدی؟

کریستوفر: خیلی ممنون. احساس خوش‌شانسی میکنم که تونستم جزئی از این سریال بزرگ باشم. قبل از اینکه به بازیگران فیلم ملحق بشم، طرفدار سریال بودم. در رابطه با اینکه چطور برای نقش آماده شدم، باید بگم که کتاب «شکارچی ذهن»‌ نوشته‌ی جان داگلاس رو خوندم که سریال بر اساس اون ساخته شده. همینطور به پادکست «هیولای آتلانتا» (Atlanta Monster) گوش دادم که برام منبع اطلاعات بزرگی بود. یوتیوب هم خیلی بهم کمک کرد و میشه گفت که تقریباً هر ویدئویی که تونستم از اون (وین ویلیامز) پیدا کنم رو دیدم.

 

30نما: اخیراً با توجه به یافته‌های جدید DNA پرونده قتل‌های آتلانتا مجدداً باز شده. آیا نسبت به حل شدن پرونده بعد از این همه سال خوش‌بینی؟ و آیا به نظرت عدالت در حق وین ویلیامز اَدا شده؟

کریستوفر: نه، به نظرم اَدا نشده. اون فقط به قتل ناتانیل کیتر و جیمی ری پین محکوم شد و نه ۲۶ پرونده‌ی دیگه‌ای که همشون کودکان بودن؛ کودکان سیاهپوست. به نظرم اگه سفیدپوست بودن، یه کاری زودتر انجام میشد و به نظرم به خاطر توجه رسانه‌ها، پلیس احساس کرد که باید یکی رو سریع محکوم کنن. با اینکه 40 سال از مدارک و شواهد میگذره، تکنولوژی ما بسیار پیشرفته‌تر شده. صرف‌نظر از اینکه شواهد، گناهکاری یا بی‌گناهی ویلیامز رو ثابت کنن، امیدوارم که بتونن جواب‌های دقیق و فرجامی برای خانواده‌های قربانیان رقم بزنن.

 

30نما: تجربه همکاری با دیوید فینچر چطور بود؟

 کریستوفر: همکاری با دیوید (فینچر) برام مثل یه رویا بود. چندین ساله که طرفدار کارهاش هستم. بعضی وقت‌ها مجبور میشدم خودم رو نیشگون بگیرم تا ببینم واقعیت داره یا نه. اون بسیار ماهر و موشکاف هست و جزئیات تک‌تک صحنه‌های سریال براش مهم بودن. با کارل فرانکلین هم زیاد همکاری کردم. بیشتر سکانس‌هایی که توش بودم رو اون کارگردانی کرده بود. هم دیوید و هم اون خیلی به من کمک کردن تا از زوایای مختلفی به نقشم نگاه کنم و کارم رو بهتر انجام بدم و از این بابت تا ابد مدیونشون هستم.

 

30نما: چالش‌برانگیزترین قسمت کار در سریال برات چی بود؟

کریستوفر: رانندگی! من اصالتاً اهل نیویورکم و زیاد رانندگی نمیکنم. در سریال با ماشین زیاد اینور و اونور میرم و تیم تولید من رو چند روز زودتر دعوت کردن تا تمرین (رانندگی) کنم. اونا در مقابل رانندگی بد من خیلی گذشت نشون دادن! یکی دیگه از چالش‌ها برای بازی در سریال این بود که باید ۵۲ پوند (۲۳ کیلوگرم) وزن اضافه کردم ولی باید بگم رانندگی برام به مراتب سخت‌تر بود! [می‌خندد]

 

30نما: در کل تجربه‌ات در بازی در سریالی به این مهمی رو چطور توصیف میکنی؟

 کریستوفر: در کل تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود. جاناتان (گروف)، هولت (مک‌کالانی)، آلبرت (جونز) همکاران فوق‌العاده‌ای بودن و اکثر صحنه‌هایی که داشتم با اونا بود. کارهای خیلی زیادی برای ساخت سریال انجام میشه که بیننده‌ها نمیبینن. طراحی و ساخت لباس‌ها، صحنه‌ها، ماشین‌ها، وسایل صحنه، مو و گریم و...! همه‌ی اعضای تیم معرکه و کاربلد بودن. واقعاً یه دنیای خاص رو خلق کردن. همونجور که گفتم، احساس خوش‌بختی میکنم که تونستم جزوی از این سریال و آثار دیوید فینچر باشم.

 

30نما: خودت اهل تماشای سریال‌های جنایی بر اساس واقعیت هستی؟

 کریستوفر: آره. هر از گاهی مستندهای نتفلیکس رو نگاه میکنم.

 

30نما: اخیراً شایعاتی منتشر شده که احتمال بازگشت سریال وجود داره ولی هنوز چیزی قطعی نشده. نظرت چیه؟ آیا خوش‌بینی که سریال دوباره برمیگرده یا نه؟

 کریستوفر: راستش من هم اطلاع دقیقی ندارم ولی خوش‌بینم و امیدوارم که دوباره سریال برگرده! من خودم طرفدار سریالم و خیلی دوست دارم اگه بشه دوباره به بازی در سریال برگردم!

 

علی نصرآبادی

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید